Polecam

niedziela, 23 lutego 2014

150 komentarzy:

  1. Ja w tej chwili posiadam Polcolorit, Plaza i Bioton. Planuje sprzedac Bioton lub plaza i kupic Mewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co zainteresowało cię w Polcolorit ? Nie mówię, że zły walor, nie zagłębiałem się, ma potencjał ?

      Usuń
    2. Polcolorit zainteresowal mnie tym ze jest mala ilosc akcji i kurs jest na bardzo duzych nizinach, nawet teraz po scaleniu. Mam srednia 1,50 ( po sceleniu ). Ostatni tydzien to spadki na wolumenac mniejszych niz w warzywniaku, doslownie kilka tysiecy zlotych. Jak ktos sie wezmie w koncu za kupowanie to przy takiej ilosci akcji to bedzie rakieta. Na to licze. A co Ty myslisz na ten temat ?

      Usuń
    3. Może się wahać, spadać, ale jak piszesz to byłoby naciągane, ale może trzeba będzie trochę poczekać. Ja na twoim miejscu uśredniłbym jak trochę zejdzie choć te parę sztuk, zwyczajnie bym mu nie odpuścił a może zejść do 1 zł czy chwilowo niżej, nawet 70. Niska średnia dobra rzecz, bo później trzeba liczyć, że ktoś to rozrusza. Wiesz może zaraz ruszą, ale akcje nowe przyciągają kurs, trzeba na 1 zł pograć tak byłoby zdrowo.

      Z drugiej strony może być pompa i realizowanie zysków . Jakby nie było potencjał tu jest, ale mi brak ognia w tym walorze jest taki zwykły i może poczekać na swoją kolej wzrostów.

      Trochę za wysoko kupiłeś, tutaj trzeba zakładać 1 zł a jak ucieknie trudno, bo jak z 1,5 zejdzie na 0,8 i nie rusza to człowiek się wkurza :)

      Dlatego też wraz ze spadkami ja bym to ładował, zszedł z ceny a później na 1,2 miał zysk najwyżej wyszedł, bo do 1,5 można znowu czekać na takiej płynności.

      Niedawno jak polecałem Minoxa i był na widłach, ludzie kupowali na + 30 ? . No, ale na górce. Ja jak nawet czekam na walor a widze + 30 nie kupuje, zazwyczaj będzie taniej a te 30-50 % to cholernie dużo nieraz.

      Usuń
    4. Dobra, wyszedlem z Plazy z 4% strata ale robi sie tam zbyt niestabilnie jak dla mnie. Kupilem Mewa po 15 groszy i jakby lecialo w dol bede usrednial.

      Takze moj portfel to Bioton, Mewa i Polcolorit. Mam nadzieje ze bedzie ciekawie

      Usuń
    5. Tak po za tym widze ze sporo osob ma ta Mewe. Mam nadziej ze za jakis czas nie bedzie to zbiorowa mogila hehe :)

      Usuń
    6. Paweł wstydź się wyjścia na - 4 % z waloru, który jest po to by zarabiać.

      Jeśli w dodatku oddałeś po 60 gr. Sprzedawałeś na wsparciu ? Nawet jeśli miało by je złamać to nie od razu i przynajmniej jak chciałeś ciąć to wtedy gdy kurs się odbija.

      Zresztą twoja taktyka, ale wyjście z tego waloru ze stratą, akurat dziś, akurat tam to u mnie jedynka.

      1!

      Usuń
    7. Moze i wstyd ale nie mialem wolnych srodkow na Mewa a uwazam ze to da mi lepsza stope zwrotu. Na Plaze moze jeszcze wskocze w nie dalekiej przyszlosci ale szybki strzal

      Usuń
  2. U mnie Vedia, Mewa i jeszcze Energa z debiutu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Vedia, Mewa fajne spółki. Energa - dobrze, że jest na plusach. Nie myślałeś o czymś mniejszym, dynamiczniejszym ?

      Usuń
    2. Cały czas o tym myślę tylko na chwilę obecną funduszy lekko brak no i z moim doświadczeniem też nie jest super, cały czas się uczę :) Z dynamicznych spółek to ostatnio miałem przez chwilę Unimotgaz, dał troszkę zarobić ale nie mam zamiaru się poddawać - trzeba się rozwijać i próbować swoich sił.

      Usuń
  3. Witam. Większość mojego portfela stanowią akcje Sfinksa. Spółka wychodzi z głębokiego kryzysu. 3 marca wyniki za IV kwartał może być ciekawie. Od roku widać akumulację. Zobaczymy jak będzie. Pozdrawiam autora tego blogu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo słyszy się o Sfinksie, chyba wiele osób wiąże z nim nadzieje, ja go nigdy nie miałem, ale na 5 letnim wykresie widać, że powinien pójść w końcu powyżej 2,27 jednak ten walor się ze mną nie dogaduje :) Równie dobrze może być po 1,50. Oby wyniki wam pomogły wyjść na 2,8 i dalej, bo inaczej może zanurkować na 1,12.

      Usuń
  4. Mirbud, PBG, Global Energy, Minox, mam nadzieję, że któraś niedługo odpali;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dadzą radę :) Dla mnie każda z nich ma przed sobą wzrosty bliżej niż dalej.

      Usuń
    2. Mam jeszcze niewielki pakiet 11bit studio, ale rozważam, czy już się nie wycofać (kupiłem po 10zł) i nie dokupić Mewy, no cóż zobaczymy.

      Usuń
    3. Jak niewiele to ja bym zostawił. Mało akcji tam jest i powinny być nowe szczyty. Spółka zwiększa zyski, rozwija się, udaje że wybiera nowe dno lub szczyty. Według mnie starczy męczenia na tych poziomach.

      Usuń
    4. Dzięki, wezmę to pod uwagę.

      Usuń
  5. Ja mam Interbud , Impexmetal i JWC.Szczególnie liczę na Interbud, bo sam jestem z lublina i widzę że budują,sprzedają ,wygrywają kontrakty...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Impexmetal według mnie może tracić, potrzebuje bodźca aby zdecydować się na kierunek. Oby rósł, ale radzę uważać, trochę się łamie w dół

      Usuń
  6. Depend duzo i juz dluuugo... Mewa, Pylon i troche Minox oraz nie wiem po co kupilem kiedys Premetinv po ktorym to juz chyba nie ma na co liczyc.
    Vedia fajna ale stracilem cierpliwosc... moze jeszcze wroce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Depend jest warty czekania, to już finisz i z dnia na dzień będzie go trzeba na nowo wycenić, jakbym miał to bym się nie martwił.

      Vedia - W takim momencie wyjść ? Myślę, że tu bliżej niż dalej jest wybicie z tego klina duszącego wzrosty. Jak kurs wyjdzie to może ładnie poszybować

      Usuń
    2. Wyjscia z Vedii nie zaluje... Pylon mi dal wiecej zwrotu jak do tej pory... nie mozna miec wszystkiego ;)
      a Depend czekam... czekam...

      Usuń
  7. Mewa, Global Energy, Midas i Ideon.
    Niedawno pozbyłem się Energi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam nie wątpię, że w końcu Midas i Ideon zrobią dobre wzrosty. Mewa i Global - no ba :)

      Usuń
    2. Byłbym zapomniał, mam jeszcze 500000 kryptowaluty DOGECOIN. Waluta jest bardzo popularna, rok 2014 ma być rokiem dogów. Brzmi głupio, wiem, ale DOGE ma dopiero 2 miesiące a zarobiły już 500%

      Usuń
    3. Oby ci się udało, ale ja takich rzeczy nie tykam, swoje w życiu przegrałem w kasynach to jest podobne :)Czysta spekulacja. Raz + 500 raz - 90. Po spółkach wiem czego się spodziewać. 500 % z tego może zejść podczas robienia kawy :D No znaczy się 80 % zejść .Zredukować wzrost. Niebawem takie rzeczy będą nic nie warte, bańka pryśnie. Teraz przyciągają klientów, robią pokazówki, ale za 2-3 lata ludzie będą przez to płakać.

      Tylko ostrzegam. 5 razy zarobisz a za 6 zbankrutujesz tu nie decydujesz, liczy sięna fart. Teraz zaczynają od wzrostów, bo szukają ludzi, ale strategia się zmieni i -50 będzie na otwarciach jak zechcą.

