Polecam

środa, 12 lutego 2014

Minox SA (MNX) - Moim zdaniem więcej niż warto to mieć




Gdy tak sobie teraz przestudiowałem ten walor to wiem jedno - Musi być drożej.

Strona Internetowa spółki

http://www.minox.pl/

Obecna cena to 12 gr. Fakt było taniej w 2013 r ( 8 gr ), ale przy potencjale tej spółki i prognozach zysków według mnie 12 gr to bardzo okazyjnie.

Jeśli spojrzycie na wykres od 2011 r. to widać, że walor spadał aż z okolic 2 zł.

Od blisko roku szoruje po dnie trzymając się wąskiego przedziału i nie szarżując.

Wykres mówi jedno - Mocne ręce trzymające długo kurs na minimach. Konsolidacja, która z pewnością wypłoszyła tych w gorącej wodzie kąpanych

Ostatni rok to coś w stylu zbliżonym do Mewy do niedawna szorującej po dnie czy Petrolinvestu.

Ten kto trzymał walor na smyczy na pewno musiał trochę akcji poświęcić, więc nie po to tak zeszlifował ten diamencik, by mieć "głupie" 100 % Perspektywy.


Spójrzcie na to :

Kapitalizacja - 24 106 952,21 zł
\
Prognozy przychodów i zysków za 2013 r.  Przychód 39,4 mln zł i Uwaga zysk netto 18,3 mln.


Na tym mogę zakończyć toż to szaleństwo, zysk netto niewiele niższy od obecnej kapitalizacji....

Jeszcze dodam, że Free Float to nieco ponad 5 %.

Akcji w wolnym obrocie nie ma więc za wiele a wątpię, aby dużych akcjonariuszy interesowało sprzedawanie poniżej 1 zł.


Na wykresie widzimy szlifowanie Diamentu. Tak więc teraz mamy Brylant.

Zysk netto przy obecnej cenie tylko to potwierdza.

Wystarczy to mieć i czekać. Najpierw 20 gr, następnie 35 gr, być może postój w okolicach 50 gr i w górę dalej.

Ja bym tu nic nie kombinował, tylko kupił i czekał niech nową cenę wyznaczy ten rok.

Po takim dobrym 2013 r. tak tani walor powinien wrócić na 1-2 zł.

Jak na moje oko obecna cena ma może promil ryzyka, no chyba, że spadnie na 10 i ktoś kochający straty sobie sprzeda. Ja próbowałbym wyczekać złotówki, bo tej spółce należą się one jak psu buda.

Od 2011 r. był tu niezły pogrom i fajnie jest dopiero teraz tu wejść nie mając traumy Minoxa i zacierając ręce na 1000 % wzrostu.

Widzę, że dziś wolumen był ponad 0,5 mln sztuk i kurs się nie zmienił.

Także jeszcze ktoś próbuje to trzymać, ale nie będzie miał wyjścia musi iść w górę, bo tylko głupi teraz mu sprzeda.

Zdrowa spółka na ten moment szykowana przez lata. Na pewno tu jest twardy akcjonariat, niecierpliwi, marudy już dawno odeszli ze stratami.

Lubię spółki z których się tylko korzysta i cieszę się, że nie spadałem z Minoxem z 2 zł. Wolę uczestniczyć w drodze powrotnej.

Jak spółka będzie nadal tak świetnie sobie radziła to w dłuższym terminie będzie te 2 zł.

No dobra niech będzie 1500 %.

Kupuję za 10 tys i tam co jakiś czas zaglądam. W przeciągu 2-3 sprzedaję i mam 150 tysięcy.

Proste jak drut, ale i tak większość gdzieś po drodze sprzeda, przy 30 czy 40 gr.

Ja bym takim walorem nie kombinował tylko wspinał się na plecach nowych kupujących. Czasem sprzedasz nie wykorzystawszy 20 % potencjału, na postoju wychodzisz zarobić gdzie indziej. Okazuje się, że tam czekasz i myślisz po jakiego grzyba oddałem tego Minoxa.

