Polecam

sobota, 29 marca 2014

Lista alertów - Nowa broń w rękach siejących panikę. Nie dajcie sobą manipulować.





Wyolbrzymianie negatywów przenoszenia walorów na Listą Alertów sięga zenitu. Tak naprawdę spółki, które teraz będą notowane na dwóch fixingach są nadal tymi samymi spółkami a ich zniżki możemy spowodować tylko my sami, wyrzucając akcje w popłochu.

GPW nanosi szereg kosmetycznych zmian, ale nie wpływają one na atrakcyjność waloru, na działalność spółki, nie robią z niej bankruta.

Co więcej jeśli mamy do czynienia z takimi walorami jak OIL, MSX, Mewa przenoszonymi na ten system notowań, to wyobraźcie sobie co nastąpi w razie podania bardzo dobrego komunikatu. Walory będą notowane od 11 do 11.30 i od 15 do 15.30. Co nastąpi jeśli na którejś z dynamicznych spółek z potencjałem w godzinach poza handlem ujawni się np. inwestor ? Zwyczajnie zostaniemy odcięci od akcji, nie wiadomo na jakim poziomie cena się otworzy.

Tak lista alertów, może utrudnić kupno. Czy utrudni sprzedaż ? Nie sądzę, chyba, że mamy walor któremu grozi realna upadłość i czekamy na informacje o być, albo nie być owej spółki. Jednak to naszym zadaniem jest, wybieranie tych "papierów" które nie zrobią z nas bankrutów.

Co z tego, że Petrolinvest trafi na listę alertów i kosmetycznie wykluczą go z indeksu. Jeśli spółka ma zyskiwać, to będzie zyskiwała a to już problem GPW, że być może okres wzrostu Oila w jakiejś części odbędzie się w miejscu o którym mówi się "niechlubne". To wszystko to jest kosmetyka, jednak dzięki grze słów, poprzez podkreślanie negatywów, wielu inwestorów odnosi wrażenie, że Lista Alertów to prawie jak upadłość, to jest katastrofalne myślenie.

Nie sądzę, aby jakikolwiek poważny gracz pozbywał się walorów z tego powodu, ale uważam, że wielu dzięki panikarzom będzie miało szanse odkupić coś taniej. Niestety ofiary manipulacji mogą nam zgotować chwilowe spadki, dłuższe czekanie na zysk, ale później bez nich będziemy żyć dalej nawet na dwóch fixingach. W dodatku ci co uważają, że podstawą jest wpatrywanie się w notowania będą mieli więcej spokoju, co korzystnie wpłynie na ich umysł i wzrok :)

Tutaj wybrany fragment:

"Spółka, która po raz drugi z rzędu trafi na Listę Alertów, będzie musiała przygotować i ogłosić program naprawczy, jaki zamierza wdrożyć w celu eliminacji wyceny poniżej progu groszowości. Jeśli emitent mimo to znajdzie się na liście po raz szósty z rzędu, obrót jego akcjami będzie mógł zostać zawieszony na okres do trzech miesięcy."

Także spokojnie. Ci co naprawdę się boją niech wiedzą, że jest jeszcze masa czasu i możliwości, aby walory wróciły na notowania ciągłe. Z pewnością mogą być jeszcze scalenia, ale w niektórych przypadkach same obroty, duże wzrosty będą według mnie powodem dla którego walor powróci do normalnej giełdowej egzystencji od godz 9 do 17.

Na zakończenie zobaczcie sobie ile na dwóch fixingach urósł Best czy Wistil. To jest odpowiedź na pytanie czy walor na fixingach musi i będzie spadał. Nie nie musi, jeśli spółka ma dać zarobić to da i tam, ale trzeba poczytać trochę o sposobie handlu na jednolitych i pamiętać, że tam jak już sprzedamy to w razie podania informacji poza fixingami, możemy nie odkupić. Notowania jednolite nie sprzyjają skaczącym kilka razy dziennie po różnych walorach, są jeszcze większym testem cierpliwości i pewności siebie. Jednak nie dajcie sobie wmówić, że tam to już będą tylko straty. Mnie nie zdziwią chwilowe spadki, bo jednak czarnowidztwem zarażono już tysiące czytających przeróżne tematyczne strony i fora. Później jednak dobre akcje będą drożały i nadrobią to co wytraciły.

Bioton przeniesiony na notowania jednolite nie pogłębił spadków a wręcz odwrotnie. To też daje do myślenia. Jeśli zaniżano daną spółkę latami, jeśli miała ona problemy a teraz ma z nich wychodzić to miejsce gdzie wycena będzie rosła nie ma absolutnie żadnego znaczenia.

https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761?ref=tn_tnmn

JEŚLI CI POMAGAM WYŁĄCZ ADBLOCKA.BLOG JEST MODEROWANY.CZYTELNIKU DECYDUJESZ SAMODZIELNIE.INWESTUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.MOJE PRZEMYŚLENIA NIE STANOWIĄ REKOMENDACJI,SĄ SPOJRZENIEM JEDNEGO Z MILIONÓW GRACZY.TYLKO NIEKTÓRE Z WYBRANYCH SPÓŁEK POSIADAM.NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW.O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ.ZAWSZE MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ SYTUACJE,PO KTÓRYCH TRZEBA ZMIENIAĆ PLAN.ZAWSZE JEST RYZYKO STRAT.