      Są akcje, surowce, mi wystarczy. Nie można wszystkiego umieć świetnie, ja inwestuję tylko w akcje dlatego, brak czasu spojrzeć jak tam wykres złota.

      Usuń
  8. polimex, msx, vedia, global energy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No taki, że mógłbym też go mieć :) Spółki, które twardo grają, ale chyba będą nagrody za wytrwałość.

      Usuń
  9. Do wyników trzymam: Bytom, Gino Rossi, Redan (ostatnia kupiona po korekcie, 2 pierwsze ładne wzrosty od kilku miesięcy)
    Do pogrania przez najbliższe 2-3 miesiące: Vivid
    Przyszłościowe: Minox, IDM,
    Niezbyt udane: CI Games, Enel-Med (sądzę że wyjdę w przeciągu 2-3 tygodni)
    Do spieniężenia na koniec najbliższego tygodnia: Agroton, International Milk Company

    Pzdr Karlo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bytom i Gino ładnie poszły, ale czy mogą jeszcze iść dużo ? Ja Bytom bym już puścił, ale wiesz ty decyduj :)

      Ładne zyski zrobiłeś gratuluję :)

      Usuń
    2. Myślę, że Bytom będzie miał dobre wyniki i dlatego potrzymam do końca marca (obym się nie mylił:). Dla mnie większą zagadką jest Gino ... ?.
      Tak czy inaczej w 2014 chcę przemodelować portfel. Dzisiaj jest bardzo szkolny (czyli dany walor może stanowić max 20% portfela), a trochę mnie to męczy. Docelowo chcę grać na 3-4 spółkach (w tym 1 z NC) z budżetem 25-50 tys na każdej. Oczywiście gra na 2 walorach pozwala lepiej pilnować założeń, ale jeszcze nie czuję się mentalnie gotowy :)
      Pozdr Karlo

      Usuń
  10. KOMPUTRONIK i CITY INTERACTIVE GAMES

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dodam, że CIG kupiony ostatnio na poziomach 10.20 - 10.25. Uznałem, że to już dobra cena

      Usuń
    2. CIGAMES może jeszcze zejdzie do 9 , ale cel to 15 i wyżej do 17 powinna zmierzać. Według mnie teraz cena jest niezła. Ewentualne załamania w dół mogą być tylko chwilowe, niech wróci do 17 :) Komputronik teraz się sprawdzi. Jak pokona dość mocny opór może dojdzie do 14-15.

      Usuń
  11. Zremb,Sanwil,Amrest,Vistula,Calatrava.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zremb mnie zaczyna drażnić, mógłby ruszyć a tu tylko słychac o opcjach po 50 gr.

      Nie mniej jednak liczę, że 80 gr w tym półroczu zrobi.

      Sanwil ma przed sobą ważny opór, jak przejdzie będzie ok.

      Na Vistuli były pakiety po 1,8 a teraz kurs ma bardzo meczący opór zobaczymy czy przebije ostatni szczyt.

      Ja i tak dłużej niż do 2,6 był Vistuli nie trzymał ale to tylko moje zdanie.

      Amrest też się zastanawia, nawet jak przejdzie test to szału tu nie widzę. Może chwilowo nowy szczyt, ale równie dobrze może nie pójść w górę tylko zejść do 90, oby nie niżej.

      Na pewno jest wiele spółek z większym potencjałem

      Usuń
  12. Bioton-według mnie w tym roku dużo jeszcze podskoczy, ECHO. Eurocash-wyniki 28 lutego będą b. złe, szacuje spadek do 30-50. potem wzrost-nowe przejęcia, planuje zakup w marcu.
    Chce kupić MEWA ale szczerze obawiam się wyników i chcę poczekać do 28 lutego. Spółka ma plany, jednak jak pokażą gorsze wyniki kurs spadnie i wówczas ewentualny zakup akcji, po tych wzrostach nie mogę tej spółki wyczuć. Petrolinvest mam zlecenia kupna ale na mniejszych poziomach, liczę na mały spadek i czekam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyniki Mewy nie mają znaczenia, nikt nie wymaga od niej robienia czegokolwiek prócz ujawnienia strategii, inwestora czy inwestorów i rozpoczęcia nowego życia. Spółka w takiej sytuacji jak Mewa obecnie jest zależna od postępów nad strategią. To będzie już inny walor, który rynek będzie wyceniał.

      Usuń
    2. Pracuje w firmie która współpracowała i współpracuje z CEDC. Jak CEDC miało problemy, wierzyłem w 100% w sukces, no i straciłem 100% kapitału:-). Od tej pory staram się nie wrzucać wszystkiego w 1 worek i być bardziej ostrożnym, stąd może moja awersja.

      Usuń
    3. CEDC obserwowałem do końca już miałem wejść, ale uznałem zbyt ryzykowne.

      Dawno temu wszystkim wszedłem w Techmexa :D Ale odrobiłem jakoś, no tylko straciłem w dzień ponad rok zarobku.

      Poczułem się jakbym dostał liścia . Nie ryzykuję już tak. Nie siedzę na walorze jak jest rozprawa o upadłości :)

      Dystans

      Usuń
  13. Będę wdzięczny za konstruktywne połajanie... ;)

    1) Forte, Integer, Amica, CD-Projekt, Apator, Cormay (odpowiednio od 11 do 8%)

    2) Secogroup, Zamet, GlobalNRG (po ok. 4%)

    3) Mewa, ZREMB, Infosystem, Wasco, Farm51, Inwestcon, Ideon, Marvipol (po ok 2%)

    4) Calatrava, Intakus, Nicogames (po ok 1%)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Integer i Amica ja bym już zostawił. Apator to samo. Cd projekt też.
      Zamet tak jak tamte. Seco również.

      Myślę, że kupiłeś je niżej i masz zysk. W sytuacjach tych spółek jak dla mnie ryzyko korekt czy spadków jest już zbyt duże. Myślę, że niejeden teraz realizuje fajne zyski. Chyba, że każda z nich jeszcze pójdzie, tego Ci życzę.

      Cormay i emisja też może zwalić kurs moim zdaniem emisyjna jest za niska, ale z drugiej strony żeby dostać nowe trzeba jakieś mieć, może to napędzi. Ale to też walor nie dla mnie, takie rzucanie monetą.

      1) Ja po prostu tak nie inwestuję, choć wiele osób pewnie wchodzi w mocnym wzrostowym. Ja staram się kupować tam na dole a tu już sprzedawać. Ten zestaw nie dla mnie.

      2) Tylko Global Energy

      3)Fajny zestaw, na farm51 się słabo znam, ale chyba jeszcze jest potencjał, choć ryzyko również.

      4. Cierpliwość i nagrody, kazda z nich da zarobić, ale w swoim czasie

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za wskazówki :)

      Grupa 1 jest pomyślana jako dość mocna fundamentalnie, sam jednak zdaję sobie sprawę, że te spółki raczej podążą za całym rynkiem, co w zasadzie jest ich słabością. Najwięcej mam Forte i ono też najlepiej się w tej grupie zachowuje i jednocześnie wydaje mi się wciąż perspektywiczne.

      Grupa 2 : Secogroup i Zamet na podobnej zasadzie jak grupa 1, GlobalNRG bardziej agresywnie, pod przyszłość a nie dobrą przeszłość.

      Grupa 3 : te spółki, z którymi dzięki Autorowi się zatknąłem i te z nich, które do mnie w jakiś sposób przemówiły. Farm51 - wyniki okazały się całkiem dobre, a jednak wycena tego trwale nie odzwierciedla, co zastanawia na tle innych spółek z tej branży.

      Grupa 4 : wszelkie wskazówki co do cierpliwości przyswoiłem sobie jak najlepiej potrafiłem, zamierzam się do nich stosować.

      Tak jeszcze co do ogólnej koncepcji portfela. Jestem skłonny - jak każdy - zainwestować określoną kwotę, a tym samym zaakceptować pewien stopień ryzyka utraty kapitału. Próbuję realizować to poprzez dość zachowawczy dobór spółek do portfela.
      Czy koncepcja taka, w której zredukuję np o połowę całkowite zaangażowanie na rynku i jednocześnie przesunę większą część środków na grupy 3,4 i GlobalNRG ma sens ? (w jakich ewentualnie proporcjach) Może też uzupełnić portfel o jakąś dodatkową spółkę ?
      Psychologicznie będzie wtedy znacznie lepiej :) co też nie jest przecież bez znaczenia. Pewna dywersyfikacja też byłaby zachowana, która może ogranicza zyski ale też potencjalne straty w sytuacji błędu.

