Polecam

czwartek, 9 stycznia 2014

PZ Cormay SA





O spółce piszę, ponieważ zainteresowany nią był jeden z czytelników.

Cormay to :

"Producent wysokiej jakości odczynników diagnostycznych i dystrybutor światowej klasy aparatury medycznej. Od ponad 20 lat produkuje testy in vitro dla chemii klinicznej, elektroforezy, hematologii, koagulologii oraz serologii grup krwi. W swojej ofercie posiada automatyczne analizatory biochemiczne oraz hematologiczne. Oferuje również nowy, zautomatyzowany system do analizy parazytologicznej oraz próżniowy system pobierania krwi. Zestawy spółki są eksportowane do ponad 30 krajów świata." za stockwatch.pl

Cormay w ostatnim roku zaliczył spore spadki. W styczniu 2013 za walor trzeba było zapłacić powyżej 16 zł. Obecnie mamy powyżej 8 zł.

Rzeczą której nie można tu pominąć jest planowana emisja z prawem poboru.


"PZ Cormay planuje emisję do 10.620.659 akcji serii K z zachowaniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Cena emisyjna planowana jest na 3,40 zł - poinformowała spółka w komunikacie.
Dniem prawa poboru ma być 14 kwietnia.

Decyzję o emisji akcji podejmie walne zgromadzenie PZ Cormay zwołane na 31 stycznia. Za każdą posiadaną akcję akcjonariuszowi przysługiwać będzie jedno prawo poboru akcji serii K.

Zamiarem zarządu spółki jest pozyskanie z emisji kwoty do 36 mln zł, co oznacza, że cena emisyjna planowana jest w wysokości 3,40 zł za jedną akcję. Na zamknięciu piątkowej sesji za jedną akcję spółki płacono 9,40 zł.

PZ Cormay planuje stworzenie na terenie SSE Euro-Park Mielec podstrefa Lublin centrum produkcyjnego, w którym realizowane będą dwa kluczowe procesy związane z produkcją analizatora BlueBox: produkcja i napełnianie kaset mikroprzepływowych oraz montowanie aparatów w ramach montowni wyposażonej w stanowiska kontroli jakości. Środki z emisji posłużą do sfinansowania tej inwestycji. "( PAP )

Obecnie spółka dzieli się na 31 861 977 sztuk akcji. Tak więc emisja jest spora. Free Float to 54,62 % i Cena/WK 1,06.

Jak może zadziałać to, że jest ona z prawem poboru ? Na pewno mogą być niezłe wahania kursu. Uważam, że możliwe są wzrosty a następnie spadki. Akcjonariusze mogą chcieć posiadać akcje spółki, aby dostać kolejne tańsze. Także teraz nawet patrząc się na wykres można zauważyć, że walor może przeżyć wybicie. Jednakże po przydzieleniu akcji z emisji uważam mogą być spadki.

Jeśli ktoś chce grać pod taką emisję, może zarobić patrząc na obecną cenę, ale tu na pewno jest ryzyko. Nie wiadomo jak "rozgrywający" to rozegrają. Wahania kursu to to czego możemy się spodziewać w najbliższym półroczu/roku według mnie.

Obecna cena 8 zł 20 gr z jednej strony może być na tę chwilę bardzo atrakcyjną a z drugiej wcale taką być nie musi. Moim zdaniem potencjał pod wzrost jest, ale z jakiego pułapu i czy walor nie zejdzie niżej nie wiadomo. Jest tu teraz sporo loterii. Minima z końca listopada to 6 zł 51 gr. Jeśli rozgrywający zechcą spółka może ponownie tam zejść, ale nie wątpię w to, że aby spełnić wymagania przydziału nowych akcji nie jeden będzie je zbierał co też będziemy widzieć w notowaniach.

Widzieliśmy kilka komunikatów o zakupach osób zobowiązanych. Wykres też jest ciekawy, więc ci co teraz wejdą być może zarobią, muszą jednak pamiętać, że wraz z pojawieniem się nowych akcji mogą być ponowne duże spadki.