Taki Free Float jak tu to strach kombinować na korektach, bo sprzedajesz a to 20 % wyżej. Najczęściej to już walor spalony, człowiek się boi odkupić.


Przykłady Mewy i Minoxa to przykłady spółek uczących inwestora cierpliwości, wyznaczania satysfakcjonujących poziomów i czekania.

Taka lokata w Minoxa, której bliżej do Totolotka. Oczywiście jak ktoś inwestuje na co dzień to raczej nie wejdzie w to wszystkimi środkami, ale w spółki pokroju Mewy i Minoxa odbijające się od dna, mające tak wielki potencjał warto konkretnie wejść, takie 2 lata na jednym walorze raczej wyprzedza zyski 10 letnie z giełdy większości.

Tu można wyciągnąć ponad 1000 % a na giełdzie większość to tłum, który traci. Jak to kupicie zastanówcie się 3 razy czy wyjść przy 20 gr, bo znając życie szukając szczęścia gdzie indzie tyle nie zarobicie.

Dobry portfel to nie ten w którym było sto walorów, ale ten który dał satysfakcjonujący nas zysk.




https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761

PODKREŚLAM, ŻE PREZENTUJĘ JEDYNIE SWOJE OPINIE I DECYZJE INWESTYCYJNE. NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW. KAŻDA Z INWESTYCJI WYMAGA CZASU I WOLNYCH ŚRODKÓW, NIE JESTEM WRÓŻKĄ OKREŚLAJĄCĄ KONKRETNE DATY SPADKÓW CZY WZROSTÓW.O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ.ZAKŁADAM ŻE KAŻDA INWESTYCJA MOŻE STAĆ SIĘ ŚREDNIO LUB DŁUGOTERMINOWĄ.

foto-coslychacwbiznesie.pl






48 komentarzy:

  1. jak to jutro wystrzeli to zglaszam Cie do knf
    zartuje, heh, ale te Twoje strzaly sa podejzanie dobre
    pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.Przyjemnie się Pana czyta, rzeczowe komentarze.Na ten moment zauważyłem spółkę Hotblok.Czy ma Pan ją na tapecie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Spojrzałem też na takie spółki;Kopahaus, budopol ,euimplant, wbay,
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. A jak się to ma do planowanej na 15 kwietnia emisji akcji serii E po 0,1 pln?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chciałem o tym napisać. Na najbliższym WZA w marcu ma zostać podjęta uchwała o podwyższeniu kapitału zakładowego o 2,2 mln zł w drodze prywatnej emisji akcji po 10 gr z wyłączeniem praw poboru.
      Jeśli dobrze rozumuje oznacza to rozwodnienie o 10%.

      Usuń
    2. Wszystkim powinno zależeć na wzrostach akcji. Poczekajmy na nowe osoby w radzie nadzorczej oraz zobaczmy do kogo pójdą akcje. Być może to będzie się opłacało. Cena jest akurat, plan emisji nie spotyka nas dużo ponad emisyjną więc tych akcji ja bym się nie bał. Nie jest to ilość która zmienia potencjał wzrostu kursu akcji a być może czymś to zaowocuje. Taka informacja działa jednak często na ludzi. Ja się z nią minąłem, ale nie sądze by ten kto weźmie tę emisję miał zamiar wysypania się. Nie zdziwi mnie zbieranie waloru z rynku. Co najwyżej zapęd kupna akcji przez takich jak my zwykłych ludzi może być studzony przez strach. Minox rośnie w siłę i nie sądzę, by piękne zyski miały być pomijane i aby spółka została na cenach nie pokazujących jej realnej wartości. Dziś ktoś trzymał kurs i może robić to dalej strach przed emisją pomóc blokować wzrosty. Liczę jednak, że inwestorzy potrafią wyobrazić sobie więcej scenariuszy, nie tylko " lawinę" akcji. Wątpię czy w rynek pójdzie choć jedna, tutaj wzrosty będą na rękę każdemu. Oby nie było zaraz jakiś kolejnych jeszcze większych dodruków po 10 gr jak walor bedzie już sobie ładnie szedł dużo wyżej. Ta emisja jest mała i na dziś dzień jej cena jest bardzo równa cenie za którą można kupić walor. Jak dla mnie to nie jest nawet złe info, interesuję mnie ci co to wezmą i nowi członkowie RN. Jednak jak każdy będzie się bał wejść w Minox przez tą emisję to może trzeba będzie czekać na jakiś ruch. Bezpodstawny strach przed tym podwyższeniem może blokować wzrosty, ale nie ta emisja. Zapewne kilka osób chętnie odkupi walor jeśli pojawią się panikarze. Nie ma póki co złej informacji. Oby wstrzymano się z kolejnymi emisjami przez jakiś czas, ta sama w sobie jest neutralna. Władze spółki chyba wiedzą, że kolejne dodruki w krótkim czasie wywołają niechęć do akcji. Teraz zobaczymy czy kurs się zatrzyma aż do pojawienia się tej emisji.Nie powinien.

