Polecam

piątek, 21 marca 2014

Minox - Zwiększenie zaangażowania, cena 25 gr za akcję. Możliwe wzrosty.




O spółce pisałem :
http://gpwinwestycje.blogspot.com/search/label/MINOX

A dziś świetne info - źródło bankier.pl

"Informacja o nabyciu znaczącego pakietu akcji (Yalcyn Trading Limited)
Akcjonariusz Yalcyn Trading Limited informuje, iż w wyniku zawarcia umowy sprzedaży akcji spółki Minox S.A. w dniu 11 marca 2014 roku nabył 4 990 000 akcji spółki Minox S.A.

W związku z tym oraz obowiązkiem określonym w art. 69 ustawy o ofercie publicznej Akcjonariusz informuje Emitenta, iż nabył poza rynkiem NewConnect 4 990 000 (słownie: cztery miliony dziewięćset dziewięćdziesiąt tysięcy) akcji Emitenta, o wartości nominalnej 0,10 zł (słownie: dziesięć groszy) każda, o łącznej wartości nominalnej 499 000 zł (słownie: czterysta dziewięćdziesiąt dziewięć tysięcy złotych), po cenie 0,25 zł (słownie: dwadzieścia pięć groszy), reprezentujących 2,28% kapitału zakładowego Spółki Minox S.A. W wyniku transakcji akcjonariusz osiągnął 5,98% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Emitenta. Przed zawarciem transakcji akcjonariusz posiadał 8 105 434 (słownie: osiem milionów sto pięć tysięcy czterysta trzydzieści cztery) akcji Emitenta. Po ww. transakcji akcjonariusz posiada 13 095 434 (słownie: trzynaście milionów dziewięćdziesiąt pięć tysięcy czterysta trzydzieści cztery) akcje spółki Minox S.A.

Akcjonariusz informuje, że nie ma podmiotów zależnych posiadających akcje Emitenta oraz osób trzecich, z którymi zawarł umowę o przekazanie uprawnienia do wykonywania prawa głosu.

Informacja o zbyciu znaczącego pakietu akcji (Queros Investments Limited)
Akcjonariusz Queros Investment Limited informuje, iż w wyniku zawarcia umowy sprzedaży akcji spółki Minox S.A. w dniu 11 marca 2014 roku zmniejszył udział w ogólnej liczbie głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Spółki.

W związku z tym oraz obowiązkiem określonym w art. 69 ustawy o ofercie publicznej Akcjonariusz informuje Emitenta, iż w dniu 11 marca 2014 zbył w drodze 19 umów cywilnoprawnych łącznie 187.990.000 (słownie: sto osiemdziesiąt siedem milionów dziewięćset dziewięćdziesiąt tysięcy) akcji Emitenta, o wartości nominalnej 0,10 zł (słownie: dziesięć groszy) każda, o łącznej wartości nominalnej 18.799.000,00 zł (słownie: osiemnaście milionów siedemset dziewięćdziesiąt dziewięć tysięcy złotych 00/100), reprezentujących 85,78 % kapitału zakładowego Spółki Minox S.A. W wyniku transakcji akcjonariusz osiągnął 0 % ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Emitenta. Cena sprzedaży akcji wynosiła 0,25 zł (słownie: dwadzieścia pięć groszy) za każdą akcję, co dało łączną kwotę transakcji 46.997.500,00 zł (słownie: czterdzieści sześć milionów dziewięćset dziewięćdziesiąt siedem tysięcy pięćset złotych 00/100). Przed ww. transakcjami akcjonariusz posiadał 187.990.000 (słownie: sto osiemdziesiąt siedem milionów dziewięćset dziewięćdziesiąt tysięcy) akcji spółki Minox S.A. oraz 85,78 % ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy."


Myślę, że teraz opór na 19-20 gr może pęknąć.
Czekają nas też kolejne informacje na Minoxie.

