Polecam

środa, 8 stycznia 2014

Polimex Mostostal SA - Dzieje się ...



Pisałem o niejednym sukcesie, to teraz spółka której kurs od moich wpisów poleciał w dół.
Polimex Mostostal SA i moje dwa wpisy :

Zaliczyliśmy spadek z 15 gr i dziś walor jest pomiędzy 9 a 10 gr.

O teraz wykres wygląda naprawdę ciekawie.

Szczerze nie podzielam entuzjazmu sprzedających i nie wiem dlaczego i kto aż tak się wysypuje. Oraz kto zbiera po 10 gr.

Zastanawia mnie jednak dzisiejszy wolumen

Ponad 77  mln sztuk...

Panikę wywołało prawdopodobnie wprowadzenie nowych akcji do obrotu, ale przecież emisja miała na celu ratowanie spółki. 

"GPW 8 I wprowadzi do obrotu 133,4 mln akcji Polimeksu objętych przez wierzycieli



GPW 8 stycznia wprowadzi do obrotu 133.393.702 akcje serii P Polimeksu-Mostostal - podała GPW w komunikacie. Akcje serii P były objęte przez wierzycieli spółki będących stronami umowy restrukturyzacyjnej w ramach konwersji części długu.
W listopadzie akcjonariusze Polimeksu-Mostostalu zdecydowali o emisji 133,4 mln akcji serii P skierowanej do wierzycieli będących stronami umowy restrukturyzacyjnej. Konwersji na kapitał zakładowy podlegały wierzytelności o łącznej wartości nominalnej do 20 mln zł. "

Czy obecna cena jest atrakcyjna ? Myślę, że w terminie rocznym nawet bardzo. Z pewnością lepsza niż ostatnie, bo niższa.
Tutaj może się wiele dziać, ale ja jestem spokojny. Uważam, że potrzeba cierpliwości, można dokupić i uśrednić.

Nawet po obecnej emisji moim zdaniem akcje Polimexu są dużo więcej warte. 
Nie zdziwią mnie jednak ani dalsze spadki w celu odebrania niżej, ani wzrosty od jutra. Tutaj się wiele dzieje i nadal będzie się wiele działo. Ja jednak nie wątpię, że 2014 r zakończymy dużo powyżej + 15 gr. Oczywiście ta spółka jest nadal ryzykowna i może okazać się moją dużą porażką, nie pierwszą i nie ostatnią. Jednakże, póki co mam czas i nerwy ze stali.

Giełda jak nikt uczy cierpliwości.

Powodzenia.

PODKREŚLAM, ŻE PREZENTUJĘ JEDYNIE SWOJE OPINIE I DECYZJE INWESTYCYJNE. I NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW. KAŻDA Z INWESTYCJI WYMAGA CZASU I WOLNYCH ŚRODKÓW, NIE JESTEM WRÓŻKĄ OKREŚLAJĄCĄ KONKRETNE DATY SPADKÓW CZY WZROSTÓW.


foto-coslychacwbiznesie.pl

23 komentarze:

  1. 77 mln - robota ING?
    Mimo wszystko ja sprobuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem jest zbieranie po 10 gr.
    Akcje idą w czyjeś ręce. Być może z rąk do rąk...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli ktoś się przyłączył do wyrzucania, może sobie pluć w brodę, popyt się odbudował a wolumen kosmiczny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. myślicie że dam radę jutro kupić po 10gr?

    OdpowiedzUsuń
  5. Może się udać, ale nie wiem tu nikt nic nie wie. Może wybić i zniknąć 11, mogą sypnąć do 9.

    OdpowiedzUsuń
  6. Skuszę się. Podziękowania za Plazę :) oby więcej takich podpowiedzi. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. To tylko przemyślenia, każdy decyduje sam, ale fajnie jak ci się udało :) Tylko pamiętaj, że ja też się mylę i nie bierzcie tego jako jakąkolwiek wyrocznię a małe wskazówki :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Rynek jest nie obecnie mocno wystraszony. Podobna sytuacja miała miejsce wczoraj na CORMAYu. Informacja o planowanej emisji akcji pod budowę nowej fabryki spowodowała blisko 15% spadek. Dziś powoli zaczął odrabiać straty, teraz uważam że papier jest ciekawy. Co Pan o tym myśli?