      Usuń
    3. TKO w tej chwili 30 gr, co tu się wyrabia? oO

      Usuń
    4. Co tam 30 gr, jest 94 gr (> 750 %) zysku, czegoś takiego to jeszcze nie widziałem, zobaczymy czy to tylko pozory i ktoś wycofa zlecenie czy tak zostanie....

      Usuń
    5. Przepraszam za kolejny post z rzędu, ale co tutaj się wyrabia, kurs TKO 5 zł, notowania zawieszone przy 4445 % zysku do 11 gr... a chciałem kupić po 12 gr, o naiwy...

      Usuń
  5. A co sądzi Pan o Presto również wydaje mi ze to okazja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też obserwuję tę spółkę już dość długo na dnie ale zakup znaku? Ciekawe co na ten temat wypowie się Autor

      Usuń
  6. Nie wiem jak reszta, ale ja nie jestem do końca przekonany do NewConnect dla tego jak już tak typujemy to może zaproponuje z GPW:
    Greeneco, Budopol - mocno przecenione i mała liczba akcji w obrocie oraz możliwe w najbliższym czasie info. Budopol mocno powiązany z Gantem.....
    Reinhold - sektor budowlany....
    MSX - obecnie mamy pokaz na Mewie....
    Petrol - czekamy na walentynki:)

    Pozdrawiam i proszę jeśli to możliwe o parę słów na temat tych spółek

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dziś wypatrzyłem spółkę SZAR, wygląda bardzo atrakcyjnie. Kapitalizacja 7,7 mln zł, Przychody z 12 miesięcy: 50 mln zł, Ciekawe co Autor myśli na temat tego waloru?

    OdpowiedzUsuń
  8. Swoja droga nie wytrzymałem dzis na mewie 40% zarobku:)jest dobrze:)obserwuje PBG ale dzisiejsze info o kasie 160mln dla PGNIG dziwne ktos wg mnie usilnie zanizał ale od 2 zł trwa zbiórka co myslicie?

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, bardzo fajny blog. Dopiero co zacząłem swoją przygodę z giełdą i Twoje analizy są bardzo pomocne, sporo się na nich uczę.
    Mam wrażenie jednak, że nie doceniasz swojej siły perwazji.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nawet nie można tego kupić :-( blokada kursu widłowy nie chce puścić chyba za dużo osób czyta tego bloga :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lekka przesada z tymi widełkami. Poza tym zdarzenie jednorazowe w postaci sprzedaży znaku towarowego za 10mln stanowi 55% prognozowanego zysku. Polecam teraz skalkulować sobie C/Z przy hipotetycznych kursach, które się tu pojawiają. Witamy na NC.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kupiłem od 13-14 gr:) 410100akcji oby poszło:)bo jak nie to nie bedzie ze mna dobrze:d

    OdpowiedzUsuń
  13. Swoja droga nie wiem czy autor zauwazył spółke presto tez wg mnie szykuje sie do wybicia:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Justyna Kowalczyk to bohaterka :)

    Spółka Presto całkiem nieźle wygląda. Myślę, że obecna cena nie oddaje jej wartości.

