Polecam

poniedziałek, 17 lutego 2014

Coal Energy, IMCOMPANY, Agroton




Jakiś czas temu spółką z WIG-UKRAINE którą poruszałem była Sadovaya.

Pierwszy wpis i była po 53 gr.
Dziś jest po 63 gr. i wątpię, by to był koniec wzrostów na ten rok.

Jednak ciekawych walorów z WIG-UKRAINE  jest więcej. Nie będę się rozpisywał, po prostu widzę, że wiele osób zwraca na te spółki uwagę i zwyczajnie popieram ich optymizm. Ciągle wisi nad nami sytuacja na Ukrainie, ale przynajmniej wykresy niektórych z tych walorów, to jak zostały przecenione, czy w przypadku IMCOMPANY nawet rekomendacje dają do myślenia.


Coal Energy - Ten walor w ciągu roku spadł o ponad 90 %... Jednak na wykresie zarówno rocznym, jak i 3 miesięcznym widać, że próbuje się odbijać. 20 grudnia mieliśmy tu jedynie 95 gr i od wtedy mamy czekanie i próbę obrania jakiegoś dalszego kierunku. Było wybicie z dna do okolic 1,40 zł. 

Teraz od około 20 dni jesteśmy pomiędzy 1,09 a 1,15. 

Dzisiejsza sesja była ciekawa, ponieważ im bliżej zamknięcia tym Coal Energy się rozpędzało. Wzrost o 3,6% i mamy 1,15.

Spodziewam się, że w bliżej nieokreślonej przyszłości kurs będzie atakował 1,40 a jeśli przebije ten punkt to powinien iść na początek na 1,57. Jeśli chodzi o spadki to w czarnym scenariuszu widziałbym zejście poniżej 1 zł ale wątpię w to. Jeśli kurs dotknąłby 0,95 gr. ja byłbym bardzo zainteresowany tą spółką. Teraz też jestem. 

Jeżeli zobaczycie jakie obroty towarzyszyły spadaniu z 1,57 na dno, to widać jak małym kosztem zaniżono tu kurs. 

Spadki po 8-10 % przy obrotach niewiele ponad 100 tys. zł. Wykorzystując złą aurę, panikę, wycofując popyt łatwo było to zrobić. 

Teraz na obecnych poziomach można było uzbierać o wiele więcej akcji i dużo taniej. Dlatego myślę, że ta konsolidacja zapowiada powroty na wyżej wymienione poziomy. Poświęcając niewiele, wykorzystując strach, można było i prawdopodobnie ktoś zebrał o wiele więcej i taniej. Wydaje się więc kwestią czasu powrót w górę. Nie pisze, że od razu na 10 zł, ale uważam, że od dziś i ceny zamknięcia, walor w tym roku powinien dać zarobić. 


Agroton - Tutaj konsolidacja była bardzo długa. Po dramatycznych spadkach w Kwietniu 2013 r. gdzie obroty też według mnie były nieadekwatne do przeceny, kurs się ustabilizował. 

Dziś było ciekawe zamknięcie 2,84. Według mnie jeśli walor pokona 2,85 to może zacząć dłuższe wzrosty.
W ostatnim półroczu jest to drugie podejście do tego pułapu. Patrząc na wykres widzimy, że to ma prawo się udać.

W tym tygodniu walor powinien dać odpowiedź, może nawet już jutro. Jeśli zamknie się powyżej 2,85 to nie zdziwię się jeśli poszybuje w górę.

Uważam, że to też jest spółka z potencjałem na ten rok, obstaję jednak przy tym , że rozstrzygnięcia i mocne ruchy mogą wystąpić lada moment.

Odbije się od 2,85, albo pójdzie w górę.

IMCOMPANY ładnie dziś rosło i to na sporych obrotach. Ta spółka wydaje się być dużo zdrowsza niż dwie powyższe. Nie jest aż tak przeceniona, ale jak widzimy w ciągu tego półrocza swoje poleciała. Czy zasłużenie ? Wątpię.

Nie zdziwi mnie tu w miarę szybki powrót powyżej 10 zł. 

ING Securities  nie tak dawno rekomendowało kupuj z ceną 15 zł. To według mnie ma prawo się spełnić w 2014 r.

