Polecam

czwartek, 20 lutego 2014

Przejście z Agrotonu na Coal Energy ? Jeszcze czeka IMC, KSAGRO, SADOVAYA itp.




Ostatnio wspominałem o spółkach z Ukrainy :

http://gpwinwestycje.blogspot.com/search/label/COALENERG

Agroton poszedł pięknie ( szkoda, że beze mnie ).

Dziś jest na pewno przynajmniej częściowa realizacja zysków.

Od rana czekałem na wybicie CLE.

Czaiło się, ale poszło i jest na "widłach"

Wygląda na to, że spora część kapitału uwolniona z Agrotonu zainteresowała się CLE, bo gdy tam ruszyła sprzedaż tu poszło kupno.

Co do Agrotonu, to wcale nie oznacza, że cofnie się na dawne poziomy.
Korekta to zdrowa rzecz. Zwyczajnie część ludzi a nawet większość z nas zachowuje się schematycznie.
Stąd takie przejście ze spółki z WIG-UKRAINE na kolejną bardzo atrakcyjną z tego zestawu było bardzo prawdopodobne.

Te i kolejne walory mogą w najbliższym czasie przeżywać takie skoki. Wydaje mi się, że wiele zupełnie nie powiązanych ze sobą osób to wyczuwa a, że w kupie siła to tworzą się takie zdecydowane ruchy.

Nieraz warto przyłączyć się do takiego pociągu, ale nie warto być nieostrożnym, nie można ryzykować za bardzo, bo może urwać głowę.

Jak dla mnie każdy wzrost o kilkadziesiąt procent wiąże się z korektami. Jeśli widzimy po + 30-40 % i wtedy wchodzimy w jakikolwiek walor mamy duże prawdopodobieństwo, że trochę się cofnie, trzeba o tym pamiętać. Ciężko wyczuć dobry punkt, aptekarstwo też bywa zgubne, akcje są po prostu cholernie nieprzewidywalne i zbuntowane.

Grunt to kupić tanio i sprzedać drożej. Jak dla mnie po tych dwóch walorach to IMC niesforne, które nie chce się słuchać też może zacząć rosnąć. Kiedyś powinno :)

Edytowane :

Muszę dodać. Należy też ciągle brać pod uwagę sytuacje na Ukrainie, choć ja uważam, że to powinno być już w cenie, ale kto wie co tam się dalej będzie działo. Dlatego nie wiem jak inni, ale ja do oporu bym nie szedł na tych walorach, lecz to decyzja indywidualna. 

Nie ja rozgrywam, nie ja tu decyduję i nie mam pojęcia jak duzi gracze będą podchodzili do dramatycznych wydarzeń. Raz jest wprost proporcjonalnie a innym razem odwrotnie.

Wszystko to tyczy się też takich spółek jak KSAGRO czy SADOVAYA.

https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761

CZYTELNIKU DECYDUJ SAMODZIELNIE. INWESTUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. PREZENTUJĘ JEDYNIE SWOJE OPINIE. MOJE PRYWATNE PRZEMYŚLENIA NIE STANOWIĄ REKOMENDACJI A SĄ TYLKO SPOJRZENIEM JEDNEGO Z MILIONÓW GRACZY. NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW. KAŻDA Z INWESTYCJI WYMAGA CZASU. O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ. ZAKŁADAM ŻE ZAWSZE MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ SYTUACJE, PO KTÓRYCH TRZEBA ZMIENIAĆ SWÓJ PLAN.

foto-coslychacwbiznesie.pl





2 komentarze:

  1. Jak dla mnie w obecnej sytuacji Ukrainy, skrajne niedowartościowanie ich spółek, wyprzedaż, nie byłyby dla nich dobre. Dlatego odnoszę wrażenie, że również na tych walorach jest jakaś walka. Przecież złą rzeczą patrząc się od strony interesu kraju, byłoby doprowadzenie w/w podmiotów do upadku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie Autorze, ma Pan rację, podobnie zresztą jak spekulacja na akcjach tych spółek vide Agroton.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.