    OdpowiedzUsuń
  15. I jeszcze jedna ciekawa spółka z NC - CDE już urosła ponad 100% a wydawało się to na spokojne zbieranie akcji. Dzisiaj wyniki, jak będą dobre i nie wtopili na weedo jak wszyscy sądzą to zasięg 2-2,5 jest realny szczególnie, że ostatnia pojawiły się rekomendacje kilku banków z ceną docelową na 1,5

    OdpowiedzUsuń
  16. Proponuje przyjrzeć się dwóm spółką - Fota i Swissmed.
    W pierwszej siedzą fundusze a liczba akcji na rynku nie przekracza 2,5mln jak również ostatnio działo się dużo pozytywnego w tej spółce.
    Co do drugiej spółki widać, że ponownie odbija się od minimum hist. zaś cały czas generuje zyski.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kupilem dzien przed tym artykulem po 11gr bedzie ladny zysk przy 1zl kiedys o ile wytrzymam do tylu, a wiem ze tyle moze byc bo spolka naprawde dobra C/Z = 1 co jest niespotykane juz na naszej gieldzie ta spolka musiala wzrosnac predzej czy pozniej, co ja mowie ta spolka dopiero wzrosnie, dzis jest dopiero 1dzien wiekszego wzrostu, a po nim przyjda kolejne dni.. ;) Pozdrawiam

    GRAHAM

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziś na otwarciu 0,24 chwile później (do 15min) kolejne wejście na 0,24 później spadek na 0,16 - 0,18 i tak się utrzymuje. Duży wolumen transakcji do 15 ponad 8,5mln a mimo tego kurs się utrzymuje!. Jak dla mnie to sugestia że nadal ktoś skupuje więc to chyba jeszcze nie koniec? Weekend nieco ostudzi emocji i poniedziałek, może być ciekawy. Czy mogę prosić Autora o komentarz?

    OdpowiedzUsuń
  19. Cóż to się dziś tutaj działo! Kurs zduszony do 0,15, na liczbie transakcji widać jak po uruchamiały się stop lossy (mój też) zresztą. Chwile później zwyżka na 0,17.... ktoś zbiera akcje i to równiutko. Muszę się zastanowić czy wchodzi w to jeszcze raz. Na razie na tym jest lekki plus. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeśli kupiłeś z myślą o dłuższym terminie to SL za wysoko ustawiłeś, tu pewnie jeszcze będzie bujać na obecnych poziomach

    OdpowiedzUsuń
  21. Kupiłem te akcje i teraz trochę żałuje. Macie jakieś pocieszające informacje, albo rady?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jakiej cenie ?

      Bo jeśli ktoś kupował na wzroście o + kilkadziesiąt % od ceny która była we wpisie ( 12 ) to musi liczyć się z korektami. To podstawy.

      Ja dziś kupuję po 14 trochę Minoxa i uzbrajam się w cierpliwość

      Usuń
    2. 18.02 kupiłem za 15gr
      dziś za 14 gr
      Wyjątkowo nie ustawiam SL i będę czekać, co najmniej kilka miesięcy. Moim zdaniem nie ma z czego spadać, oszczędzę trochę czasu na śledzenie notować :) A ostatnio nie mam szczęścia do SL, a przy tej spółce, przy małych obrotach, można się wstrzelić w chwilowe tąpnięcie - nie chcę tego doświadczyć (jak na mBanku).
      Odnośnie innych spółek tutaj opisywanych to przegapiłem moment sprzedaży Plazy, byłem przekonany, że wyrysowuje się klin, ale na szczęście (chwilowe nieszczęscie) raczej mamy doczynienia z trwałym trendem wzrostowym i już za kilka dni może być odbicie, moim zdaniem ktoś celowo obniża kurs Plazy.
      Niemniej jednak, należą się podziękowania Autorowi za prowadzenie tego bloga.
      Wpis o Agrotonie spowodował +20% w ciągu dwóch dni, co prawda na skromnym pakiecie, ale zawsze :)

      Usuń
    3. Tego na pewno nie spowodował wpis na tym blogu.
      Ludzie czy wy zawsze musicie się patrzyć nie z tej strony ? Wielkie portale nie potrafią ruszyć waloru a blog z wpisem przeczytanym w danym dniu przez parę set osób ma to zrobić ?