Wszystkie spółki przeanalizujcie sami, ja opisując je pobieżnie, przelewając myśli potwierdzam jedynie, że dla mnie są to walory z potencjałem.

https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761

CZYTELNIKU DECYDUJ SAMODZIELNIE. INWESTUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. PREZENTUJĘ JEDYNIE SWOJE OPINIE. MOJE PRYWATNE PRZEMYŚLENIA NIE STANOWIĄ REKOMENDACJI A SĄ TYLKO SPOJRZENIEM JEDNEGO Z MILIONÓW GRACZY. NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW. KAŻDA Z INWESTYCJI WYMAGA CZASU. O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ. ZAKŁADAM ŻE ZAWSZE MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ SYTUACJE, PO KTÓRYCH TRZEBA ZMIENIAĆ SWÓJ PLAN.

foto-coslychacwbiznesie.pl





18 komentarzy:

  1. Na temat IMC zwróciłem już uwagę wcześniej, również komentarzach na tym blogu. Dzisiejsza reakcja rynku to prawdopodobnie efekt tego newsa http://www.pb.pl/3562276,71608,ukraina-opozycja-formuje-alternatywny-rzad. Mam jednak wątpliwość czy to jest faktyczny początek stabilizacji, czy też tylko oko cyklonu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za szybką reakcję, wnioski co do Coala identyczne jak moje, dlatego dzisiaj dobierałem po 1,13 zł

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,

    Mam nadzieję, że mi autor wybaczy, ale nie widziałem etykiety dla spółek o których chcę napisać:
    - Rubicon - według mojej metody dzisiaj mamy sygnał kupna na interwale dziennym, potencjału zazwyczaj nie określam ale tutaj ostatnie maksima czyli 0,64PLN wydają się realne. STOP obowiązkowo poniżej ostatnich minimów, w tym wypadku dosyć głęboki, a co za tym idzie pozycja nie będzie zbyt znaczna (wszystko oczywiście zależy od Waszego algorytmu na wielkość pozycji)
    - NWR - bardzo blisko pięknego sygnału, potencjał wydaje się być całkiem spory.

    Pozdrawiam
    Maciej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rubicon to spółka, którą również ja jestem zainteresowany.
      Moim zdaniem cel początkowy to 60 gr.
      Po kolejnym scaleniu, które planują, będzie to 6 zł.
      Obecna cena jak dla mnie jest fajna.

      Na 60 gr/6 zł wzrosty mogą się nie skończyć.

      Usuń
  4. Co do Agrotonu to wszystkie powody które spowodowały spadki w ubiegłym roku zostały usunięte, wiec nie ma powodu żeby dłużej utrzymywali kurs na tak niskim poziomie. Nie wiem tylko dlaczego nie chcą im wrócić ratingu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładna sesja dla całej trójki...

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tej trójki dodałbym jeszcze bardzo niedowartosciowane KSGAGRO, a i inne spółki spadły nieco przesadnie ze względu na niepewną sytuacje na Ukrainie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bdb dzień, dziękuję Autorowi:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Agroton był najsłabszą ze spółek rano, około 1% na plusie. Tak dla sportu kupiłem kilkaset sztuk rano, a sprzedałem po południu będąc ponad 400zł na plusie. Taki bonus na dobry obiad. Wielkie, wielkie dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zamieszki w Kijowie i kolejne ofiary z pewnością nie pomagają.
    Dziś przyszło trochę złych wieści i to z pewnością będzie hamowało niektóre walory.
    Agroton poszedł dziś pięknie, ale dwie pozostałe były jakimś odzwierciedleniem obaw im bliżej końca sesji.

    Każdy posiadający akcje spółek z WIG-UKRAINE musi to brać pod uwagę.

    Dla mnie jednak najważniejsze jest życie ludzi. Nie akcje, nie % są na pierwszym miejscu, nie pieniądze.

    Dziś na Ukrainie dzieje się naprawdę źle...

    Nigdzie nie powinni ginąć ludzie, niestety giną. Niby mamy XXI wiek a człowiek jak nie szanował tak nie szanuje człowieka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Coal Energy - Jeżeli będą niższe poziomy na tej spółce to moim zdaniem wyjścia będą dwa. Upadek , lub duży zarobek. Na takich poziomach to nawet przed ewentualnym upadkiem można spodziewać się zarobku. Walor jest dramatycznie nisko według mnie i w dłuższym terminie jeśli nie zdarzy się jakaś totalna katastrofa może być naprawdę ok.

    Z jednej strony można spodziewać się spadków przez to co się dzieje, ale z drugiej patrząc na chłodno trzeba myśleć, czy konkretna spółka powinna na to reagować przy obecnej wycenie i czy nie jest to tylko efekt paniki jednostek, gry na której ktoś bez emocjonalnie zyskuje.

    Spółki z WIG-UKRAINE, każda z osobna może być inną historią, nie wierzę, że wszystkie rozpłyną się w powietrzu, padną i zejdą z notowań.

    Niestety konflikty, ofiary w ludziach to często elementy które dają zyski finansowym molochom. Na każdych zachwianiach , ktoś duży zarabia, taki jest ten świat. Cierpienie jednych to okazja dla drugich.