    OdpowiedzUsuń
  9. Wpis o tej spółce jest wyżej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.bankier.pl/wiadomosc/POLIMEX-MOSTOSTAL-Realizacja-wyplaty-z-gwarancji-3033020.html

      Usuń
  11. Wolumen ponad 11 mln. i stale rosnie

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiele emocji wzbudza emisja akcji serii P. Mam pytanie czy emitent ma obowiązek oficjalnie poinformować kto ile i za ile otrzymał akcji, a jeżeli tak to w jakim terminie.

    OdpowiedzUsuń
  13. http://www.knf.gov.pl/Images/Prawa_i_obowiazki_tcm75-2350.pdf

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkiego trzeba szukać w komunikatach , swoich prawach trochę rzeczy samemu przeliczać tak jak tu gdy akcje są za wierzytelności "W listopadzie akcjonariusze Polimeksu-Mostostalu zdecydowali o emisji 133,4 mln akcji serii P skierowanej do wierzycieli będących stronami umowy restrukturyzacyjnej. Konwersji na kapitał zakładowy podlegały wierzytelności o łącznej wartości nominalnej do 20 mln zł." Trzeba szperać. Co do knf to niech oni wykonują swoją pracę ja nie zajmuję się ich kontrolowaniem.

    OdpowiedzUsuń
  15. http://www.pb.pl/gielda/gielda_w_pigulce/

    http://www.pb.pl/gielda/gielda_w_pigulce/index.html?http://www.pb.pl/gielda/gielda_w_pigulce/slides/17.htm

    OdpowiedzUsuń
  16. Czekamy na dalsze wzrosty. Informacje o gwarancjach są pozytywne.

    OdpowiedzUsuń
  17. Poczatek sesji powinien byc bardzo pozytywny
    Dodatkowo u mnie w portfeu w czwartek znalazly sie:
    Ideon
    Mostostal exp
    Petrol
    Calatrava
    Plazacntr

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam imiennika,

    U mnie znalazl sie ideon, gant o polimex.

    Ma nadzieje, ze sie nie wkopalem

    OdpowiedzUsuń
  19. Mimo, że wszędzie jest to napisane ( na tytułowej, pod każdym postem to powtarzam ) Musicie decydować sami o swoich portfelach :) Ja wam życzę sukcesów i przede wszystkim cierpliwości, żeby po jednej, dwóch nieudanych sesjach się nie załamywać. Ja Polimex uważałem za dobry po 15, mimo, że leciał na łeb zdania nie zmieniałem i się opłaciło, można było zniżać średnią.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zgadza sie Panie Autorze

    Akcje tych 3 spolek kupilem gdyz podzielam Twoje zdanie na ich temat. Polimex powinien pokaz w przyszlym tygodniu moc chyba ze na walnym 16 stycznia uchwala kolejna emisje ... co o tym sadzisz ??

    Gant powinien wychodzi na prosta. Po takim wzroscie korekta sie nalezala.

    Ideon natomiast moze sie okazac prawdziwa bomba chociaz do niego mam najwieksze watpliwosci ...czas pokaze

    OdpowiedzUsuń
  21. Na Polimexie może być naganianie na spadki pod emisję, ale tam akcje mają być w emisyjnej 0,3 zł. To ma pomóc spółce, bo przecież długi trzeba spłacić a teraz jesteśmy poniżej 0,3. Jednak znając życie u nas mogą grać na spadki, kto wie, ludziom łatwo wcisnąć, że to be, że akcji za dużo, zapominając że liczone będą po 0,3. Ale w końcu swoje Polimex powinien osiągnąć i dać zarobić, pożyjemy zobaczymy nie ma co myśleć codziennie i się zamartwiać ten tydzień powinien być dobry.

    Dziś jeszcze dodałem wpis o Polnordzie, przyznam szczerze, że świetna sprzedaż mieszkań mnie samego zaskoczyła. 4 kwartał to szaleństwo w porównaniu do reszty roku.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.