      Oczywiście decyzję podejmę sam, nie chciałbym jednak popełnić jakiegoś szkolnego błędu...

      Usuń
    3. Jak dla mnie za dużo wybierasz walorów.

      5 spółek dla początkującego z czasem można wchodzić w 3 czy 2.


      Portfel z 16 spółkami czy 4 grupy po 4 początkującej osobie wystarczą 2 błędy i są straty.

      Nie zajmuj sobie głowy na raz tyloma. Z jednej schodzisz niech będą kolejne. Jak jest za dużo na raz to żadnej nie wykorzystasz na maks, będziesz się mylił, spieszył a jak jeszcze wybierzesz słabe, stracisz pół kapitału.

      Na pewno trudno byłoby osiągać ci zysk a o niego nam chodzi.

      Ja 16 spółek w życiu nie miałem :) Lepiej w jedną pewną dać więcej to chociaż jak rośnie to zarabiasz. A jak np wszędzie będzie po parę zł to szkoda czasu. Raz + 4 raz -6.

      Tak niech robią maklerzy, bo oni zyją z wypłaty a zawodowo na giełdzie tracą nie swoje.

      Global Energy jest dobre. Warto mieć nawet samo i wolne środki na uśrednienie jakby zeszło.

      Kilka pewnych i wolne pieniądze na schodzenie z ceny to podstawa. Nie bierz tych na górkach xd

      Usuń
    4. Jeszcze raz dziękuję. Przemyślę sobie wszystko pod kątem tych uwag. Też mam wrażenie, że w gruncie rzeczy wygodniej pilnować kilku pozycji niż całego stada...

      Usuń
    5. Trochę ta reorganizacja zajmuje.

      Z pierwszej dużej grupy (post u góry) zostało mi już tylko Seco, na którym spora strata.
      Pozostałe grupy / walory bez zmian, z tym że doszedł Petrolinvest.

      Fakt, że sporo kapitału łącznie porozdrabniane na tych mniejszych spółkach. W niektórych przypadkach trzeba by zrealizować niewielką stratę próbując teraz wyjść.
      Z drugiej strony jednak, być może byłoby to zasadne i przeniesienie wtedy na korzystniejszy walor. Per saldo i tak nie będę na minus i nie będę jakoś cierpiał specjalnie o ile to przyczyni się do korzystnej reorganizacji portfela.

      Miał Pan oczywiście rację twierdząc, że tych spółek jest za wiele i nie da się nad nimi zapanować... No cóż, to ważna ale i tak mało kosztowana na chwilę obecną lekcja.

      Byłbym wdzięczny za wszelkie uwagi na ten temat. Pozdrawiam !

      Usuń
    6. Może dla większej jasności dodam jeszcze średnie ceny zakupu :

      Seco......49,62 (tu masakra)

      Zremb Chojnice....0,44

      Wasco.....2,56

      Infosystem.... 2,66

      Marvipol..... 5,89

      Farm51..... 6,27

      Investcon..... 0,83

      Telgam.......0,18

      Ideon...... 0,06

      Nicogames..... 0,03

      Calatrava...... 0,02

      Intakus..... 0,01

      Usuń
  14. Witam wszystkich.
    mój portfel: energa/od zapisów/, ccc,bank millenium, mewa / oczywiście od czasu,gdy śledzę Pańskiego bloga.
    Jestem ciekaw co Autor na to??
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. millenium w obecnym momencie ja bym sprzedawał. CCC wobec wielkich zapowiedzi pewnie ma jeszcze potencjał, chociaż w tym momencie bym w to nie wszedł a jak miałbym kupione taniej na pewno wyszedłbym z zyskiem.

      Oby Mewa dopisała

      Usuń
  15. Ja mam PlazeCenters,Dudę,Lubawę i ostatnio kupiłam Ideon..trochę się martwię Ideonem,ale mam nadzieję,że ruszy na północ:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mnie Ideon też by trzymał jakbym kupił, ale ja uważam, że tu przyjdą jeszcze wzrosty powyżej 10 gr.

      Duda i Lubawa powodzenia życzę :)

      Usuń
    2. witam
      Co znaczy:

      Duda i Lubawa powodzenia życzę :)

      pozdr.

      Usuń
    3. Nie powiem, że są złe, bo mogą dać zarobić w 2014, ale jak dużo i na ile % pewności u mnie się nie kalkuluje. Oczywiście piszę o teraz, ja te walory kupowałbym wcześniej i mam nadzieję, że dziewczyna ma je niżej i zrobi zysk.

      Usuń
  16. Tauron,Minox,PZU. Tauron jak sie odbije 2 raz od lini oporu to sprzedaje,swoje juz na nim zarobiłem. PZU fajne dywidendy,raczej będzie stać w miejscu cena. A Minox jak to Minox,czekam aż będzie się opłacać sprzedawać i nie mówie tu o 20-30% ;p.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PZU może też zejść do 387, czy do 402. Poza tym szkoda czasu na takiego molocha i parę % jak dla mnie.

      Ile tu można zarobić w 2014 ?
      Mogą być wzrosty, mogą być spadki. Potencjał zarobku 15 % jeszcze ?

      Ja myślę, że może wrócić niżej.

      Taki wybór zrozumiałbym gdyby ktoś inwestował 100 mln :) Na dosłownie setkach walorów w tym roku będzie więcej i pewniej.

      Jak będzie po 295 inna sprawa. Od 2012 poszło prawie 200 zł .

      Potencjał straty jest większy jak dla mnie a dynamika waloru może wpędzić w dwuletnią korektę.

      Maciej zostaw to. Dla kilku % ryzykować i tracić czas, Szczyty na wykresie wyglądają na koniec wzrostów na PZU.

      Usuń
  17. wasko w koncu musi wybić z 3 letniego klina ,msw już wybili,rfk tez ciekawie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgodnie z zaangażowaniem: 01C, Mabion, Polfa, MSX, Bytom (lubię ich garnitury), Mewa, Agroton oraz mniejsze kwoty czysto spekulacyjnie aedes, calatrava, Ideon, Intakus, JHM, Westreal. Zostałem także z historycznymi papierami Swarzędza :]

    OdpowiedzUsuń
  19. global energy
    sadovaya
    fastfin
    alumast

    OdpowiedzUsuń
  20. Intakus, Nicolas Games, Mewa. Z Nicolasa chcę wyjść jak tylko podskoczy i przejść na plazę (jeśli spadnie do 30 gr) lub GLE

    OdpowiedzUsuń
  21. Intakus od 2 lat i mewa od niedawna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Inventi, KGHM, BGE, Graphic, Petrol(sprzedany i odkupiony)
    , Polimex, Bioton

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapitalny. Jakbyś jeszcze dał radę je dobrze wszystkie wykorzystać to wow.... U mnie też są wśród perełek kazda jedna :)

      Usuń
  23. wasko w koncu wybije z 3 letniego klina,msw już wybiło raf jest ciekawe

    OdpowiedzUsuń
  24. Jak pisałem wczoraj:

    STIGROUP, AEDES, POLFA, MINOX, DEPEND

    Moim zdaniem żaden z tych walorów nie zakończył jeszcze wzrostów, natomiast jeśli na którymś z nich zrealizuję zyski idę w pierwszej kolejności na MEWĘ, mam nadzieję że zdążę przed odpałem, oby nie zaczął się od jutra ;)
    Myśli Autor, że taki portfel może jeszcze dać zarobić, czy wzrosty są na wyczerpaniu (nie pytam o depend bo sprawa jest oczywista)? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry portfel, tylko cierpliwie z pomysłem Mewa może rosnąć od jutra, kto wie. Jak Aedes masz na + przemyśl czy nie warto Mewę, ale zawsze moga coś przełożyć, jak uważasz.