    Chore, ale prawdziwe.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ludzie są dziwni. Niejaki Michał zarzucił mi , że zachowuję się jak spekulant który dziś sprzedał akcje i oznajmił, że nie wejdzie na tę stronę więcej.

    Michale bardzo się ciesze i tak twoje komentarze nawet nie będą dodawane.

    Otóż każdy widzi tu wszechobecne informacje na temat samodzielnych decyzji to raz.

    Dwa, że nie miałem i nie mam nawet Agrotonu, który dziś zarobił. Nie mam wielu spółek, które bym chciał, ale nierealnym jest posiadanie portfela z ponad 100 walorami, które mnie w danym momencie interesują to dwa.

    Dzielę się przemyśleniami jedynie i nie będzie tu osób, komentarzy ludzi którzy tego nie rozumieją, nie doceniają.

    Michał najwidoczniej upadł na głowę. Uważa, że ja odpowiadam za sytuację na Ukrainie. Zwyczajnie patrząc na to co się dzieje, już po sesji, oglądając tv wyraziłem swoje zaniepokojenie.

    Dlatego nie odpowiadam tu na wiele komentarzy i nie publikuję tych, których nie chcę tu widzieć.

    A Michale nie jestem twoim doradcą, niczyim doradcą, jeśli jesteś zły, że nie odpisywałem ci na " Co robić Autorze ? " to masz pecha.

    Na stronę nie zajrzysz ? Co za ulga oby jak najmniej tu bezmyślnych ludzi.

    Tyczy się to wszystkich z jakimiś pretensjami, bo one nie mają żadnej podstawy. Jest tu masa walorów na któryś ktoś zyskał a ja nie i robię to bo lubię - tyle.

    OdpowiedzUsuń
  12. proponuję olać takich ludzi, nie dodawać ich komentarzy. Zawsze ktoś się znajdzie kto nie rozumie idei bloga. Pozdrawiam i korzystając z okazji. RESPECT dla Autora

    OdpowiedzUsuń
  13. Rany, co za sesja! Emocje sięgały zenitu. Mnie przyznam że też się udzieliły, i mimo mojego posta u góry wszedłem w IMC (bo ta spółka najbardziej mi się podobała ze wszystkich) po 9,09... niestety nie zdążyłem wysiąść z pociągu jak pojawiły się komunikaty o powrocie rozróby (szczerze żałuję że miałem racje :( ). Efekt dziś jestem do tyłu 0,04 na akcji. Na szczęście nie wszedłem za mocno i stop loss ustawiony. Panie Autorze, proszę się nie przejmować Michałem, widać człowiek nie rozumie że to jest blog a nie doradztwo inwestycyjne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam
    Jestem pierwszy raz na tym blogu. Poczytałem - fajnie, z głową (oczywiście dodatkowo warto ruszyć swoją). Niemniej rzecz najważniejsza - DUŻY szacunek dla AUTORA za jeden komentarz o Ukrainie, z którym się w całości zgadzam - %ty dzisiaj nie mają ŻADNEGO znaczenia, życia nie da się wycenić.
    PS
    Duzi chłopcy wiedzą kiedy ważna jest kasa, a kiedy ważniejsze są inne sprawy.
    Pozdr
    Karlo

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam, niestety nie dochodzą dobre wieści z Ukrainy, coraz więcej ofiar.

    Tak w takich momentach człowiek z empatią nie pozostaje obojętny.
    Ja mam nadzieję, że to się zatrzyma, że nie będzie dalszego rozlewu krwi.

    WOJNY TO NAJGORSZE ZŁO.

    Tam mieszkają ludzie tacy jak my, chcący żyć normalnie. W dodatku to nasz sąsiad i również nam powinno zależeć na spokoju w naszym regionie.

    Lecz terror jest nie do przyjęcia gdziekolwiek by się nie dział.
    Zawsze trzeba pomyśleć, co by było gdybyśmy my byli na ich miejscu.

    Ja trzymam kciuki za stabilizację i normalność w tym kraju.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przez noc sytuacja na Ukrainie mocno się pogorszyła. Ilość ofiar wzrosła do co najmniej 20osób. Demonstranci (a może już powstańcy?) zdobyli broń i wielotysięcznym strumieniem ściągają do Kijowa. Miasto zostało zamknięte ale kordon nie jest szczelny, Janukowycz zerwał rozmowy i nie prowadzi też kontaktów z dyplomacją zagraniczną (być może szykuje się do ucieczki?). Cała sytuacja nie wygląda dobrze i myślę że Ukraina potrzebuje teraz mocno naszego wsparcia i chyba modlitwy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Rozejm na Ukrainie (tymczasowy pewnie ale...).

    Agroton to już spółka nie z tej bajki, ale dość prawdopodobne jest odreagowanie spadków na pozostałych dwóch walorach i powrót do wczoraj zapoczątkowanych wzrostów.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.