Polecam

środa, 5 lutego 2014

MIRBUD SA - CIEKAWY WALOR NA 2014 r.





Mirbud to ciekawa spółka, która według mnie ma spore perspektywy rozwoju i wzrostu kursu akcji.

Strona :

http://www.mirbud.com.pl/

Cena / WK to obecnie 0,40

Patrząc się na wykres widzimy, że w ostatnim czasie kurs trochę poleciał w dół i teraz jesteśmy na poziomach, które jak dla mnie wydają się być atrakcyjne.

W okolicach 1,28-1,30 jest maks według mnie jeśli chodzi o spadki. Nie wiem jednak czy Mirbud zechce tam zmierzać. Myślę, że powoli walor może już zacząć piąć się w górę.

Na różnych stronach możemy odnaleźć ciekawe wypowiedzi, które dotyczą planów spółki.

Tutaj ciekawe linki z bankier.pl

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Mirbud-chce-poprawic-rentownosc-w-2014-r-przychody-moga-przekroczyc-1-mld-zl-wywiad-3054062.html

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Mirbud-rozwaza-emisje-obligacji-o-wartosci-do-50-mln-zl-decyzja-do-konca-I-kw-3054074.html

Najciekawszy jest jednak sam wykres zarówno roczny jak i pięcioletni.

Widać, że walor wybił się z długiej konsolidacji po solidnych spadkach. Teraz okolice 1,30 są wsparciem a Mirbud może próbować atakować 1,97 okolice 2 zł za akcję. Tak ja to widzę, ale nie wiem czy tak będzie.

To co się dzieje w spółce napawa optymizmem.

Teraz jesteśmy pomiędzy 1,48 a 1,49 i uważam, że w perspektywie tego roku to może być dobra cena, ale jak pisałem nie zdziwi mnie zejście w okolice 1,3X choć z drugiej strony pozytywny obraz spółki może na to nie pozwolić.

Kapitalizacja to niecałe 109 mln jak dla mnie jest to spółka z potencjałem. Wydaje się być niedowartościowana.

W raporcie za 3 kw. widzieliśmy bardzo ładny zysk netto.

https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761?ref=tn_tnmn

PODKREŚLAM, ŻE PREZENTUJĘ JEDYNIE SWOJE OPINIE I DECYZJE INWESTYCYJNE. I NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW. KAŻDA Z INWESTYCJI WYMAGA CZASU I WOLNYCH ŚRODKÓW, NIE JESTEM WRÓŻKĄ OKREŚLAJĄCĄ KONKRETNE DATY SPADKÓW CZY WZROSTÓW.O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ.

foto-coslychacwbiznesie.pl


11 komentarzy:

  1. Witam,

    Dzisiaj Mirbud dał mocny sygnał kupna na interwale dziennym, oczywiście według metody którą stosuje. W papier nie wszedłem bo go wcześniej nie obserwowałem, ale chciałem poinformować, że według mnie jest szansa na wzrost. Obowiązkowy STOP poniżej ostatnich minimów.

    Pozdrawiam
    Maciej

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,

    Chciałbym zwrócić Waszą uwagę na spółkę JSW. Jest strasznie wymęczona długimi spadkami, wielu cierpi gdyż próbowało łapać spadające noże i niestety z opłakanym skutkiem. Bez odpowiedniej sprawdzonej metodologii nie warto łapać dołków, ale jeżeli macie wypracowany warsztat to można spróbować bo potencjalna nagroda może być spora. Wracając do spółki do jest w bardzo ciekawym układzie. Według stosowanej przeze mnie metody jest sygnał w interwale tygodniowym oraz dziennym. Pokrycie się sygnałów w dwóch tak znaczących interwałach bardzo często zwiastuje zmianę trendu lub chwilową ale znaczną korektę wzrostową. Sygnał dzienny pojawił się w poniedziałek przy cenie 46PLN. Dobrym "omenem" jest fakt, że najpierw pojawił się sygnał w interwale tygodniowym (na koniec zeszłego tygodnia) a dopiero potem niższy interwał to potwierdził (w poniedziałek). Oczywiście nie twierdzę, że będzie tylko rosło ale jest duża szansa na to że właśnie odwraca się nam trend. Możemy jasno oszacować, że ryzyko nie jest duże (obrona tuż poniżej ostatnich minimów) i spróbować zmierzyć się z rynkiem.

    Pozdrawiam
    Maciej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O JSW pisałem - Etykiety po prawej, ale już nie kasuj tego komentarza tu. Ja nadal uważam, że ma perspektywy wzrostu w tym roku. Jeśli nie będzie jakiegoś załamania rynków to JSW powinno zmienić kierunek na dłużej. Ale starajmy się pisać w tematach dotyczących danych walorów, przez etykiety najłatwiej się tam dostać.

      JSW dobiło wielu inwestorów, ale spodziewam się, że w tym roku możemy zacząć trend wzrostowy i przebić te 6X gdy zaczynałem o niej pisać. To jest inwestycja wymagająca czasu, stalowych nerwów, planów.

