Polecam

wtorek, 18 marca 2014

MCI - Te wyniki robią wrażenie. Możliwe wzrosty.

9 komentarzy:

  1. Jeśli Autor pozwoli chciałbym, przeanalizować spółkę, jeśli czegoś nie zrobię lub przedstawię to źle bardzo proszę o wskazówki.
    MCI - jest grupą inwestycyjną zarządzająca funduszami venture capital oraz private equity, do której należy 6 funduszy: TechVentures, BioVentures, EuroVentures, CreditVentures, HelixVentures oraz Internet Ventures. Za ich pośrednictwem realizowane w spółki na etapie wzrostu i ekspansji z sektora nowych technologii i ochrony zdrowia w Europie Środkowo-Wschodniej, a także w Niemczech i Austrii, Turcji oraz krajach byłego Związku Radzieckiego. Jak dotąd grupa zrealizowała łącznie ponad 50 projektów inwestycyjnych oraz dokonała blisko 30 pełnych wyjść.

    Wskaźniki:
    C/WK = 0,72 co wskazuje na niedowartościowanie
    C/Z = 2,97 wskazuje na niedowartościowanie
    Spółka utrzymuje się od kilku lat w Ratingu AAA

    Jedyny wskaźnik, który mnie zastanawia to C/P – cena do przychodu czyli im wartość wskaźnika niższa tym teoretycznie mniejsza (bardziej atrakcyjna) cena jaką płacimy za kupowane akcji spółki. W tym wypadku C/P rośnie nieustannie od 2012 roku.

    Na tle sektora C/WK 1,74 wskazuje na to, iż spółka powinna dążyć do ceny 20zł.

    Spółka podała dzisiaj wyniki finansowe za ubiegły rok. Przychody wzrosły blisko 2,5-krotnie, a zysk netto zwiększył się w stosunku do ubiegłego roku ponad 4-krotnie z ostatnich 12 miesięcy to 186 mln czyli wzrost o 3,4 % kw/kw.

    Kapitalizacja 535,17 mln.

    W wolnym obrocie akcji 42,39% zaś całkowita liczba akcji to 62446627.

    Dodam, iż spółka należy do WIG80, zaś średni wolumen z 11 sesji to 162 843,82 czyli dość znaczny. Niestety spółka od 25.02.2014r przeszła w trend spadkowy... lecz ostatnie wolumeny wskazują, trend może się odwrócić…

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat tutaj jak dla mnie zysk jest wielkim bodźcem do wzrostu no i jak widać popyt dziś to potwierdza. Oczywiście, że pionowo MCI nie będzie rosło, ale spodziewam się, że w 2014 r. nowe szczyty będą dużo powyżej 11 zł. Nie zdziwi mnie koło 15 zł przy takich wynikach. Tutaj zysk daje ku temu solidne podstawy. Niech sobie rośnie powoli, walor jak dla mnie na dziś dzień jest mocno niedowartościowany.

      Usuń
  2. Apropo MCI to polecam przyjrzeć się DGL, gdzie MCI posiada ponad 35% udziałów. Ostatni raport dobry, ale spadło także powinno odbić conamniej do 24 gr ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przyglądałem się bliżej spółce MCI, ale ogólnie śmierdzi mi tak wysoki zysk netto.

    Może Ty się orientujesz jakim cudem spółka wypracowała zysk netto większy od swoich przychodów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może się przyjrzyj ? Nie jestem automatem wyręczającym nie przyglądających się.

      Usuń
  4. Ogólnie żenujące są takie komentarze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczorajsza i dzisiejsza sesja to całkiem ładne plusy jak na MCI

    OdpowiedzUsuń
  6. Autorze drogi, pisałem do przeprowadzkiwarszawakrakow, który zamieścił swoją analizę. Wskaźnik C/Z jest taki niski, ponieważ spółka opublikowała zyski kilkukrotnie przewyższające przychody.

    Nie przyglądałem się bliżej, w sensie nie robiłem wieloletniej analizy. Wiem, że zysk został wypracowany dzięki aktualizacji wyceny MCI.EuroVentures FIZ. Jest to jeden z 6 funduszy jakie opisał autor tejże analizy.

    Przejrzałem ostatni raport roczny oraz stronę MCI Management. Zrobiłem analizę techniczną oraz parę innych drobnych rzeczy jakie robię przed podjęciem wstępnej decyzji o wejściu do akcjonariatu.

    Moje pytanie odnosiło się głównie do perspektyw utrzymania takich zysków. Wyżej wspomniane śmierdzenie to perspektywa wystąpienia jednokrotnego strzału. Dokładniej rzecz ujmując, pośrednio wyrażam wątpliwości czy spółka rzetelnie publikuje swoje raporty i czy jest uczciwa.

    Proszę nie obrażać mnie i nazywać żałosnym przez swoje niezrozumienie.

    Ponadto, proszę się nie sugerować moim głupim nickiem Nie chcę się ujawniać, a więc piszę z konta gmail mojej grupy na studiach. Głupota mojego nicka jest ekwiwalentem głupoty mojej koleżanki z grupy, która to konto zakładała. Proszę nie pytać jakie mamy hasło...

    Gdyby autor umożliwił inną formę komentowania, na pewno miałbym inny nick.

    Pozdrawiam,
    Kamil

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.