Polecam

niedziela, 23 lutego 2014

Petrolinvest - zasłona dymna Emba ?





O spółce pisałem wielokrotnie :

http://gpwinwestycje.blogspot.com/search/label/PETROLINVEST%20SA

Wczoraj wspominałem, że jestem za 50 % a nawet troszkę więcej w tej spółce.
Z dokupieniem nie chciałem czekać dłużej, ponieważ ostatnio odnoszę wrażenie, że Emba tak nas przyzwyczaiła do terminów, że zapominamy, że w każdej chwili mogą być inne informacje.

Według mnie Emba nas trochę oślepia. Sam zwracałem uwagę czekając na tę transakcję, ale zawsze gdy zamyka mnie jakiś schemat to go łamię. Wielu z nas jest w hipnozie tych terminów a teraz uważa, że Oil ma wolne :)


Ja bardziej wyczekuję aż ugryzą Free Float...

Myślę, że jesteśmy blisko jakiegoś komunikatu o zakupie akcji. W ten sposób możemy nawet zobaczyć twarz naszego szefa kursu.

Ostatnie sesje to były maskowane zakupy, trzymanie konkretnego poziomu, zaniżanie na otwarciu i powrót przy przewadze Byka.

Oczywiście informacji o przekroczeniu może nie być, ale to jest powód dla którego nie chcę liczyć na 1 gr taniej i wejść 20 % wyżej...

Komunikaty związane z Embą mają schemat, który powtarzany może być zagrywką psychologiczną .

- kolejne przełożenie i kolejny zawód, zwątpienie.
- nie branie pod uwagę innych rodzajów komunikatów, nawet ważniejszych.

Tak więc czując usypiające czujność, psychologiczne manewry i widząc, że im ulegamy doszedłem do wniosku, że łatwo nas teraz można na Oilu zaskoczyć, bo czekamy na połowę marca. Ja myślę, że mamy dobry moment na mocne wejście w walor, bo wielu z nas np. we wtorek o 14.30 ( przykładowa godzina ) robi coś innego i nie wie nawet, że Petrolinvest się już zawiesił.

Do tego np. na forum bankiera co rusz nowe wróżące bankructwo spółki tematy.

Interes mają w robieniu z Oila spółki skazanej na spadki.

Fałszywa atmosfera nudy, nijakości, określanie 31 gr. górką, pisanie o spadku na 1 podczas gdy 15 zatrzymało walor na pół roku mimo lawiny inwestorów desperatów, którzy wykorzystali szansę, że nie spada i w końcu " śmiecia " sprzedali.

Kolejne sesje, następne miliony wolumenów. Czy ktoś wierzy, że FF już na zawsze będzie blisko 100 % ?

Każda sesja może być tą, która nam powie, kto spadki Oila zgasił miesiącami kontrolując kurs.

https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761

CZYTELNIKU DECYDUJ SAMODZIELNIE.INWESTUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.JA PREZENTUJĘ SWOJE OPINIE.MOJE PRZEMYŚLENIA NIE STANOWIĄ REKOMENDACJI A SĄ TYLKO SPOJRZENIEM JEDNEGO Z MILIONÓW GRACZY.TYLKO NIEKTÓRE Z WYBRANYCH SPÓŁEK POSIADAM.NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW.KAŻDA Z INWESTYCJI WYMAGA CZASU.O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ.ZAKŁADAM ŻE ZAWSZE MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ SYTUACJE, PO KTÓRYCH TRZEBA ZMIENIAĆ PLAN.ZAWSZE JEST RYZYKO STRAT.

foto-coslychacwbiznesie.pl


11 komentarzy:

  1. Petrolivinvest godny uwagi wspomniał pan o nokaucie też wskoczyłem na otwarciu i zastanawiam się czy to jednorazowe wybicie i wyjść z tej spółki w poniedziałek czy poczekać na wyższe poziomy. Jak pan widzi ta spółkę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Kapitalizacja Petrolinvestu jest tak chora przy rzekomej wartości złóż, jest śmieszna w porównaniu do 70 mln $ pomocy od Totala.
    Ludzie naprawdę muszą być wystraszeni, że się tak czają.

    Ja jednak uważam, że tutaj jedno info może sprawić, że walor zawiśnie do kilku zł.

    Moim zdaniem kapitalizacja będzie goniła w tym roku kwotę w miliardach.
    Nawet 10 zł mogłoby być bardzo szybko jesli tylko główna siła się ujawni.