      Usuń
  3. taka prośba... czy Autor mógłby się wypowiedziec na temat aktualnej sytyacji na walorze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wzrosty powinny powrócić, może niebawem. To jest dobra spółka, nadal liczę na powyżej 1,92

      Usuń
    2. Chciałem podziękować za odpowiedź na mojego posta na temat MIRBUDu i przeanalizowanie spółki.
      Czytając przeglądając Internet natknąłem się na pojęcie okienek carolana, podglądnąwszy temat tutaj http://amerbroker.pl/?go=content&action=show&id=392
      zastanawiam się czy dobrze to rozumie.... Czy jeśli jest np. jest taki dzień jak 14.03.2014r. to znaczy że jak normalnie był trend wzrostowy, to tego dnia nastąpi zwrot, aż do następnego wystąpienia okienka Carolana czyli do 16.03.2014r.??

      Poniżej zamieszczę 2 zdjęcia analizy spółki MIRBUD które sam zrobiłem, gdybyś mógł zerknąć czy dobrze analizuje wykresy. (postanowiłem zapytać bo na zdjęciu mirbud_1 linie EMA(15) i EMA(30) się przecięły co oznacza zmianę trendu... wiem, że nie zawsze tak jest ale gdybyś mógł się na ten temat wypowiedzieć. Podobnie na zdjęciu kolejnym, na linii trendu, którą narysowałem nastąpiło przecięcie kursu i linii trendu w dniu 14.03.2014r.)

      Za wszelką pomoc bardzo Ci dziękuje.

      Nie ukrywam, iż bardzo chciałbym nauczyć się analizować giełdę, i inwestować w spółki. Poczyniłem w tym kierunku pierwsze kroki, lecz nieskromnie powiem... potrzebuję mentora nauczyciela, kogoś kto podzielił by się ze mną swoją widzą. Jeśli jakimś cudem był byś skory do i pomocy szarakowi byłbym Ci ogromnie wdzięczny, zresztą już jestem.

      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5326ea63d4794552.html
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/616eb6d6f520db39.html

      Usuń
    3. Mirbud to jest solidna spółka, ale chyba domykano jakąś lukę bo z tego co widzę zawrócono po swoje. Ogólnie to w tym roku widzę tu powyżej 1,92 tak więc według mnie teraz kupując jest szansa na zarobek, może nie spektakularny, ale fajny. Tak 2,50 mnie nie zdziwi, przepraszam, ale zdjęć nie otwieram bo nie respektuję takich "analiz" ucz się czuć spółki na podstawie ich ekg.

      Cena/Wk
      Cena/Zysk
      Kapitalizacja i gdzie jest spółka notowana
      Branża i jej potencjał
      Nowe umowy, przyszłość przed spółką
      Czy planują emisje czy nie a jak tak to po ile
      Akcjonariat, kto tam jest, kto ma być, jak grają dani akcjonariusze na innych walorach w przeciągu 5 ostatnich lat
      Intuicja

      5 zł się należy i pozdrawiam ;)

      Usuń
    4. Jeszcze jedno ja tam nie uważam siebie za guru, szarakiem też byłem i to powiem ci nie rok, nie dwa :)

      Spokojnie kolego, bez pośpiechu, bo cię zjedzą.

      Jeszcze jedno to wykresy.

      Polecam 5 letni, historyczny ( jak notowana jest dłużej ), roczny i 3 miesięczny plus tak na koniec dnia jednodniowy z wolumenem.

      Oczywiście warto znać podstawowe formacje zniżkowe, pro- wzrostowe, ale ja np. podziel;iłem je już na te co zapowiadają wzrosty i spadki. Nie obchodzi mnie czy ktoś widzi chorągiewkę czy trójkąt u mnie to jest + lub minus i musi mieć do cholery poparcie w całej analizie, samo gówno znaczy, nic nie znaczy.

      Usuń
  4. Mirbud: http://gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl/archive/info/!17523244,mirbud-oddluzyl-jhm--co-pomoze-spolce-pozyskac-nowe-finansowania-i-poprawic-wyniki
    Chciałbym dowiedzieć się co autor myśli o aktualnym kursie spółki.

    ps. obserwuje bloga od niemal roku i nie ukrywam, cieszy mnie, że blog ciągle istnieje i pojawiają się nowe wpisy. Już wielokrotnie o Tym wspominałem ale rok temu pisałem do Autora aby otworzyć profesjonalny serwis, w którym Autor dzielił by się swoją wiedzą. Od strony technicznej tak jak mówiłem zajmę się wszystkim ;) zatem ponawiam moją propozycje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to często bywa emisja a tu akcje serii I trochę wyznaczyły nam okolice kursowe, ale według mnie tu będą wyższe poziomy, cierpliwość powinna zwyciężyć choć jak to na GPW bywają niemiłe niespodzianki, wszystkiego nie wiemy.

      Usuń
    2. Odnośnie serwisu, to póki co nic nie zmieniam a nawet jak to i tak pewnie pójdę swoją drogą tak już mam pozdrawiam :)

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.