Polecam

środa, 12 marca 2014

KGHM zjechało jak na sankach. Ja bym teraz nie sprzedał.





Mnie osobiście ta mocna przecena KGHM zaskakuje. Kiedy walor zaczął powoli piąć się w górę, to nie dość, że odbił się od oporów to zaliczył wręcz pionowy zjazd na nowe minima.

Obecnie widzę transakcje pomiędzy 101,90 a 102,30 a było dziś nawet niżej. Są to minima roczne.

Historycznie obecne poziomy są mocne, więc nie wiem czy sprzedający zwyczajnie panikują, czy jest tu plan wielkich instytucji, dużych graczy na odebranie akcji po cenach jak najniższych.

Czarny scenariusz zakładałby zejście do 91 - 92 zł, ale i do tego trzeba kolejnych sporych zrzutów akcji, do których ja nie widzę realnych przesłanek.

Moim zdaniem KGHM jest atrakcyjne w cenach już obecnych, chyba, że grają pod jakieś wielkie światowe załamanie, bo bez tragedii globalnej walor nie powinien lecieć dalej w dół.

Ja niezwykle rzadko bywam na spółkach tego typu właśnie przez takie irracjonalne zachowania kursów. Wcześniej uważałem za fajne ceny 108-109 i były wzrosty. Jednak teraz jest znów jeszcze niżej. Oczywiście na tak wielkich spółkach jedność w decyzjach odgrywa znaczenie.

Być może to ta jedność w panice i wyprzedawaniu tak zaniża KGHM. Inwestorzy sami sobie dołki kopią, ale boją się sprzeciwić, zagrać inaczej, bo ich pakiet uważają nie ma znaczenia, nie ma szans. Ja sądzę, że jest to głęboko zakorzenione, błędne zezwolenie na bycie podwładnym w naszych mentalnościach.

Nie wierzę, że dziś duże siły nie skupują tego waloru. Myślę, że mogą już teraz napełniać się tymi, którzy łatwo godzą się z przegraną i uznają, że taki ich los.

Gdybym był inwestorem lubiącym takie spółki, teraz zacząłbym znów brać KGHM i najwyżej zostawiłbym sobie kapitał na ceny powyżej 91-92 jeśli tam by dotarło.

Nie lubię tej paniki, patrząc się na notowania myślę sobie jaki ludzie muszą czuć strach, że tak się dzieje.

Pamiętajcie, że wasze obawy są bronią przeciw wam. Wyprzedawać się teraz na minimach rocznych ze stratą ? Wolałbym to zostawić i niech, albo kończy się świat, albo niech kiedyś odbije.


https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761?ref=tn_tnmn

JEŚLI CI POMAGAM WYŁĄCZ ADBLOCKA.BLOG JEST MODEROWANY.CZYTELNIKU DECYDUJESZ SAMODZIELNIE.INWESTUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.MOJE PRZEMYŚLENIA NIE STANOWIĄ REKOMENDACJI,SĄ SPOJRZENIEM JEDNEGO Z MILIONÓW GRACZY.TYLKO NIEKTÓRE Z WYBRANYCH SPÓŁEK POSIADAM.NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW.O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ.ZAWSZE MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ SYTUACJE,PO KTÓRYCH TRZEBA ZMIENIAĆ PLAN.ZAWSZE JEST RYZYKO STRAT.

foto-coslychacwbiznesie.pl




2 komentarze:

  1. Jak autor niezwykle rzadko bywa na KGHM to radze poczytać o kontraktach terminowych na ten walor - duża płynność i lewar - jest duże ryzyko jest tez opcja korelacji (bardziej bezpieczna) nie wspominając o arbitrażu.
    Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  2. W etykiecie moje i wasze typy w temacie zestaw pytań do autora dodałem kilka odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.