      Usuń
  25. Dzięki Autorze za bloga jesteś niezłym psychologiem myślę że niejednemu w tym mnie uświadomiłeś w jakim miejscu są a teraz spółki ja głównie NC
    ZWG na longa Depend,Remedis,Elemental,Foreveren,kupiłem JDB Mbpartner i te które zostały SPC Opennet Gpfcausa

    OdpowiedzUsuń
  26. Moj aktualny portfel na moim blogu: http://spolkigrahama.blogspot.com

    Na uwage zasluguje zwlaszcza Opennet na dniach powinni dostac dotacje z Unii wieksza niz ich wycena na NC i powinno do kilkuset % odbic, podobnie jak to bylo na Aerfinance dawniej, gdzie zarobilem 200%zysku kupujac po 20gr oddajac po 60gr tam tez dotacje byly kilkukrotnie wyzsze od wyceny spolki na NC.. Malo tego wskaznik C/Z dla Openneta wynosi ok 5 co juz jest okazja a spolka jeszcze znanicze zwiekszy przychody w najblizszych latach dzieki swiatlowodom planuja miec 25mln przychodu to mysle ze kilka mln zl zysku rocznie beda miec to by dalo C/Z na poziomie ok 1 super okazja a takich na gieldzie nie ma jak wiemy, dlatego kurs juz wczesniej bedzie rosl nim poprawia swoj wynik finansowy, dlatego tak niskiego c/z nie bedzie raczej nigdy, chyba ze w bessie to wtedy spolka da bardzo duzo zarobic, bo za srednie c/z w hossie przyjmuje sie wartosc 20 to juz na dzien dzisiejszy spolka ma potencjal min. 400% bo ma c/z 5.

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam,
    mam sporo Greeneco SA (GET). Powiem szczerze, że miałem już wyrzucać, ale ostatnie tygodnie przynoszą wg. mnie przełom. Proszę o Pańskie spostrzeżenia, gdyż ja tu widzę dużo wyższe poziomy i to w krótkim czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogą być, ale równie dobrze może być upadłość. Potencjał duży, ale sa problemy, może być różnie.

      Zobaczymy czy pokona teraz opór. Ja na dziś dzień wziąłbym to po 55 na dnie wykresu.

      Wiem, że można zarobić, ale to jest spółka gdzie możesz zbankrutować pamiętaj, lub sie zablokowac po jakiś wnioskach, rozwodnieniach itp. Lubię jak jest tak tanio, ale lubię wiedzieć, że jutro czy pojutrze nie będzie - 30 % bo znów ktoś chce, aby byli w upadłości.

      Wykres też może zejść niżej niż 55 poza tym wygląda to tak jakby ktoś uwalniał się od akcji. Ewidentnie sa podbitki, może być jakaś na ponad 1 zł wtedy bym sprzedał, bo ktoś może stąd uciekać.

      Wzrosty tak spekulacyjne lub pod ucieczkę. To nie jest wykres spółki zaniżanej na chama a wykres waloru, który podbijają by mieć z czego schodzić.

      Nie zdziwi mnie 3 zł ani upadłość. Jak zarobisz radzę zostawić.

      Bo z kapitalizacji 8 mln może się zrobić i 1... Mogą być emisje po 10 gr.

      Ja cenie spółki albo żywe, albo gotowe na przejęcie, omijam te które się proszą o upadłość.

      Ja na podbitce bym wyszedł. Lepiej nie zarobić 100 % z tysiąca i go mieć niż żeby zostało zł 200. Bankruty dają zarabiać czasem a czasem stają się karą za chciwość z której z zyskiem nie wyjdziesz.

      Daję 50 % na upadłość 50 na wzrosty, ale powodów do nich nie ma

      Usuń
  28. Witam wszystkich. Posiadam Polimex, Gino Rossi, Petrolinv, Bioton, Ideon, Cd Projekt, Atlantis.Plany kupna Nokaut, Winvest, Intakus, Skystone

    OdpowiedzUsuń
  29. Sadovaya, Coal Energy, Budpol, Jupiter.

    Szczególnie liczę na Jupiter - spółka troszkę zapomniana, z ciekawymi wynikami. Spory zysk netto za 3 kwartał, bardzo niska cena do wartości księgowej powoduje, że w najbliższym czasie spodziewam się tutaj potężnego wystrzału w górę, podobnie wygląda sytuacja z Budpolem oraz Coal Energy, chociaż kurs ostatniej spółki, pomimo olbrzymiego potencjału może być uzależniony od sytuacji politycznej na Ukrainie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy zestaw ... ciekawi mnie komentarz autora oraz czytelników bloga. Chyba skorzystam z podpowiedzi i jutro wejdę w proponowane spółki.

      Usuń
    2. Każda wg. mnie jest ciekawa :)

      Usuń
  30. u mnie,
    ccint - niewielki pakiet jeszcze trzymam
    ZEPAK - kupiony na dołku, powinien dojść do 28
    KGHM - spory pakiet jak na mnie, dzień się że dojdzie do ok 130
    Nokaut
    GANT - niedawno uplynniony, pod MEWE

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam
    1. FOTA - pisałem o nim przy poziomie 90gr, obecnie jest 1,40zł. Przewiduje dalszy wzrost na poziom 2,2 - 2,5zł. W piątek ktoś co jakiś czas dużymi pakietami zbierał z rynku akcje. Dodam, że akcji na rynku jest nie wiele , niska cena do wartości księgowej - C/WK 0,15, co jakiś czas podają nowe dobre informacje.

    2. Greeneco - spółka z dużym potencjałem rozwoju, duże możliwości wzrostowe ceny akcji w krótkim okresie czasu, świetny akcjonariat - sam KREZUS posiada pakiet, powoli cena wybija się z historycznych minimów

    3. PLAZA CENTERS - kupiona w piątek po cenie: 59 i 60gr. Po tak znacznej korekcie przyszedł czas na dalsze wzrosty.

    4. MOSTOSTAL EXPORT kupiony za cenę 8 i 9gr po sprzedaży MEWY . Na Mewie zarobiłem 40%, ale mogło być 100% jednak wychodzę z założenia że chciwy dwa razy traci. Nie wykluczam powrotu do MEWY ale dopiero jak na MSX wyjaśni się sprawa i to możliwe jeszcze w tym tygodniu gdyż obecnie ciekawe ruchy dzieją się na MSX.

    5. NEW WORLD - kupiony po sugestii Autora bloga. Całe szczęście, że wyczekałem na otwarciu i kupiłem po cenie 1,56zł więc na razie do przodu.

    W piątek trochę też pograłem na NOKAUT i uznałem iż zysk 20% jest zadowalający. Jeśli czegoś nowego nie wymyślą pójdą z torbami. GOOGLE nie śpi...
    Co do spółek ukraińskich potencjał jest duży, ale obawiam się Rosji , która to po zakończonych Igrzyskach Olimpijskich na pewno zajmie się tą sprawą. No i fakt, iż właścicielami tych spółek są Ci znienawidzeni oligarchowie również nie daje powodu do zadowolenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fota raczej kiepsko się trzyma na rynku, filie są przejmowane, mają ciężkie warunki u dostawców, ale giełda nie zawsze odzwierciedla rzeczywistość, więc może się mylę, w każdym razie ja bym tam swoich pieniędzy nie lokował.

      Usuń
    2. 1) Monnari, trzymam od 3 zl, na piatkowej sesji przebiło ważny opor jeśli utrzyma powinno dalej isc w górę i myślę że w najbliższym czasie trend wzrostowy będzie nie do przełamania
      2) Mostostal Zabrze, niedługo wyniki oraz w ostatnim czasie zostało podpisanych sporo wartościowych papierków :)
      3) Rubcon - moja wielka porazka, ale trzymam bo juz pogodziłem sie ze strata i liczę w przyszłości na cud ;)

      Usuń
  32. Witam,ja mocno wierze w mewe i większość kapitału przeznaczylem na zakup mewy. Teraz myśle o Polimex-Mostostal i Trakcje.Pozdrawiam autora i dziękuje za informacje które przekazujesz!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby Mewa poszła :)

      Trakcja ? Teraz to się sprzedaje. Kupienie teraz to duże ryzyko strat.

      Usuń
  33. 1.) KGHM - kupiony po 107, czekam na około 20-25% wzrost i mam zamiar sprzedać.

    2.) MEWA - mikroskopijny pakiet kupiony już jakiś czas temu po 20 (50%) i 15 groszy ( 50%), zastanawiam się czy nie zrealizować KGHM, z tym obecnym kilkuprocentowym zyskiem i nie dokupić MEWY, ale raczej tak nie zrobię.