foto-coslychacwbiznesie.pl

18 komentarzy:

  1. Myślę autorze że może to być dobry czas na zakupy tych papierów..Część ludzi spanikowała najwyraźniej po tej informacji.Widać to na papierach zwłaszcza takich spółek jak Idm,Miraculum,Zremb...Dziwi mnie to zwłaszcza na Miraculum gdyż spółka opublikowała bardzo dobre prognozy wyników na rok 2014.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polimex z kontraktami na miliardy tez jest na liście jest to bardzo zastanawiające, czy autor możne mi soc powiedzieć o wasko bardzo długo się konsoliduje

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam Autora, i całkowicie zgadzam się z tym co Pan napisał. Mam trochę funduszy zainwestowanych w w/w walorach i spokojnie sobie czekam na jednolite. Tak jak Autor mówi, jeśli spółka ma dać zarobić to da, niezależnie w jakim będzie systemie notowań. Dla przykładu dodam jeszcze jedną spółkę, która pięknie rosła na dwóch fixingach i dała mi nieźle zarobić. BGE, zakup 0,32zł sprzedaż na jednolitych przy 2,7zł. To była moja najlepsza do tej pory inwestycja, gdyż zaryzykowałem troszkę dużą kwotą i na szczęście wyszedłem przed...kto śledził tę spółkę to wie co się stało po zmianie notowań na ciągłe... Także spokojnie koledzy bez paniki obserwujcie co się wydarzy. A wydarzyć się może na dwóch fixingach bardzo dużo :).
    Pozdrawiam Autora tego bloga za czas poświęcony nam wszystkim. Miło się go czyta i co najważniejsze ze zrozumieniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam również i wszystkim udanej niedzieli życzę :)

      Usuń
  4. Zgadza sie ale w dalszym ciagu czuje szwindel na OILu choć sama kupiłam nie dawno akcje tyle raz tam ludzi okłamywano mamiono ,że jednak sie waham:)czy dobrze zrobiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dzisiaj wziąłem trochę sfinksa ...nie licze na wiele,ale może coś urośnie.I dependa trzymam .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja sobie wzialem wakepark z mysla ze moze cos z tego w przyszlosci byc tym bardziej ze stalo duzo na S bo jakas wymiana chyba byla to wpadlo 35k po 14. Ale to czysto przyszlosciowo. A tak trzymam GLE PLX UNITED NWR.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ehh wiedziałam ze bede załowac:)2 dni a petrol leci szkoda do jutra zostawie potem sprzedam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe, pamiętam jedną z pierwszych moich inwestycji. Po zakupie akcji ładnie szły do góry a po chwili nastąpiła głębsza korekta i byłem kilka tysięcy na minusie. Strasznie mnie wtedy korciło żeby sprzedać ale trzymałem się mojej długoterminowej strategi i wytrwałem co w ostateczności dało mi 100% zysk. Trzeba zawsze na początku przyjąć strategię i trzymać się jej. Jeżeli po dokonanej analizie zakładam w długim terminie wzrost to nawet jeśli nie udało mi się kupić idealnie w dołku kilkutygodniowe spadki nie mogą być powodem do paniki. Warto czasem popatrzeć na wykres w dłuższej perspektywie, wtedy te spadki to czasem tylko mały ząbek na wykresie. Teraz tez na niektórych spółkach jestem na minusie ale wiem że wyjdę na swoje. Poza tym na groszowych spółkach spadek ceny nawet o 2 grosze może spowodować większą stratę przy dużym zaangażowaniu w akcje. To potęguje strach i wzbudza emocje ale trzeba być świadomym że również kilka groszy wystarczy żeby być na dużym plusie. Takie ogólnie jest moje zdanie w temacie. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Myślenie typowego giełdowego dawcy kapitału ... Polecam przemyślenie, ew. chętnie jutro odkupie od Pani bo dziś się nie załapałem.

      Usuń
  8. Napisałaś komentarz pod takim tematem, że pokazujesz, że nic nie zrozumiałaś...

    "Mnie nie zdziwią chwilowe spadki, bo jednak czarnowidztwem zarażono już tysiące czytających przeróżne tematyczne strony i fora. Później jednak dobre akcje będą drożały i nadrobią to co wytraciły."

    Twoja decyzja, ale nie ma to jak sprzedawać ze stratą, bo dwa dni spada.

    Tylko proszę nie marudzić jak później trzeba będzie kupić drożej :)

    W końcu każdy decyduje sam i odpowiada za swoje decyzje.

    OdpowiedzUsuń
  9. ponitgroup tez fix..dzisiaj kupiłem za drobne ...

