Polecam

niedziela, 26 stycznia 2014

Tauron Polska Energia SA (TPE) - Ciekawe poziomy cenowe




Strona spółki :

http://www.tauron-pe.pl/Strony/start.aspx


TAURONPE ostatnią sesję zakończył na 4zł 04 gr przy ponad 4 % spadku.

Jeśli spojrzymy na wykres historyczny czy roczny to widzimy, że walor jest w okolicach ceny minimalnej.

W Kwietniu 2013 r za akcje płacono 3,90

W ostatnich miesiącach na Tauronie nastąpiła mocna przecena. W nieco ponad dwa miesiące Tauron spadł z 5,36 do 4,04. Moim zdaniem okolice tak bliskie 3,90 a takie teraz mamy, mogą zapowiadać wybicie.

Obecnie Cena / WK wynosi 0.40

Goldman Sasch rekomendował neutralnie przy 4,45

Moim zdaniem kupno po 4,04 może być dobrą inwestycją.

Oczywiście nie mamy ostatnio najlepszych nastrojów i jeśli WIG20 leciałby na łeb to ryzyko kupowania czegokolwiek rośnie. Jednakże trzeba dużej siły spadkowej, aby zrobić nowe historyczne dno na Tauronie.

Nawet jeśliby do tego doszło to w dłuższym terminie obecna cena według mnie i tak okaże się atrakcyjna. Ja tu wielkiego ryzyka nie widzę.


PODKREŚLAM, ŻE PREZENTUJĘ JEDYNIE SWOJE OPINIE I DECYZJE INWESTYCYJNE. I NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW. KAŻDA Z INWESTYCJI WYMAGA CZASU I WOLNYCH ŚRODKÓW, NIE JESTEM WRÓŻKĄ OKREŚLAJĄCĄ KONKRETNE DATY SPADKÓW CZY WZROSTÓW.O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ.

 foto-coslychacwbiznesie.pl


14 komentarzy:

  1. Sytuacja jest trochę podobna do tej z 17.04.2013. Tam również przy umiarkowanych obrotach kurs stoczył się do 3,72. Myślę że tutaj jeszcze trzeba obserwować, bo może przebić 3,90, nie mniej jak odbije może iść do 4,60

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak autor widzi kurs Dudy i jej fundamenty ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Duda jest ok, ale ogólna atmosfera nie sprzyja wzrostom a na Dudzie jest duży plus w skali roku i jest co sprzedawać z zyskiem, kurs uważam może jeszcze spadać do 70 gr. może głębiej jak się wszystko będzie sypało. Spółka ogólnie ma potencjał, ale teraz 83 jest dla mnie za drogo. To tylko moja ocena. Ale w długim terminie i ta cena moze dać zysk, lecz może być sporo taniej

    OdpowiedzUsuń
  4. AB PL dziś bardzo ładnie się zachowało pokonany opór na 33 i wzrost obrotów. myślę że będą ładnie zwyżki. Co Pan o tym myśli?

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam!

    Co Pan sadzi o Tauronie na chwile obecna (4,38 zl ),warto teraz wchodzic,czy czekac na ewentualna korekte? (mam troszke akcji kupioncyh po 4,16. Zastanawiam sie nad dokupieniem)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałem jeszcze wyrazić moją opinie jeśli istnieje taka możliwość. Moim skromnym zdaniem Tauron ma szanse dojść do 4,6X a nawet więcej (w krótkim/średnim terminie),ale oczywiście wszystko zależy od nastroju inwestorów. Co więcej myśle,że w najbliższych miesiącach nie przytrafi się już taka okazja jaka miała miejsce jeszcze kilka dni temu. W szerokim kanale 2 letnim Tauron stoi na dość głębokim dnie. Pytanie czy to dobry moment na wejście. (?)

      Pozdrawiam i życzę trafionych inwestycji.

      Usuń
  6. Według mnie Tauron nadal ma potencjał i rekomendacja Goldman Sasch "kupuj" 5.65 wydaje się być rozsądna. Oczywiście nic z dnia na dzień. Spółka jednak jest mocna , jest nadal nisko i ma potencjał.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale dziś może nie być łatwo patrząc się na zagraniczne indeksy, także pojawiają się różnorakie trudności. Najgorsza byłaby panika, która jest na rękę niektórym grającym i którzy naganiają na spadki i ją wywołują.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam!

    Też zauważyłem wyjątkową aktywność naganiaczy zachęcających do sprzedawania akcji. Uparcie robią to od dłuższego czasu (co mnie martwi miejscami skutecznie). Rodzi się pytanie komu to jest na rękę i kiedy ich naganiacze zmienią słowa formułki : "sprzedaj,spadki" na słowa : " okazja,kup! "

    Pozdrawiam Autora i dziękuje za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzisiejsze notowania też dużo mówią, zaczęło się bardzo nisko i przez całą sesję akcje były zbierane według mnie. Było 4,28 rano a teraz jest 4,37 mimo słabych nastrojów Tauron sobie radzi, to bardzo ważne na dłuższą metę, pokazuje, że tu mogą być jeszcze plusy.

    OdpowiedzUsuń
  10. 27 128 232,04 - to dzisiejsze obroty Tauronu :). Krotko terminowe wskaźniki RSI i CCI były niskie. Zapowiada się chyba coś grubszego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak obroty były bardzo duże. Tauron jest teraz na bardzo ważnym poziomie, który jeśli zostanie pokonany może być zalążkiem dalszych wzrostów, lecz równie dobrze możemy się od niego odbić. Liczę, że rekomendacja Goldman Saschs pomoże spółce pokonać opór.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ma Pan racje,szkoda że dzisiejszy dzień nie zakończył się wzrostem (otwarcie=zamknięcie). To mógłby być sygnał dla niezdecydowanych inwestorów do kupna. Trzymam kciuki za tą spółkę.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Tauron twardo prze do przodu. Mam nadzieję,że wzrosty nas nie opuszczą.
    "Maciej Berg4 lutego 2014 01:26
    Chciałem jeszcze wyrazić moją opinie jeśli istnieje taka możliwość. Moim skromnym zdaniem Tauron ma szanse dojść do 4,6X a nawet więcej (w krótkim/średnim terminie)...". Teoria się sprawdza,oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.