    3.) PSACAPITA - kupiona po 4gr... czekam cierpliwie co się będzie działo :)

    4.) RONSON - kupione po 1,85 ... czekam na 20-30% zysk (do miesiąca dwóch), a jakby się przeciągało, to być może poczekam na większy zysk, bo myślę, że w dłuższym terminie spółka perspektywiczna, a być może zrealizuje tyle ile się nazbiera.

    5.) VIVID - długoterminowo, myślę o niej jako o inwestycji na lata... mam jeszcze zamiar dobierać co jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bym tak zrobił. Może nie dadzą strategii ale jak podadzą to ten zysk z KGHM na Mewie bedzie w tydzień większy niż w rok na KGHM...

      Kupował Mewę będzie nie jeden im bliżej 28 Lutego.

      Potencjał Mewy nawet jak miesiąc byś czekał bije na głowę KGHM...

      Ronson jest za drogo, powinien wrócić na 1,65 jak nie zdobędzie szczytu.

      To już może być realizacja zysku. Na pewno jest górka, może coś się ugra , ale powyżej 1,65 kupowanie takiego waloru to liczenie na fart. Ten potrójny szczyt na 2,22 to sprytne wyjście z waloru.

      Jeżeli to podejście nie przejdzie tego oporu to 1,37

      Usuń
    2. Dzięki za radę :) Przemyślałem, wyszedłem z RONSONA i KGHM, dokupiłem MEWĘ... już się opłaciło... oby teraz, w końcu ogłosili strategię :)

      Usuń
  34. Po kolei: Tauron, PKN Orlen, Pgnig, Global energy, dalej midas, ideon, minox.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1) Monnari - bardzo dobra spółka , w najbizszym czasie trend wzrostowy nie do przełamania, szczególnie po piatkowym przebiciu waznych oporow
      2) Mostostal Zabrze - niedługo wyniki+ kilka wartoscowych papierków podpisanych ;)
      3) Rubicon - moja wielka porazka, ale juz pogodziłem się ze stratą i w przyszłości czekam na cud

      Usuń
    2. Moim zdaniem na Monnari już jest dystrybucja. Rekomendacje pomagają. Nie widzę już podstaw do wzrostów, wyniki ok, ale ta spółka już jest pompowana i wielu z niej właśnie wychodzi - tak myślę. Mnie powyżej 7 zł ta spółka nie interesuje, nawet jak będzie rosła, bo korekta do 6,50 to za duże ryzyko. Wydawanie rekomendacji w tym momencie przez instytucje gdy zarabialiśmy juz na tej spółce po 500 % dla mnie jest śmieszne. Przecież to wygląda na akcje oddawania na wzrostach. Może się mylę, ale ja kupowałem po 1 zł z hakiem... Wyniki szału nie robią, kapitalizacja jest już duża, to już są spekulacje.

      Rubicon - Fajna spółka

      Mostostal Zabrze ma fajne infa, odżył, ale swoje urósł. Na 5 letnim widać, że jeszcze trochę może pójść do oporu. Ale korekty trzeba sobie wliczać.

      Usuń
    3. Rubicon kupowany teraz to pewny zysk w tym roku.

      60 gr to formalność tak jak pójście dalej. Jak masz tu stratę i widzisz obecną cenę możesz z niej skorzystać .

      Kolejne scalenie i bedzie 6 zł. Takie są emisje, akcji będzie mało także tu ponad 1 zł / ponad 10 po scaleniu powinno być tak spokojnie.

      37 gr emisja po 60 ta cena jest sto razy lepsza niż Monnari po 8.

      Usuń
  35. MBPARTNER, CIGAMES, WIKANA, PETROLINV, ALTERCO, MINOX-NC i Energa od debiutu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak myślisz ile Energa jeszcze pójdzie ? Może warto zysk z niej ulokować w inne wybrane. Moim zdaniem ten zysk w tych walorach da więcej niż może dodać Energa

      Usuń
  36. Moje spółki to:
    Depend
    Minox
    Ari
    Weedo
    Mewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli trafisz dobrze kolejność to szał, świetny zestaw :)

      Ari po korekcie może ruszać.
      Mewa przez strategię
      Depend czeka na kasę
      Minox znów może zaatakować
      Weedo w każdej minucie :)

      Usuń
  37. Tomasz
    Moje spółki: pxm,msx,mnx,mewa,vif,nvv,agt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NW polecam uśrednić jeszcze jak będziesz pewny, że niżej nie pójdzie już.

      Usuń
  38. PGNiG, Lotos, Energa, IDMSA, Grupa Azoty, Inter cars, Mieszko, PKN Orlen

    czytam od niedawna, z polecenia kolegi i podoba mi sie Twoj blog
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego większość dużych spółek ? PGNIG, Lotos. Energa, Azoty, PKN ORLEN w portfelu to zabójstwo potencjału, dynamiki i zagrożenie stratami, blokowaniem się.

      Mieszko może pójść na 4 zł, albo znów nawet 3.7. Widzę, że bankierze na nią naganiają, ale ona już swoje urosła.

      Do tego akcje są po 4 zł, to też ściąga. Wykres też pokazuje niebezpieczeństwo.

      Tak to widzę, Azoty i Inter Cars też ryzykowne.

      IDMSA PKN ORLEN jako jedyne mógłbym mieć, Orlen polecałem jak był trochę niżej, IDMSA niejednokrotnie. Jak dla mnie warto byś przemyślał swój portfel, nie kaze zmieniać, ale przemyśl jaki chcesz nim zrobić plan.4

      Myślę, że tylko IDMSA prędzej czy później może nadrobić zyskiem reszte.

      W moich oczach atrakcyjność ORLENU też ostatnio spadła. Strat w ciągu roku nie wróżę, ale może się kurs błąkać jakiś czas bez konkretów.

      Usuń
    2. Wlasnie dlatego tu zagladam bo u mnie wieje nuda ktora nie przynosi zyskow, a wiec szukam inspiracji do zmian i dalszych ruchow. Dzieki za komentarz i pozdrawiam

      Usuń
    3. To ze wiekszosc spolek duza to chyba efekt roku 2007 i potrzeba stabilnosci, kiedys robilem wiekszy obrot w tydzien niz teraz w rok, ale ostatnio chyba zaczyna mi brakowac tych emocji zwiazanych z gielda i zaczynam przegladac spolki o ktorych nawet nie mialem pojecia ze istnieja.

      Usuń
  39. Alterco, Wielton K2Internet.
    BTW. Genialny blog - szkoda, że tak późno go znalazłem lecz teraz jestem stałym czytelnikiem. Powodzenia życzę!

    OdpowiedzUsuń
  40. To ja też się pochwalę co na razie mam w portfelu. Nie ukrywam, ze podoba mi się twój blog i niektóre spółki faktycznie zaczęły rosnąć po twoich wpisach, co było co najmniej dziwne. Czyżbyś wpływał na drobych inwestorów? A przy mało płynnych spółkach, jakie są na NC to faktycznie drobni wystarcz, aby kurs ruszył.
    Ale do rzeczy:
    Od dłuższego czasu mam Agroligę-spółka co roku, spokojnie fajnie się rozwija. Mam Polimex po tym, jak pojawiły się symptomy, że wyjdzie z kryzysu, że spółka nie zbankrutuje i restrukturyzacja się udaje. Chociaż podniesienie kursu tego molocha myślę, że jeszcze potrwa. Ale spółka i jej kapitalizacja to śmiech. mimo zobowiązań.
    Mam Minoxa nie ukrywam, że po twoim wpisie na blogu, gdzie dowiedziałem sie, że podnieśli prognozę na 18mln. Człowiek nie jest wstanie analizować co dziennie wszystkich spółek na GPW i NC.
    I spekulacyjnie w pt nabyłem mały pakiet NWR. Zobaczymy. Liczę na odbicie kursu, nawet jeżeli trend nadal będzie spadkowy.
    Pozdrawiam autora

    OdpowiedzUsuń
  41. A ja w portfelu posiadam Ideon, Intakus, MostostalExp i NicoGames.
    Co sądzi Pan o tych spółkach ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli zakupione nisko to jestem dobrej myśli. Tu trzeba się naczekać.

      Z tymi spółkami mamy oczywiście większe ryzyko, bo czekają je zmiany a zawsze mogą powiedzieć, że coś się rypło.


      Tylko, że nie sądzę, że te walory są ściema. Myślę, że dla tego tak czekają, bo sa cenne, wygląda to na próbowanie akcjonariuszy i wielu odpadło, czy zostali zgubieni.