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam swój portfel, zawiera wszystkie podstawowe "gwiazdy" tego bloga, w tym więc oczywiście Petrolinvest, Mewę, MSX. GLE. Na ile potrafiłem, dokonałem przed zakupem własnej analizy, wielokrotnie bardzo wydatnie wsparł mnie też Autor, ufam jego intuicji i jestem wdzięczny za poświęcony czas.
    Wiem z własnego doświadczenia, że pewne rzeczy oczywiste i jasne dla niektórych, jawią sie magią dla innych... Nie zawsze i nie we wszystkim można samemu być magikiem, ktoś z rozdziawioną ze zdziwienia gębą też musi w tym układzie funkcjonować ;)

    Oczywiście zapewne lepiej byłoby kupować teraz a nie wcześniej, ale trudno. Zdecydowałem, że nie będę się szarpał z kursem próbując łapać górki i dołki, bo różnie mi to wychodzi. Pozostała więc strategia wybór - zakup - cierpliwość. Nie chcę się więc dać wypłoszyć nawet znacznymi spadkami, zrealizować straty a potem lizać rany w zacisznym kąciku ;) - i co wysoce prawdopodobne - patrzeć wtedy, jak idzie do góry... Jak są notowane akcje to nie ma wielkiego znaczenia w porównaniu z tym, jakie są to akcje i co sobą reprezentują.

    Bez wątpienia, ze względu na stopień zaangażowania oraz trzymając się tej strategii i tego portfela, robię najlepszą (albo najgorszą) rzecz w swojej finansowej historii. Już kiedyś wspominałem, że najbardziej niepokoi mnie mój spokój, a jest on samoistny, a nie farmakologiczny... Jak by co, do Kobierzyna mam niedaleko... ;)

    Pozdrawiam wszystkich na blogu, a w szczególności oczywiście Autora !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko Ty tak masz... mnie również zaczyna niepokoić mój spokój, wcześniej reagowałem z reguły bardzo impulsywnie na wszelkie zmiany kursu akcji i reguły źle na tym wychodziłem, co prawda tamten rok udało się zamknąć na niewielkim plusie (gram na giełdzie od października 2013), ale początek tego roku jak na razie dla mnie fatalny. Obecnie min. Petrol kupiony za 0,40gr, MSX za 0,21, ale zachowuję spokój, znaczy właśnie taki sam z siebie, niewymuszony spokój ... czekam co będzie i po prawdzie myślę, że ta masowa wyprzedaż (spowodowana bądźmy szczerzy, tylko tym, że zmieniono sposób notowania na GPW) skończy się prędzej niż możemy się spodziewać (kto wie, może już jutro? ). Jedynie żałuję, że nie mam za co teraz dokupić sobie Petrola lub Mewy. Będzie dobrze, ludzie w końcu muszą wyjść z tego amoku, musi się wyleszczyć, to co ma się wyleszczyć i jazda do góry :)

      Usuń
  11. Czytałeś ostatni komunikat MSX ?? O ile dobrze rozumiem dnia 28 kwietnia akcje są liczone po 50 groszy za sztukę po czym następuje scalenie do 12,50, czysty zysk wielkości obecnie około 35 gr za akcję czyli 200 % co prawda pewnie na otwarciu straci ze 2 zł ale to nadal niezły zarobek

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam Autora i Wszystkich uczestników dyskusji, pierwszy raz się wypowiadam,ale w reklamy klikam :) piszę tutaj w kwestii Polimexu Mostostal i IDMSA. O ile o Polimex jestem w miarę spokojny, kupiłem po 12 gr a teraz jest na 10 gr,ale ostatnie komunikaty i to że umarzają wszystkie postępowania o upadłość które złożyli wierzyciele etc. napawają optymizmem i wierzę że niebawem skoczy, o tyle IDMSA jestem trochę mniej spokojny i może Autor albo ktoś inny byłby w stanie mi doradzić co nie co (czy ewakuować się czy jeszcze uzbroić się w cierpliwość), kupiłem za 9 gr no i domyślam się że część ze spadków spowodowana jest oczywiście przeniesieniem na jednolite notowania,ale nie wiem czy fakt że dziś chwyciło 5 gr nie jest lekką przesadą,w mojej ocenie, o ile można tutaj mówić o jakimś wsparciu, to te 5 gr jest wsparciem i jeśli spadnie do 4 to wyląduje nie wiem gdzie. Dodatkowo miało być scalenie 12 akcji po 10 gr do 1,2 zł,a tutaj ani scalenia nie widać,ani granicy ceny którą miały akcje osiągnąć aby mogły być scalone. Ponadto 0 informacji od spółki,zaczynam się bać że zaraz wyskoczy że upadłość albo coś. Co myślicie? dodam też że czytałem trochę o IDMSA no i różnie można podchodzić do tych informacji,ale nie jestem wyjątkowo optymistyczny po ich przeczytaniu. Od razu mówię że nie mam na uśrednienie IDMSA bo jeszcze w portfelu mam DUON który mi ładnie rośnie i prognozy są na 1.9zł przy obecnym 1,62 zł. Z góry dzięki za konstruktywne opinie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O IDM napisałem dziś.

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za wyczerpującą informację,trochę mnie przeczytanie tego pokrzepiło :) niemniej jednak adrenalina będzie dalej mi towarzyszyła :) jeszcze raz dzięki i życzę dalszego zapału w prowadzeniu bloga.

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.