Polecam

wtorek, 25 lutego 2014

NWR się posłuchał. Jednak dalej może spadać.





5 dni temu wspominałem o tym walorze

http://gpwinwestycje.blogspot.com/2014/02/newworldr-po-1z70gr.html

Wszystkie spółki są w zakładkach po prawej.

Było po 1,71 i jak pisałem ta cena i niższe, okazały się atrakcyjne.

Spadki na tym walorze, były mocne i należało się odreagowanie.

Teraz widzę 1 zł 92 gr.

Wczoraj pojawiła się informacja o rezygnacji Kostyantina Zhevago z funkcji dyrektora Spółki.

Jeśli chodzi o przyszłość spółki to moim zdaniem NWR może być jeszcze na dużo wyższych poziomach. Obecnie jednak kupując po 1,71 czy niżej nie wiem czy nie zadowoliłby mnie dzisiejszy kurs.

21 Lutego Pojawiła się rekomendacja JP Morgan z ceną docelową akcji NWR do 15 pensów.

Jest niebezpiecznie, trzeba uważać, bo można się tu zablokować na długo.
Chyba, że ktoś chce wejść długoterminowo, ewentualnie dobierać niżej, jeśli wierzy w przyszłość NWR a w 2015-2016 sytuacja się poprawi to może to być dobra inwestycja.

Na krótszą metę bezpieczniej jest spróbować zrobić zysk korzystając z chwilowych drastycznych zniżek i odreagowania.

Tak można było zyskać na tych spadających nożach w kilka dni.

Oczywiście jak ktoś chce może trzymać, akcje i kupować, ale ja obawiałbym się, że takie rekomendacje jak ta od JP Morgan mogą pociągnąć NWR jeszcze w dół.

Tak więc według mnie rozsądny jest albo długi termin, albo łapanie korekt w spadkach jeśli wchodzimy " na chwilę ".

Bo wchodzenie " na chwilę " przy + 20 % jest bardzo ryzykowne.

Tak jak pisałem ostatnio tutaj trzeba mieć zbroję wykutą z czasu. Możliwość czekania np. dwóch lat.

Jeśli kolejne instytucje dalej będą rekomendowały coraz niżej to mogą ustawiać w ten sposób kurs.

Moim zdaniem niejedna z nich zainwestuje w ten walor długoterminowo, teraz wykorzystują swoją siłę docierania do mas i w dużej mierze dzięki nim czy przez nich ten walor zszedł poniżej 2 zł.

Znając życie jak będą mieli tego wystarczająco zacznie się rekomendowanie - kupuj...

Dzisiejszy wzrost cieszy, ale nie może zaślepiać. Przy 2,60 będzie opór i nie wiem czy rozgrywający zechcą wychodzić ponad niego.

Nie wiem czy już teraz, bo długi termin na NWR w mojej ocenie może okazać się jedną z lepszych opcji jeśli chodzi o duże spółki. Oczywiście jeśli nie dojdzie do upadku. Grunt, żeby walor jak najniżej potrafimy.

https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761

CZYTELNIKU DECYDUJ SAMODZIELNIE. INWESTUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. PREZENTUJĘ JEDYNIE SWOJE OPINIE. MOJE PRYWATNE PRZEMYŚLENIA NIE STANOWIĄ REKOMENDACJI A SĄ TYLKO SPOJRZENIEM JEDNEGO Z MILIONÓW GRACZY. NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW. KAŻDA Z INWESTYCJI WYMAGA CZASU. O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ. ZAKŁADAM ŻE ZAWSZE MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ SYTUACJE, PO KTÓRYCH TRZEBA ZMIENIAĆ SWÓJ PLAN.

foto-coslychacwbiznesie.pl


10 komentarzy:

  1. Lukasz Licheniak

    To jest ostatni komentarz tego typu na jaki sobie pozwoliłeś.
    Przez jakiś czas zapomnij o pisaniu na tej stronie. Nie będę publikował żadnych komentarzy osoby, która twierdzi, że ja hamuję NWR :) Ty jesteś z domowego przedszkola ? Czy żyjesz w świecie fantazji czy też jesteś jednym z tych krzykaczy rozsianych po forach.

    To jest mój blog, moje zdanie a za zarzut o jakiejkolwiek próbie manipulacji Lukasz Licheniak przestajesz właśnie uczestniczyć w życiu mojego bloga.


    Mam nadzieję, że rozumni ludzie potrafią czytać ze zrozumieniem i, że dociera do nich, że wyrażam swoje obawy, do których mam prawo.

    Czy chcielibyście bloga, który tylko nagania i nie zakłada nigdzie, że ktoś może chcieć jeszcze "popsuć" kurs ?

    Ja mam zamiar pisać tak jak odczuwam. Jeśli zaczynam gdzieś mieć obawy, czy dochodzą nowe przemyślenia i mam czas to o tym piszę.

    Moje wpisy o NWR na pewno nie mogły przyczynić się do straty. Poza tym mogły przynieść zysk i pokazują jakieś możliwe scenariusze.