    Może Chiny, może Rosja, może USA, bo wątpię, że jest tu tylko Total.

    Jeśli olbrzym się pokaże, to zacznie w krótkim czasie ze złóż korzystać. Oni wiedzą, że w PL za darmo dostają akcje. Wiedzą ile warty jest oil i widzą , że na samych akcjach można zarobić jak na ropie :)

    Stąd jest długie zbieranie w okolicach dna. Bo tu każda zł moze znaczyć 20, 50 czy 100.

    Takie wzrosty bez luk się skończą jak olbrzymy swoje zjedzą , ujawnią się i dzida na 10 zł i dalej.

    Trochę się dziwię widząc strach ludzi i obserwowanie waloru, który jak eksploduje to system naszej giełdy wsadzi Oil na widły tygodniowe czy dalej.

    Złoża na wiele miliardów, emisje po 10 zł , trend się odwraca a Polska giełda tylko obserwuje :D Rozumiem, że oil zawiódł niejednego, ale to nie partnerka, aby mieć żal. Naprawdę ja się boję tego nie mieć.

    Kilka razy obracałem, ale teraz siedze i czekam, dokupię jak coś.

    Czy wy nie macie doła na myśl, że najlepsze wzrosty w historii GPW były bez was ?

    Ja czułem ten stres, mam przeczucie, że zaraz się zacznie, kwestia dni-tygodni i to nie pod żadną Embę.

    Po prostu tu się będzie podpinał niejeden.

    Ci co rządzą kursem, spółką zdecydują kiedy oznajmić, że to już, że światowy potentat jest w Petrolu i wycenia go na 5 mld $

    Piszę własne odczucia, nie że naganiam, boję się takie rzeczy ominąć. Przez dzień dłużej zepsuć inwestycję życia.

    Petrol i Mewa to dwa bolidy F1.

    Fabryka nowych zer na koncie. Tak to widzę.

    10 x 10 = 100 :)

    Ale raczej będzie 10 x 50 = 500

    Czy realne ? Tak i to w miesiąc xd

    Chcę już poniedziałek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie osobiście aż nosi jak widzę że obserwowałem jakiś papier a on ni z tego z owego skacze o 30% w ciągu dnia, ja oczywiście zostałem z obserwacją. Tak buło 3BS - normalnie aż mnie trafiło 100% w kilka dni. Pociąg odjechał, na Nokaut załapałem się w ostatniej chwili, pociąg już ruszył ale i tak udało się ładnie zarobić i tak jak pisałem wg mnie to nie koniec, to będzie powtórka z 3BS (po mojemu oczywiście). Co do OIL'a to na razie tródno wróżyć. Kurs jest spychany w dół ale czy to już? Od ostatniego wyskoku na 0,35 przemieliło się tylko 40 mln akcji, to 20% całości (dużo i nie dużo) jakoś nie sądzę by w całości do jednego inwestora. Patrząc na ATR to mamy jeszcze ze 2 tygodnie zbierania akcji.. tak sądzę.

      Usuń
  3. czesc wariacie :D ,skoro sam tak o sobie piszesz ,a z drugiej strony to kto nim nie jest.
    dobry masz jezyk ,mocny ,rzeczowy,prosty w sprawach gieldy, zlozony w sprawach zycia.
    Ja poki co wykonuje swoj ulubiony i znienawidzony zawod-marynarz ,a gielda jest pasja.
    W tym roku na szali postawilem Petrol kontra IDMSA,tak jak ty poszedlem na calosc,to ten rok kolego ,tak jak napisales.
    Ja wybralem IDM ze 100% wkladem srodkow.
    Tak trzymaj.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ile wynosi realistyczna wartość złóż Petrola?