19 umów cywilnoprawnych - Zobaczymy z kim.


https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761?ref=tn_tnmn

JEŚLI CI POMAGAM WYŁĄCZ ADBLOCKA.BLOG JEST MODEROWANY.CZYTELNIKU DECYDUJESZ SAMODZIELNIE.INWESTUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.MOJE PRZEMYŚLENIA NIE STANOWIĄ REKOMENDACJI,SĄ SPOJRZENIEM JEDNEGO Z MILIONÓW GRACZY.TYLKO NIEKTÓRE Z WYBRANYCH SPÓŁEK POSIADAM.NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW.O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ.ZAWSZE MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ SYTUACJE,PO KTÓRYCH TRZEBA ZMIENIAĆ PLAN.ZAWSZE JEST RYZYKO STRAT.

foto-coslychacwbiznesie.pl

32 komentarze:

  1. Możliwe że dojdzie dzisiaj do 0,25 czyli do ceny zakupu przez dużych inwestorów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Autorze, zobaczyłem Pana wpis jeszcze bez tego dopisku o umowach cywilnoprawnych na dole. Przeczytałem komunikat i myślę sobie, kurczę, to jest przecież info o zmniejszeniu zaangażowania ;) Pewnie jestem w tej grupie 80% Polaków, która nie rozumie tego, co czyta. Niedobrze... :)

    Oczywiście żartuję sobie trochę, bo jasno widać, że ktoś się bardzo mocno zaangażował na poziomie 0,25 zł. co chyba oznacza, że przy tej skali zakupu jest to cena ze sporym dyskontem. Umów jest 19, ale to chyba raczej mało prawdopodobne, żeby tyle podmiotów się angażowało. A jeśli mniej (jeden ?), to ciekawe, czy i ile akcji zebrali z rynku w międzyczasie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przejmuj się :) Ważne, że akcje zmieniają właścicieli, nie są wywalane w rynek tylko skupowane. Oczywiście ważne przez kogo a czy to będzie 19 różnych podmiotów czy nie, nie ma takiego znaczenia, bo i tak nie wiemy jaka jest ich strategia, jakie będą powiązania. Grunt, by kurs rósł a teraz ma podstawy, kolejne informacje mogą pomagać. Wszystko na spokojnie, nie musi coś rosnąć pionowo, żeby oznaczało, że jest dobre. Twarda gra jest na tym walorze, wahania konkretne, gubią ludzi, straszą, to dla mnie dobry znak.

      Usuń
    2. Autorze, staram się nie przejmować :) Przyznam jednak, że od kiedy zacząłem intensywniej przyglądać się walorom, które tutaj często są omawiane i je posiadam, jestem poniekąd zafascynowany...
      Może to bardzo naiwne z mojej strony, ale nie zdawałem sobie sprawy wcześniej, że można prowadzić tak ostrą i na taką skalę grę informacją, dezinformacją, zwodzić, manipulować kursem.
      To chyba jest trochę tak, jak ze sztukmistrzami. Całą serią nieistotnych gestów odwracają uwagę widza od przebiegu triku. Im bardziej ktoś się wpatruje, tym mniej widzi. A tu nagle Mewa z kapelusza... ;)

      Minox mi się bardzo podobał od dłuższego czasu, mam 5% od wczoraj. Wcześniej było po 0,14 zł. ustawiłem się na 0,13 i się nie doczekałem. Potem zauważyłem, że się delikatnie konsoliduje na 0,17 gdzie spycha go niewidzialna ręka rynku :) Pomyślałem, że jak będę dalej czekał, to następne "rozważania" zakupowe będę być może prowadził po przebiciu 0,20...

      Nie mogę jednak do końca być pewnym własnych wniosków, czego dowodzi chociażby ostatnie kilka dni na United, gdzie naprawdę trudno się połapać, o co biega.

      Usuń
    3. O cierpliwość i o nic więcej, każdy chciałby już i zaraz, wyczekają i ruszą zobaczysz.

      Usuń
    4. Bardzo cenię sobie Pana zdanie, czy szerzej, postawę - o powodach tu i ówdzie już wspominałem.

      Zauważyłem też, że im większy jest spekulacyjny wystrzał, tym energiczniejszy powrót. W zasadzie nie pilno mi jakoś do wzrostów, w tym sensie, że jutro, że dzida ;)... itp.
      Jeżeli czegoś do końca nie rozumiem, to raczej niepokoi mnie, abym się nie ubrał w jakąś wydmuchę ;) Nie takich jak ja już ubierali.