    Jaki będzie nie wiem ani ja ani forumowi naganiacze. Pierwszy opór to dla mnie rzut monetą.

    Niech ktoś się zastanowi zanim napisze, że ja próbuję coś blokować, czymś sterować. Bo to będzie ostatni komentarz takiej osoby, który zostanie opublikowany.

    OdpowiedzUsuń
  2. Irytuje mnie to jak jakiś cymbał nie potrafi pojąć, że akcji NWR nawet nie miałem i docenić tego, że wpis na tym blogu mógł pozwolić zupełnie obcym ludziom na zysk.

    Trzeba być dosłownie debilem, żeby pisać takie rzeczy jak niektórzy potrafią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Proponuję abyś napisał gdzieś w widocznym miejscu na stronie kilka prostych zasad przez siebie ustalonych, np.: że jest twoje moderowane miejsce, nie udzielasz porad nt spółek, nie analizujesz portfeli a dyskusja w komentarzach dotyczy tylko spółek wymienionych w artykule. Wszystkie komentarze spadają wraz z artykułami, mało kto wraca do szczegółow, poza tym dyskusje nie toczą sie nt spolek, ktore omawiasz - ludzie wolą wysłać ci zapytanie co myslisz nt tej czy innej spolki. Cokolwiek, szkoda Twoje energii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł, pomyślę nad tym i zmodyfikuję chyba treść, która widnieje na górze. Szkoda, że tam jest limit słów, ale jakoś się da.

      Usuń
  4. No ja zakupilem po twoim wpisie ale sam znalazlem spolke i kupiel odziwo po 1.59 wlasnie puscilem po 1,9 i mi to pasuje. wczoraj przedobrzylem i sprzedalem msx po 10 kupione po 7 a moglo isc za 12 no ale nic. zostalo GLE zakupione po 70 i vedia po 41 do ktorej mam watpliwosci i akurat ja kupilem tylko czytajac Twoj wpis ale jak ktos ma czas to nie ma co sie przejmowac bo z czasem poleci ku gorze. jak narazie swietny tydzien. teraz chyba minoxem sie troche zajme i moze wejde

    OdpowiedzUsuń
  5. Jednak ludzie nie umieją docenić tego co mają na tym blogu ... Szkoda mi przez takich ludzi, że autor musi nimi się zajmować a nie własnymi inwestycjami i prowadzeniem bloga. To nie jest strona firmy doradczej !!! Jak ktoś myśli i autor bloga jeszcze go poprze w myśleniach rekomendując spółkę o której myśli - jest miejsce gdzie zapala się żaróweczka że można zarobić. Nie oczekujcie od blogera porad !!! Moim zdaniem co poniektórzy nie znają zasady pisania bloga,a polecam się zapoznać. To jest tylko wyrażanie opinii autora. A swoim życiem każdy steruje sam. Proponuję zrobić jak kolega peyter podpowiedział. Bo zaczyna się robić niesmacznie ... A było tak miło po podzieleniu się swoimi portfelami i jak autor to skomentował. Ktoś chce zepsuć naprawdę kawał dobrej roboty autora.

    Także jestem za autorem, i nie jestem za tym aby go obrażano, bo to nie po to ten blog, ani na to nie zasłużył. A uznałem po własnej analizie że NWR nie dla mnie i nie wszedłem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma co się przejmować komentarzami "naganiaczy". Na forum bankier.pl jest ich mnóstwo więc niech tam sobie siedzą.
    Ja osobiście nie załapałem się do NWR ale za to dziś kupiłem po 1.66 OpenNet. Całkiem niezła inwestycja skoro mają w perspektywie kolejne dotacje i kurs też ładnie skoczył (ponad 10%).
    Też skusiłem się na WESTĘ bo wydaje mi się, że obecna wycena jest za niska, kupiłem trochę po 0,80 pln i zobaczymy co to będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OpenNet wydaje się być świetnym strzałem.
      Pisał o tej spółce Graham, który tu zagląda a sam prowadzi bloga.
      Miałem o tym też wspominać, ale czasu brak no i już Graham o niej wspomniał :)

      Usuń
  7. Moim zdaniem jeszcze nie czas na spadek.
    Dzisiejszy max to 2,04, później zjazd aż do 1,69 ale na koniec znów pod górkę i ostatnie transakcje to skup po 1,88.
    Sadovaya i coal en. dzisiaj znów mocno do góry. Koledzy z branży powinni trzymać ten sam kurs. Ale w 3,5zł, o którym to poziomie wspomniał Lukasz (wrzucony na "czarną listę" autora ;), to nie wierzę w najbliższym czasie.
    Myślę, że bez przesadnej zachłanności jutro uda się sprzedać powyżej 2zł

    OdpowiedzUsuń
  8. Autor nie przejmuj się tymi dawcami kapitału, którzy tylko potrafią krzyczeć :-)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.