      Ja liczę , że każda z nich właśnie w 2014 poszaleje.; Oczywiście od tych walorów trzeba oczekiwać minimum 100 %.

      Mam nadzieję, że żadna nie odpadnie, że MSX do końca marca nas zaskoczy, Intakus też no i kolejne :) Bo na nich aż prosi się o wzrosty

      Usuń
  42. Mam pytanie co do Mewy.Wiem, że ma być zmiana strategii, nie neguję tego ale skąd wezmą na to wszystko pieniądze?.Zwłaszcza na działalność nową:
    "7.1 Przedmiotem działalności Spółki jest:
    1) Wydobywanie węgla kamiennego i węgla brunatnego (lignitu) – PKD 05
    2) Górnictwo ropy naftowej i gazu ziemnego – PKD 06 3) Górnictwo rud metali – PKD 07
    4) Pozostałe górnictwo i wydobywanie – PKD 08
    5) Działalność usługowa wspomagająca górnictwo i wydobywanie – PKD 09

    OdpowiedzUsuń
  43. Mewa,
    Minox,
    Plaza, przed chwila wszedłem,
    Medicalg - czas chyba realizować zyski?
    PKP Cargo - od debiutu i jednocześnie to mój debiut na GPW,
    Myślę nad Global Energy lub Petrol.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja bym Medicalg realizował, bo pięknie urósł, choć zawsze może być wyżej. Może znów podejdzie do 330, ale kto wie. Jeśli wytraca już pęd, mamy czekać na jakieś dodatkowe 10 % nie wiadomo ile to lepiej mieć walor z potencjałem, który dopiero się rozpędza, albo ma zacząć.


      I Global i Petrol mogą wyskoczyć lub kazać czekać tego nie wiemy :) Ale obie są bardzo ciekawe,

      Mimo, że mogą przeżywać korekty itp. to cel tych spółek jest wysoko.

      Usuń
  44. witam

    mam w portfelu następujące spółki:

    1. Digital

    2. Playmaker

    3. Airmarket

    4. RCunion

    5. Digate

    ciekawe, co autor o nich myśli

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szacunek Marek. Kapitalny pomysł i wybrane pięć gotowych na nowe życie miejsc.

      Tak niskie wyceny, że każdy akcjonariusz, kapitał, inwestor będzie je windował.

      Tu wystarczy jedynie czekać a portfel, który stworzyłeś, powinien dać zysk nawet gdyby okazało się, że jest w nim para bankrutów :) Reszta by odrobiła.

      Jednak ja tu widzę pięć wspaniałych walorów, które rynek wycenia jak puste pudełka. Jeśli napełnią się życiem, kurs będzie wyceniał każdą złotówkę.

      Powodzenia i nie wysiadaj za szybko.

      Innym mogę powiedzieć , że warto nawet skopiować ten portfel, jeżeli dalej będziecie umieli czekać i realizować, nie za szybko...

      Usuń
  45. Ja w portfelu posiadam następująco:

    1. FON
    2. IMC - po 9,36
    3. MBPARTNER - po 0,06
    4. MEWA - po 0,11
    5. MOSTALEX - po 0,08
    6. NWR - po 1,78
    7. POLIMEXMS - po uśrednianiu jeszcze po 0,42
    8. SADOVAYA - po 0,64

    OdpowiedzUsuń
  46. Widzę że sporo osob tez ma globala w portfelu, ja na globalu siedzę od poziomów 1,30 następnie dokupiłem trochę niestety na 1,80 (ze średnią 1,50)bo wydawało mi się że te 2,20 jest do osiągnięcia i miałem wychodzić i niestety spadło teraz uśredniłem i średnia to 1,13 pln. Więc czekam aż pójdzie w górę.

    OdpowiedzUsuń
  47. ja w swoim portfelu mam:

    MINOX kupiony po 0,13
    MEWA 0,09
    SZAR 0,06
    KSGAGRO 8,00
    WASKO 3,00

    o dwóch z nich autor wielokrotnie wspominał, i na nich mam duży zarobek, Ciekawy jestem co auto myśli o reszcie :)

    OdpowiedzUsuń
  48. A co sądzisz o spółkach na skraju ?
    Advadis, Regnon, Calatrava, osobiście myślę że Calatrava w 2014r może wejść na górę, reszta to zagadka, od jakiegoś czasu obserwuje Fon, myślę że tu też można zarobić wchodząc długoterminowo.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  49. Ponawiam pytanie, skąd spółka Mewa może mieć gotówkę na nową działalność?.Sama zmiana planów jest ok ale skąd weźmie finansowanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytasz się mnie jakbym miał znać strategię. Jak wynegocjują przyklepią, to się dowiemy.

      Usuń
  50. Lubawa.Będziemy się zbroić(coś bąkają o tym w sejmie). Zastanawiam się czy czasami Ursus nie wpadnie na pomysł dozbrajania naszej armii.
    Sprzedałem dzisiaj Orlen i JSW- obie +6%.

    OdpowiedzUsuń
  51. Wysłałem zapytanie do spółki w tym temacie i czekam.Ja nie mówię, że to jest podejrzane czy coś takiego, tylko nurtują mnie pytania, co do finansowania tej działalności.

    OdpowiedzUsuń
  52. A co autor mysli o minoxie tak tam wałki robia zanizaja czy jest sens kupic ich akcje?

    OdpowiedzUsuń
  53. Bardzo interesuje mnie spolka W Investments S.A. chca wprowadzic do obrotu 150mln akcji seri A i zastanawiam sie czy nie beda teraz pompowac akcji w gore. Czy mogl by Autor wypowiedziec sie co o niej mysli?

    OdpowiedzUsuń
  54. Ja gram w Coala - cena zakupu 1,30 zł (dzisiaj ładne żniwa :-)) oraz w Kopex kupiony 12,80 zł. Jedna spółka ryzykowna druga stabilna ale z perspektywami. Coal chce sprzedać po 2,50 zł a Kopex po 14,20 zł.

    OdpowiedzUsuń
  55. LCC (1,60zł)
    Radpol (12,35zł)
    Mewa (0,15zł)
    Petrol Invest (0,32zł)
    NewWorldR (1,60zł)
    Sadovaya (0,63zł)

    Zastanawiam się jednak czego jutro możemy spodziewać się po spółce Sadovaya...

    OdpowiedzUsuń
  56. Witam.

    Ja w portfelu posiadam:
    -energa od debiutu
    -echo
    -mewa
    -milkpol
    -minox
    -plazacntr
    -01cyberaton
    -investcon
    -ferrum
    -idea tfi

    Jestem ciekawy co Pan myśli o tych walorach. Pozdrawiam i udanych łowów życzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  57. Witam ostatnio trochę zainwestowałem w PBG , czy jest szansa na wybicie tej spółki w górę ? i czy było warto ?

    OdpowiedzUsuń
  58. witam ja mam 01cybaton, polfa , idea, zwg , cormay, broadgate, mostwar, coalenergy, sadovaya, ace. Nie wiem co robic z ACE i IDEA?

    OdpowiedzUsuń
  59. Witam, dzisiaj dokonałem drobnych zmian.

    1/2 akcji Foty sprzedałem realizując w ten sposób zysk i zakupiłem Coal Energy, którego w ciągu dnia sprzedałem i następnie kupiłem dużo tańszą Weste (Westa isic). Obje spółki borykają się z podobnym problemem czyli z zadłużeniem, ale Westa jako pierwsza mocno zapikowała na dół - ponad rok temu i od tamtego czasu pełza po minimach. Co jakiś czas przeglądam info oraz ich raporty kwartalne które znacznie się poprawiły. Biorę również pod uwagę fakt iż mniejszym kapitałem można ładnie rozbujać tą spółką. Cena która mnie zadowoli wynosi 1,3 - 1,5zł zaś potencjał jest znacznie większy.

    1. Fota - dzisiaj nastąpiła korekta,a później kto wie......

    2.Westa isic

    3. Mostostal Export - biorąc pod uwagę fakt, iż spółka mocno powiązana z Mewą więc dlatego tak siedzę na niej od poziomu 8-9gr. Połowę akcji jednak sprzedałem za 12gr i zakupiłem Mewę. Przewiduję podobny wzrost jak na Mewie no i powoli mity przeradzają się w fakty. Ostatnio ministerstwo podało info o podpisaniu jakiejś umowy stowarzyszeniowej z Mongolią.....