      Nie piszcie mi takich rzeczy, pomyślcie trochę. Załóż bloga na blogspot i zobacz czy będziesz powodował wzrosty na Agrotonach. To jest jakaś paranoja i mnie to nie śmieszy.

      Nie można pojąć, że ktoś może dobrze wybrać punkt ? Łatwiej wam pisać bzdury, że blogiem blogspot ruszam PBG czy Agroton ?

      Szlag mnie trafia jak czytam takie rzeczy.

      Usuń
    4. Szanowny Autorze, źle się zrozumieliśmy.
      Nie chodziło mi o to, że to wpis spowodował +20% na kursie akcji. Chodzi o to, że za sprawą tego wpisu JA kupiłem skromny pakiet Agrotonu i zyskałem na tej transakcji 20% za co Tobie Autorze należą się podziękowania, że dzielisz się swoimi obserwacjami i tutaj je publikujesz.
      Myślałem, że to jasne i wynika z kontekstu, ale jak widać się pomyliłem. Mogę jedynie przeprosić za niedomówienie i wzrost ciśnienia. Więcej spokoju i zdrowia życzę! :)

      Usuń
    5. Faktycznie i to ja przepraszam :) Zbyt dużo naczytałem się takich opinii, źle zrozumiałem i jeszcze te emocje przez wydarzenia na Ukrainie

      Usuń
  22. Na szczęście nie kupiłem na górce. Też mam to po 0,14. Tak więc czekamy.


    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Spółka normalnie działa a wskaźniki ma koniecznie zaniżone. Tu musi być solidne wybicie, ja tam czekam co najmniej do maja. Trzeba też niestety śledzić tendencje głównego rynku, bo jak wszystko zacznie lecieć w bessie, to już taki Minox zleci na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  24. I co autor powie o minoxie obserwuje czy nie wejsc ale widze ze ktos tu niezłe wałki kreci.

    OdpowiedzUsuń
  25. Kreci i to dobrze a ludki sie napaja kiedy skoczy.
    A ktos sobie kreci co parenascie dni od 13gr do 17 gr i pare miljonow papieru i ma na czysto ze 100 k.
    Za pare dni znowu i tak sobie ustyka z 500k na m-c
    Ha ha

    OdpowiedzUsuń
  26. Panie Autorze tego minoxa to ktoś zbiera czy może jednak raczej wyrzucają, jakieś przemyślenia po tych kilkunastu dniach obsuwania się, no i jeszcze ta nieszczęsna rosja
    pozdrawiam, mariusz

    OdpowiedzUsuń
  27. Minox ponownie rusza ku wyższym poziomom.

    OdpowiedzUsuń
  28. pytanie do Autora... jestem laikiem, ale dzis takie wybicie na Minoxie a na wykresie nie ma jakichś wielkich obrotów? jak to działa?

    OdpowiedzUsuń
  29. Wolumen jest spory prawie 3,5 mln sztuk a średnia z 10 dni ponad 0,8 mln.

    Akcji na Minoxie w wolnym obrocie jest tylko 11,73 % także to jest mocny wolumen, dobry wzrost, po korekcie tamtego, gdzie powstały luki.

    Pozamykali je, wyczyścili poziomy i myślę, że może już iść dalej. Wcześniej ruszyło zbyt dynamicznie, zawieszało a jak akcje mają iść wyżej na stałe to najniższe poziomy się czyści i zbiera dokładniej stąd często są spadki gdy mamy jakiś czas widły, takie bum, że nie pozbierano ile trzeba.

    Poza tym na 20 jest opór, który po przebiciu na stałe powinien być silnym wsparciem. To jest kolejne podejście do 20 i teraz może już pójść dalej np w przyszłym tygodniu. Później to już do ponad 33 mogą szybciej lecieć.

    Na 40-60 mniej więcej raczej znów będzie walka.