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,

    Petrol cały czas mnie korci, nie mam go bo nie mam sygnału. Czyli według metody, którą stosuje nie było powodu kupna (to znaczy był sygnał na interwale tygodniowym we wrześniu zeszłego roku przy cenie 0,15 ale wydawało mi się to jeszcze za wcześnie). Obecnie sytuację techniczną myślę, że można rozpatrzeć za pomocą narzędzi klasycznej analizy technicznej (której już jednak nie stosuje w codziennym tradingu). Ja bym tu widział spodek lub filiżankę z tworzącym się prawym uchem, które jest formą korekty/konsolidacji przed właściwym zazwyczaj dynamicznym ruchem wzrostowym. Dla tych którzy znają szczegóły formacji jasnym było, że "wyskok" który miał miejsce w listopadzie zapowiada półmetek w formowaniu się formacji. Dla graczy lubiących większe ryzyko, powrót do 0,15PLN był sygnałem że można złożyć zlecenie kupna na tym poziomie i powoli zbierać papier. Widać po obrotach, że całkiem spory kapitał tak właśnie robił. Gdy patrzę na wykres w interwale dziennym to mam chwilowe wątpliwości czy może wzrost 10stycznia nie był już właściwym wzrostem a po nim konsolidacja i tworzenie się ucha i dynamiczny wzrost do 0,37PLN. Wątpliwości te rozwiewa wykres w układzie tygodniowym, na nim to właśnie widzę tworzące się prawe ucho po którym jest szansa na mocniejsze wybicie. Co dalej? Klasycznym momentem zakupu jest gdy cena (w cenach zamknięcia) przebija poziom prawego brzegu filiżanki czyli w naszym przypadku przebicie w cenach zamknięcia poziomu 0,37PLN wygeneruje bardzo silny sygnał kupna i skusi wielu amatorów klasycznej analizy technicznej. Potencjalny zasięg to głębokość filiżanki dodana do jej prawej krawędzi, czyli 0,37PLN + 0,22PLN = 0,59PLN Łatwo więc policzyć, że potencjalny inwestor może liczyć na około 58% zysku. Dodajmy jednak odrobinę dziegciu do tej beczki miodu:
    - formacja powstała po trendzie spadkowym (te po trendzie wzrostowym dają lepsze wyniki)
    - baza przed uformowaniem formacji nie była płaska (a takie dają najlepsze wyniki)
    - formacja nie była szeroka a szerokie dają większy zasięg
    - potencjalne wybicie nastąpi na niskich poziomach rocznego zakresu.

    Tyle techniki, pytanie czy kupię? Moją wymarzoną sytuacją byłoby testowanie raz jeszcze poziomów 0,27PLN - 0,28PLN, ta sytuacja mogłaby wygenerować sygnał kupna według metody, którą stosuję. Jeżeli to nie nastąpi to najprawdopodobniej będę czekał na potwierdzenie formacji czyli 0,38PLN w cenach zamknięcia.

    Tyle z mojej strony. Krótko mówiąc widzę potencjał ale bez odpowiedniego sygnału nie wchodzę.

    Pozdrawiam
    Maciej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie widzę szans powrotu na 15 i nawet na 20. Wielki kapitał nie ma interesu schodzenia tam, bo zebrał najtaniej.

      Myślę, że przejdziemy przez 39 i na 60 gr.

      Ale jak zejdą taniej np na 28 to postaram się skorzystać. Czekanie, albo dokupienie taniej. Sprzedawanie tylko na złotówkach. Idzie wiosna liczę , że wszystko ruszy z kopyta.

      Usuń
  6. Na pewno są to miliardy pisano nawet o 10. Moim zdaniem patrząc na to, że wydobywano by też za 15 lat to przy na pewno wyższych cenach wtedy, bo wiemy, że niektórym ropa się kończy będzie to więcej.

    Dlatego jest taka gra, myślę, że Amerykanie mogą mieć na to chrapkę. Oni dążą do tego, by w przyszłości przy najwyższych cenach większość ropy będzie pod ich kontrolą.


    Krauze to geniusz potrafiący ryzykować majątkiem byleby skończyć co zaczął.

    Tak naprawdę gdyby nie on to Oil nigdy i z nikim by nie przetrwał. Wielu ludzi mówi, że przez niego straciło. Nie...

    Głównie przez własną panikę, setne cięcie strat, ciągła utrata kapitału. W innym środowisku OIL nie zszedłby tak nisko a Krauze miałby większe wsparcie. Facet na Biotonie i Oilu dopiął kosmiczne interesy, to są spółki przyszłości.

    Nikt w PL by tego nie zrobił. On ma wyobraźnię, cel i potrafi się poświęcić. Jestem pewny, że np. Solorz zostawiłby ten biznes bo chciałby swoje miliardy.

    Ja np. mógłbym powiedzieć Krauze dziękuję, bo mam akcje oila dzięki którym na pewno więcej zarobie niż na innych.