    4.Mewa - ktoś ładnie na koniec skupił akcje na poziomie 17gr gdzie zapewne siedziała cała wystraszona drobnica.

    5. Plaza Center - siedzę od piątku i na wykresie to ładnie wygląda. Korektę zaliczyliśmy a dziś na koniec sesji ładnie nim bujnęło....

    6. Greeneco - nie zgodzę się z autorem na temat tej spółki. Na pewno lepiej stoi niż spółki ukraińskie więc jak już piszemy o upadłości to szybciej to nastąpi w przypadku Ukrainy. Więc powtórzę: dobry akcjonariat , cena po korekcie, niedawno minima historyczne i dobre perspektywy rozwoju firmy. Trzymam dalej i na pewno nie zrealizuje zysku bo na razie jest nie wielki a spółka ma duży potencjał.

    7. NWR - może lada dzień nim bujnąć.

    OdpowiedzUsuń
  60. zwg,ace,, cormay, 01cybaton, coalenergy, broadgate, idea, polfa, Co robić z idea???

    OdpowiedzUsuń
  61. Ja mam Vivid Games - długoterminowo, bo przespałem moment jak trzeba było sprzedać na górce, przed zakupem przez kogoś dużego sporej ilości...Trzymam w tej chwili z 33% zyskiem(kupione po 2,87 - teraz stoi 3,89) i mam zamiar trzymać dalej pytanie brzmi do kiedy? Jestem początkujący i już zrobiłem kilka błędów jak np. sprzedaż msx po 0,08 kiedy dziś są po 0,12 :( lub wystraszenie się na spadkach na enerdze i sprzedaż ze stratą. Nie mam sporej ilości środków bo obiecałem sobie, że nie inwestuje więcej niż 10% swoich oszczędności...Czytam tutaj od jakiegoś czasu, może się czegoś nauczę :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  62. Chciałbym dołączyć się do kolegi wyżej Jakuba i prosić o wypowiedz odnośnie akcji Minoxa przez 7 sesji przewaliło się 27 mln papiera. Sądzę że ktoś mocno zbiera ten papier tylko jestem ciekaw do ilu chce zejść jak dla mnie poziom 12 groszy jest nie do ruszenia.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  63. Witam! Ja pochwalę się swoim portfelem.
    1. FLUID - nie zauważyłem, by ktoś z Państwa posiadał ten walor. Jest to naprawdę ciekawa spółka z ogromnym potencjałem. Posiada własny patent na produkcję węgla z biomasy. Biowęgiel może być wykorzystywany do produkcji energii elektrycznej, cieplnej i zimna. Popiół ze spalania to doskonały nawóz - potwierdzony badaniami IUNG i UP w Lublinie. W tej chwili spółka jest na etapie komercjalizacji swojego patentu. Kończy budowę Zakładu Odzysku Energii w Sędziszowie - dotacja z PARP 16 mln zł. Ma kontrakt na budowę pierwszego zakładu o mocy 6 MW w Indonezji - 35 mln USD. Do końca marca na konto firmy ma wpłynąć zaliczka w wysokości 15 % tej kwoty. Dodam, że patentem FLUID zainteresowały się firmy z Malezji, Wietnamu, półwyspu arabskiego, kraje UE, Ameryki Płn. Słowem jak to ruszy to spodziewam się kosmicznej stopy zwrotu. Obecnie kurs akcji jest bardzo atrakcyjny. Dodam, że spółka na swoje inwestycje nie wzięła, ani złotówki kredytu!!!
    2. MINOX - nie piszę o tej spółce bo już dużo o niej było mówione.
    3. CUBEITG - spółka na historycznych minimach. Ciekawy biznes z branży informatycznej. Wreszcie pojawiły się spore zyski i nowe duże kontrakty.
    3. SUNTECH - spółka z tzw. start up. Branża informatyczna - ciekawy biznes, ciekawe kontrakty na ciekawych rynkach. Tu będzie można zarobić za kilka miesięcy. Tak uważam, ale może wcześniej. Walor od dłuższego czasu jest zbierany a kurs blokowany by za szybko nie wystrzelił. Na tych poziomach można wchodzić bez ryzyka. Nie powinno już niżej spaść.
    4. NOVAVIS - ktoś pisał, że posiada. Branża OZE. Jak na razie spółka fajnie się rozwija. Trzeba tylko czekać na wzrosty.
    5. ALEJA SAMOCHODOWA - wszedł nowy inwestor. Objął nową emisję 2 mln szt. po 1 zł. Kurs spółki aktualnie 39 gr. Tą spółkę mam tak dla sportu, zobaczę co się będzie działo.
    Bardzo jestem ciekawy co Autor sądzi o moim portfelu. Pozdrawiam i życzę wszystkim udanych inwestycji.

    OdpowiedzUsuń
  64. Witam,
    czemu pan nie publikuje komentarzy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie mnie nie ma. To nie portal, gdzie się dyżuruje, jestem to dodaję, nie ma mnie to nie ma komentarzy.

      Jak jestem a są durne też ich nie dodaję.

      Są moderowane przez zachowania niektórych i będą już zawsze. Jak dodajecie komentarz na poziomie a go nie ma nie dublujcie ich. Jak będę dodam.

      Musicie być cierpliwi . Merytoryka nawet na drugi dzień nadal jest merytoryką. Poza tym trzeba zrozumieć, że każdy ma życie i czasem blogowanie idzie w odstawkę. Poświęcam tu wystarczająco dużo czasu.

      Zanim napisałeś , że nie publikuję komentarzy wystarczyło spojrzeć w górę. A nawet jeśli czyjś pominę to zdarza się, czasem są serie takich samych, bo dodajecie jeden za drugim nie rozumiejąc, że raczej mnie nie ma teraz.

      Usuń
  65. W portfelu:
    Swissmed - 0,48
    Minox - 0,15
    Bioton - 0,02
    Newag - 21,16
    Energa - z debiutu
    i Wenglopex - kupiony jak "los na loterii"

    OdpowiedzUsuń
  66. Dziwie sie troche autorowi ze jeszcze nie opisales Openneta na swym blogu ;) Dalem wlasnie najnowszy wpis na swoim blogu o nim, spolka ma olbrzymi potencjal dzieki swiatlowodom planuje miec 25mln zl przychodu wiec pewnie kilka mln zl rocznie bedzie zarabial to c/z sie skurczy chyba do 1 na naszej gpw nie ma tak duzych okazji przeciez, wiec nie ma sily kursik wzrosnie duzo wczesniej jak przed kolejnymi wynikami spolki..
    1,5zl to okazja niedlugo bedzie w graniach 4-6zl obserwujcie kursik tyle powiem..
    Chetnych do poczytania zapraszam na:

    http://spolkigrahama.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Graham miałem pisać, ale ty już to zrobiłeś :)

      Fajny blog, ekstra szata podoba mi się, nie ma problemu z linkami, piszesz merytoryczne komentarze, więc tak jak powyżej zawsze możesz dodać link do siebie, ja sam na twój blog już kilka razy wpadłem. Pozdrawiam.

      Usuń
  67. No to ja mam zupełnie inny zestaw niz przedstawiane powyzej:
    Hygienika
    Elemental
    Yawal
    MCI
    Prochem

    Jak to widzisz ??? Jest tu jakaś szansa na wzrosty...??

    OdpowiedzUsuń
  68. Ciekawe co Autor myśli o moim noiwym typie dziś:

    AerFinance PLC

    pozdrawiam wszystkich biorących udział w dyskusji :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Co sądzisz o Węglopex Holding SA ? Jest to spółka do odstrzału czy istnieje szansa na odbicie ? Teraz kosztuje 0,01 , a była zmiana właściciela i zmiana profilu działalności, wchodzić w to ?

    OdpowiedzUsuń
  70. Witam. Giełdą zainteresowałem się niedawno ( ok. 1 rok temu ). Trochę się bałem wchodzić całym kapitałem w 2 - 3 spółki, więc żeby się czegoś nauczyć stworzyłem taki portfel:
    bge, digate, intakus, mostalexp, stalexport, mewa, minox, weglopex.
    Tak na marginesie, świetny blog.