    Wszystko masz na wykresach. Widać gdzie będzie ciężko przejść, dawniej mocne wsparcia, które się połamały teraz przy wzrostach, zmianie trendu na wzrostowy często są oporami.

    Wykresy ukazują na jakich poziomach, jak długo i jak mocno się angażowano, walczono czy zwyczajnie leciało w dół.

    Są takie strategiczne miejsca wyrysowane to żadna magia. Zauważ czasem, że na 5 letnim wykresie widać miejsca gdzie zawsze było gęsto od wahań na tych samych poziomach, miejsca gdzie walczono. Natomiast poziomy które szły gładko często powtarzają się identycznie i kolejnym razem idąc przez nie kurs niejednokrotnie będzie zachowywał się podobnie.

    OdpowiedzUsuń
  30. dziękuję za odpowiedź. Przeanalizuje dokładniej ten wykres, ewentualnie będę generował nowe pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Panie Autorze, z jakiego DM pan korzysta bo ja mam tylko PKO i nic tam nie mam,
    w zasadzie żadnych ważnych danych o obrotach czy free float. Takie informacje biorę wyłącznie z onet, ale one są opóźnione o dzień. Myślę o Deutsche Bank DM bo jest najtańszy ale nie wiem czy odświeża sam aktualną cenę, ani czy jest możliwość pokazania wykresu aktualnego, bądź możliwość obserwowania ciekawych dla inwestora spółek. Co pan poleci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DB makler w Deutsche bank plus portale.
      DB makler ma 0,19 prowizję i to duża różnica jak akurat kilka razy zmienisz walor w ciągu dnia. A notowania tam są ok, choć mi tabela NC pokazuje się , że jest otwarta a jej nie mam to mnie wkurza. Ale jak coś mam stary rachunek w BZWBK tam za to zawsze były świetne notowania, informacje bardzo szybko, ale większe prowizje. Ja akurat potrzebuję jak najniższych dlatego DB Makler poza tym łatwo tam z konta easy db się przelewa w czasie rzeczywistym. Jestem zadowolony, te kawałki procentów tak setki razy robią różnicę. A ja czasem lubię sobie siąść i na dziennych łowić po 2,3 to tu to tam, choć to w formie rekreacji, nie mógłbym tak inwestować, bo to ma więcej hazardu, 50/50 lecz czasem tak się spółki ustawią , że grzech z kilku w dzień nie skorzystać. Polecam Deutsche Bank. BZWBK i tak coś chyba obniżył, ale tam za prowadzenie , za notowania , ja lubię mieć za darmo :) Poza tym w DB Makler pasuje mi składanie zleceń, proste, szybkie, wszystko widoczne.

      Usuń
  32. Co teraz oznacza Treść uchwał podjętych przez NWZA Spółki MINOX S.A. w dniu 10 marca 2014 r.? Jest dodruk i co dalej? Wpisałeś ten dodruk w swoje obliczenia? Jak myślisz ile trzeba czekać by przebić 30gr?

    OdpowiedzUsuń
  33. Czekając na odpowiedz autora Panie Krzysztofie powiem tak: 30 groszy może być za 2 dni ale może być za 2 miesiące jak i wcale.Tego nie wie nikt i takie pytania są co najmniej nie na miejscu. Jak osoba która trzyma kurs będzie chciała to będzie bardzo szybko. Jak na razie widać że ktoś ewidentnie trzyma spółkę w garści i zaniża kurs. Czemu to robi tego nie wiem. Myślę że niedługo się przekonamy.....

    OdpowiedzUsuń
  34. Autorze :) pytanie :
    poluję już na Minox jakiś czas. Ustawiłem się na 0,13 i skończyło się na tym, że nie spadło tylko odpaliło z 0,14. Obecnie można kupić za 0,18, momentami za 0,17

    Rozumiem, że nie da się przewidzieć zachowania kursu, bo może niby się obsunąć, ale może tez konsolidować się przed kolejnym ruchem w górę.

    Można prosić o jakieś wskazówki na podstawie tego, co Pan teraz widzi na tej spółce ?

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.