    R.K. z Petrolinvestem wykraczał poza marzenia naszych strachliwych graczy. Gdybyśmy mieli jeszcze kilku takich jak on wariatów idących na całość, jeśli nie gralibyśmy w kilkuletnie sprzedaj taniej, byłoby inaczej.

    Oil to u nas ewenement, biznes z bajki a gość dotrzymał słowa i dowiózł to do końca. Myślę, że to jego poświęcony majątek, zawzięcie, szukanie potrzebnej kasy, podejmowanie ryzyka dały nam teraz wielką szansę.

    Ludzie którzy przez lata go obrażają nie mają pojęcia jakie pieniądze idą w tym biznesie. Strach naszych inwestorów prawie zabił spółkę.

    Total kładzie góre kasy a my dalej ścigaliśmy się w sprzedaży.

    Teraz też pewnie strach każe stać z boku. Ale pewnie niektórzy na 10 zł zauważą, że chyba jest dobrze. Podziwiam Krauzego, bo nasza giełda nie miała jaj go wesprzeć.

    Oil i Bioton za kilka lat będą znane na świecie. Trudne biznesy, których rozkręcenie wymaga potężnych inwestycji.


    Obie spółki nie miały szans według wielu Polaków po latach spadków.

    Rysiek dał radę na obydwu a, że torturowały się na niej leszcze 100 razy realizując stratę na głowę to R.K. nie miał na to wpływu. On robił akcje za 10 zł a nasza panika uznała, że są nie warte 20 gr :)

    No i ktoś obcy postawił zaporę i straceńcy pół roku wpadali w tą samą pułapkę.

    Moim zdaniem biznesy Krauzego przerosły nasz parkiet.
    Liczę, że część z nas wykorzysta wzrosty na nich.

    Bo światowi giganci nie będą mieli wątpliwości czy brać czy nie. Póki co widzą, ze strach nas zblokował, jak gruby nie kupuje to nie rośnie.

    Jednak dno na oilu jest czymś co według mnie mówi jasno. Teraz lata wzrostów. Jak czytam Oil będzie po 1 to mówię, że na 15 ktoś pokonał domino na giełdzie polskiej.

    Ogólnie ten kto trzymał ten poziom pewnie ma bardzo niską średnią dzięki naszemu podejściu. Ktoś da 10 zł a u nas zabijano się o grubasa na 15...Taki Oil w Stanach byłby zdrowa spółką, wszystko poszłoby jak z płatka, ale ten biznes przerósł nas.

    Ja nie mogłem uwierzyć, że większość z nas zabiła się o posadzkę.

    Oil często był odzwierciedleniem naszych emocji. Nasza zbiorowa panika sprawiła, że wielu zbankrutowało i wyzywają Ryśka, który ucierpiał za to by Oil był i startował w tej Polsce.

    Krauze i tak to odrobi, ale pewnie dopięcie takich biznesów to spełniło jego marzenia.

    A polska giełda już wie co znaczy długoterminowo.

    Nie rok, dwa. Można i dekadę. U nas ogół nie ma cierpliwości co widać też na JSW.

    My nawet jak jesteśmy na spółce z Goldmanem to oddajemy im akcje. Nie umiemy ciąć strat tracimy na jednym walorze po raz 15, 20 a gdy już oddajemy resztki Żyd mówi - Nazbierałem rekomendacja 10 wyżej :)

    Nasze fundusze i my lubimy wzbogacać Amerykanów, którzy już wiedzą, że oddamy im wszystko tanio i odkupimy od nich po wzrostach.


    Zawsze łamią nas czekaniem. U nas 2 lata i jest psychiczne załamanie.

    Nasze fundusze to mistrzowie w wychodzeniu najtaniej - parodia za naszą kasę.

    Lepiej 10 lat czekać na mały zysk. Niż co 2 lata wychodzić ze stratą, bo później to już tylko odrabianie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli wartosc ksiegowa 593 mln zł nie oddaje wartosci złóż?
      Przy tej wartosci C/WK to 0.13
      Jesli by uwzglednic wartość złóż 1 mld zł to dałoby teoretyczną C/WK 0.075 czyli zdecydowanie najtansza pod tym wzgledem spolke na glownym rynku GPW

      Usuń
  7. Szaleńcze obroty dziś na papierze! Cena też ładnie szybuje do góry. Czy możemy już mówić o odblokowaniu?

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś się dzieje na OIL, brak infa a kurs rośnie, nie wydaje mi się że kurs rośnie tak po prostu.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.