    Pozdrawiam
    Jarek

    OdpowiedzUsuń
  71. Witam moje walory to mbank kghm pcguard cdprojekt plz wikana global astarta echo i milk.
    generalnie mam teraz 10 spółek,ale na dniach chce wyjść z mbank i kghm bo niewiele z nich pożytku.Zastanawiam się w którą stronę powędruje pcg i cdp,natomiast reszty jestem spokojny ,w zamiarze kupna oczywiście po sprzedaży mbanku i kghm zmienie na mewa,polfa i mnx. Chętnie przyjmę każda rade odnośnie portfela,jestem początkującym graczem :)
    pozdrawiam Autora i czytelników

    OdpowiedzUsuń
  72. MBANK bym sprzedał jeszcze poszła dziś rekomendacja sprzedaj od Goldman Sachs

    OdpowiedzUsuń
  73. Powitać serdecznie ;)
    Moja skarbonka to DRE, GLE, INV, MTL, MEW, MSX, PXM.

    Jestem bardzo początkującym inwestorem (od sierpnia), popełniłem sporo błędów, ale się póki co nie poddaję. Mam dużą motywację i wierzę, że ten rok przyniesie sporo zysków każdemu.

    DRE - średnio 0,74, skupowane w grudniu i styczniu. Liczyłem na odbicie w okolice 1.5 - 2. Niestety infa o dodruku się nie spodziewałem i nie miałem gotówki aby uśrednić. Czekam na pozytywne infa, w tym na najważniejsze.
    GLE - średnio 0,7, mały pakiet, widzę, że najbliższy miesiąc bedzie tu gorąco ;)
    INV - średnio 0,5 - mały pakiet, wypadek przy pracy ;) bez komentarza.
    MTL - średnio 1,25 - początki inwestowania, spory pakiet, kupowane na górce. Czekam na wezwanie HAWE. Kiszę się, ale cierpliwie czekam, aby naprawić błąd, nie wywalam, bo sporo zaniżyłbym kurs ;)
    MEWA - średnia 0,19 - spory pakiet, kupione w październiku, w złym momencie. Nie spodziewałem się "zjazdu" świętego mikołaja i zwalania kursu. Jednak przetrzymałem najgorsze i myślę, że cierpliwość zaprocentuje. Najbliższe tygodnie będą kluczowe.
    MSX - średnia 0,14 - kupione na spadkach, podobnie jak MEWA, trzymam. Jak widzę po obrotach i dzisiejszym komunikacie - będzie się działo na dniach ;) Najgorsze, że nie miałem środków, by uśrednić. Ale dopiero się uczę.
    PXM - średnia 0,16 - kupione w listopadzie w złym momencie.

    Chciałbym przy okazji podziękować Autorowi za ogrom pracy włożonej w bloga, za czas poświęcony, za cenne analizy! Jestem podobnego zdania, jeśli chodzi o cel inwestycji, podpisuję się pod Pana przemyśleniami wszystkimi kończynami. Jak tylko wyjdę na prostą z inwestycjami, to cześć zysków przeznaczę na szlachetne dzieła.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  74. Witam. Dobrze, że się nie poddajesz, bo spółki wybierasz dobrze. Teraz zostaje kwestia wyczucia czasu. Najtrudniejsza, ale najważniejsza, bo na tym samym walorze jeden przeżyje wzloty a inny upadki. Czas inwestycji jest prawie wszystkim, od czasu wejścia po czas wyjścia jak również czas który przyjdzie nam spędzić na akcjach i jak sobie z tym poradzimy. Z twojego portfela jeśli będziesz odpowiednio potrafił wyczekać, zrealizujesz zysk, także się nie martw i próbuj kupować o krok później niż najczęściej myślisz. Te spółki o których myślałeś , że nigdy tak tanio nie będą a które mają potencjał. Zakup to powinna być sytuacja w którą ciężko uwierzyć. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  75. "Grą" (czyli jak dla mnie spekulacją) zacząłem się zajmować od końca wakacji, wcześniej inwestowałem raczej na zasadzie kupić i zapomnieć (CDP, PKO, WWL, AMC). Inwestowałem jak widać w większe, popularniejsze papiery. Z WIG20 było nawet PZU pod ostatnią dywidendę. Ostatnio spekulacyjnie Enelmed dał ładnie i szybko zarobić.

    Teraz chcę jednak spróbować czegoś zupełnie innego, bardziej ryzykownego, ale te potencjalne stopy zwrotu są nie w kij dmuchał :).

    Moje obecne walory:

    1. Finhouse - obecnie mamy 1.39 zł - ładnie urosło ostatnio, zastanawiam się nad sprzedażą, trzeba będzie usiąść, poczytać, pomyśleć.

    2. IDMSA - czekam aż będą zmiany, wzrosty, raport będzie istotny. Jakoś się nie boję tego papieru, pomimo tego szumu z Unitedem, myślę, że przerzucają akcje, by pozostać poniżej 10%, aby na razie mieć spokój z KNFem.

    3. Intakus - kupno 2gr - zalecana cierpliwość, ostatnio mieliśmy pozew, wydaje się, że raczej bezzasadny (niewiele mi o nim wiadomo), teraz rozwiązanie umowy z Restatą i zwrot 10mln do Intakusa - wielu mówi, że to koniec i upadek - wg mnie to nie ma najmniejszego sensu i jest to zwykła rozgrywka, Restata jest przecież akcjonariuszem Intakusa, bardzo możliwe, że taki jest plan, by ta gotówka pozostała w Intakusie. Nie wiemy jaka była treść porozumienia zawartego między stronami. Wg mnie to nie musi oznaczać posypania się restrukturyzacji, a może być właśnie jej częścią. Nie sprzedam, dopóki solidnie nie zarobię. Albo wtopię, mogę się srogo mylić, wręcz tragicznie (proszę w takim razie o wyprowadzenie z błędu, choć już pewnie byłoby za późno). :)

    4. Mewa - wiadomo, oczekiwanie na strategię. Łup może być solidny, podobnie jak i upadek (chyba jednak mniej prawdopodobny).

    5. Minox - niskie wskaźniki, firma zdaje się działać normalnie, solidny wpływ do kasy przez sprzedaż znaku towarowego, powinni spłacić obligi. Gorsze wyniki za ostatni kwartał to chyba normalne zjawisko w tej branży - spółka mogłaby spokojnie chodzić po 1zł i wskaźniki byłyby na zdrowym poziomie, obecnie cena zdeprecjonowana ponad ludzkie pojęcie. Chyba, że o czymś nie wiem(y)?

    Potencjalne nowe cele: Weglopex, Opennet, Oil, Globalenergy (chyba poczekam na jakąś zniżkę teraz).

    Żadnych pochopnych, gonionych ruchów. Podstawa to opanowanie, plan, spokój i cierpliwość. Nie śledzę notowań z zapartym tchem, włączam sobie program, mam ustawione powiadomienia na maila jak ceny osiągną interesujące pułapy, w trakcie dnia zerkam wyrywkowo z ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  76. Michał Finhouse miałem za parę groszy, bardzo nisko, jak tu pisałem i żałuję ze tych paru groszy tam nie zostawiłem :)

    OdpowiedzUsuń
  77. Witam. Jestem poczatkujaca inwestorka z małym doswiadczeniem i niewielkim kapitałem nie liczac akcji pracowniczych PGE poza tym w portfelu mam jeszcze MOSTALEXP i NEWWORLDR do niedawna miałam jeszcze KERNEL ale udało mi sie uciec przed spadkami.:)
    Co myslisz o moim portfelu Jak widzisz PGE?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze to nie jestem fanem PGE. Wielka spółka podatna na wieści z zagranicy. Patrząc się na ostatni okres nie jest nisko, ale nie mam pojęcia jak dalej będzie się kształtował kurs. To nie jest spółka dla mnie :)
      Mogę jedynie życzyć powodzenia, nie chcę doradzać musi pani sama zdecydować czy warto siedzieć na tych a nie innych akcjach. Ja wybieram mniejsze walory, które często żyją własnym życiem i, które nie zmieniają kierunku tylko dlatego, że spada USA czy KGHM.

      Usuń
  78. Witam co Autor sądzi o Drewex ,moja porażka warto czekać na odbicie czy lepiej sprzedać ze stratą dość sporą zresztą. Poza tą perełką mam Tfone , Pelion , Mirbud , Agroton i Neuca . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.