PODKREŚLAM, ŻE PREZENTUJĘ JEDYNIE SWOJE OPINIE I DECYZJE INWESTYCYJNE. I NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW. KAŻDA Z INWESTYCJI WYMAGA CZASU I WOLNYCH ŚRODKÓW, NIE JESTEM WRÓŻKĄ OKREŚLAJĄCĄ KONKRETNE DATY SPADKÓW CZY WZROSTÓW.

https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761?ref=hl


foto-coslychacwbiznesie.pl

7 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za te analizę. To nieco wyjaśnia zachowanie rynku myślę też że nastroje będą w tej chwili grały dużą rolę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od niedawna interesuję się GPW.Zwróciłem uwagę na rodzinną spółkę informatyczną Infosystems .
    Ciekaw jestem Pana zdania na jej temat bo szanuję ten blog za rzetelność i niezbędny moim zdaniem spokój emocjonalny.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, bardzo mi sie podoba Pana blog. Często tu witam i czytam. Mam do Pana pytanie, chodzi mi o NEMEX, warto tu coś zainwestowac? proszę o małą sugestie, dziekuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki panowie za dobre opinie. Niestety o wszystkich spółkach nie dam rady napisać, bo czasu mało wybieram te które akurat mi wpadają w oko. Nie chcę się bawić w rolę doradcy czy naganiacza. Nie chcę by moje wpisy były uznawane za naganianie na cokolwiek. To są po prostu spółki które mnie interesują, lub w które sam inwestuję, lub mógłbym zainwestować mając wolne środki. Nie chcę brać odpowiedzialności nawet takiej ludzkiej względem sumienia za czyjeś decyzje. Myślę, że niektóre wpisy mogą się akurat komuś przydać i dlatego to robię, ale to co mnie na pewno różni od wielu ludzi na forach to to, że mam szczere intencje, dlatego w wielu przypadkach musicie po prostu zaufać swojej wiedzy i intuicji. Jak to mówią co nagle to po diable, ja wszystkich spółek nie obserwuję, ale być może w najbliższym czasie o którejś z przez was wymieniowych napiszę, bo jak czytam to zapadają mi w pamięć i później w wolnych chwilach sobie je sprawdzam. Zauważyliście pewnie, że praktycznie w każdym wpisie powtarzam, że jest ryzyko itd. Bo ja w przeciwieństwie do wielu ludzi nie uznaję się za lepszego inwestora niż wy. Każdy się myli i ja też, mojej intuicji z pewnością nie można zaufać bezgranicznie, zwyczajnie nie chciałbym jakoś niechcący kogoś wpędzić w kłopoty.

    Nemex - Ja osobiście nie czuję tej spółki, nie kupił bym jej patrząc na wykres i informacje o sprzedawaniu akcji przez zarząd czy ludzi zobowiązanych. Ale nie jestem z tą spółką dobrze zaznajomiony. Może urośnie i oby jak najwięcej ludzi zarabiało, ale ja jej nie mam i nie myślałbym nad nią.

    Infosystem jest ciekawą spółką wartą uwagi. Patrząc na sam wykres widać że praktycznie zawsze z tego pułapu wybijała i to się cyklicznie powtarza. Jutro o niej napiszę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście trudno zdecydowanie określić, w którą stronę pójdzie kurs Cormay w najbliższym czasie. Mam jednak wrażenie, że do kwietnia większych wahań kursu nie powinno być, max. 10% w dół lub w górę. Pozdrawiam autora bloga i posiadaczy akcji Cormay.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak Pan sądzi, czy ostatnie, czwartkowe zaprezentowanie działającego prototypu może stać się impulsem do gwałtownego wzrostu wyceny, przynajmniej krótkookresowo ?
    Znacząca przecena była też przecież wyrazem braku wiary, że mają tam cokolwiek działającego ;) Teoretycznie więc kurs może bardzo gwałtownie odbić.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.