      Zdecydowanie więc wolę wzrost osadzony w zmianie fundamentalnej, konsolidujący kolejne poziomy, posiadający swoją siłę, której nie da się tak po prostu zanegować.

      Jeszcze raz dziękuję za Pana pracę i wielkie wsparcie :)

      Usuń
  3. Za 24gr dziś powinno pójść :D
    Co z FF spółki, wzrośnie ?

    OdpowiedzUsuń
  4. 19-20 to był cholerny opór, nie wiem czy już go na stałe pokonano, zawsze może cofnąć, ale jeśli wyjdziemy na stałe ponad to, to później powyżej 30 gr dopiero powinny być trudności.

    OdpowiedzUsuń
  5. A co autor na te akcje info z 17:12?
    Zarząd Minox S.A. informuje, iż w dniu 21 marca 2014 roku został złożony do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. wniosek o wprowadzenie do obrotu na rynku NewConnect następujących instrumentów finansowych Emitenta: 184627660 Akcji zwykłych na okaziciela Serii D Podstawa prawna: § 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu \"Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect\"

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że nie skończyło się na 0,20 ale zobaczymy w przyszłym tygodnu.
    Info
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/MINOX-Zlozenie-wniosku-o-wprowadzenie-instrumentow-finansowych-do-obrotu-na-rynku-NewConnect-3087326.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Obawiam się, że po tym infie o emisji, to powitamy raczej 10 gr :(

    OdpowiedzUsuń
  8. A wy myśicie, że jakie akcje jak nie serii D przechodzą teraz po 25 gr ?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/MINOX-S-A-Informacja-o-zmianie-stanu-posiadania-akcji-przez-akcjonariuszy-2928489.html

    Zostały kupione 173 mln po cenie 17 gr a teraz odsprzedają je po 25 według dzisiejszego infa.

    Czy nie widzicie, że informacja po sesji dotyczy tych samych akcji ? Ktoś je odkupuje po 25 gr a tu ma być po 10 ? No jak będziecie panikować i nieumiejętnie analizować spółki to możliwe, że sami te 10 zrobicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na forach są też takie wpisy, że podmioty te kupiły udziały, każdy poniżej 5% żeby sypać po 10 gr. bez zgłaszania. Tak więc niniejszym konkurencja w dobroczynności na GPW bardzo wzrosła. Trzeba być bardzo zdeterminowanym w czynieniu dobra, aby wysiewać w lud z taką stratą.
      Choć pewnie też bym wolał jeden dominujący podmiot, a nie jakąś grupę, w sposób oczywisty powiązaną, ale nie wiadomo jak i po co. Na pewno jednak mogącą sobie pozwolić na o wiele więcej manipulacji przy olbrzymim, nawet tylko teoretycznie ff.

      W tym kontekście można przyjąć, że oprócz ogólnego podziału na rynek byka i rynek niedźwiedzia, mamy jeszcze uniwersalny rynek koziołka matołka...
      Nie zwykłem wytykać kogokolwiek paluchem, bo już dawno zauważyłem, że wtedy czterema palcami wskazuję samego siebie. Więc na wszelki wypadek kupię sobie krótkie, czerwone gacie na szelkach... ;) A może nawet kilka par, również na Globala gdzie się nie spieszą z raportem, czy United, gdzie... też się nie spieszą.

      Zakładam wprawdzie, że te opóźnienia wynikają z tego, że są to podmioty w dużym stopniu powiązane i ujawnienie strategii na jednym może skutkować "dekonspiracją" dla wszystkich.
      Działa to też niestety w drugą stronę, że jak się okaże że król jest nagi, to nagimi objawią się też równocześnie wszystkie jego członki... ;)

      Usuń
  9. Autor ma racje - emisja sprzed roku, akcje danw w kapitałach a teraz tutaj wielki szum, z tym, że dopiero teraz chcą je dopuścić do obrotu na rynku, tak aby inwestor w przyszłości mógł je swobodnie odsprzedać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie i zastanówmy się czy kupują je po 25 po to by sprzedać po 10 czy np po 50 ? Dla mnie to oczywiste, że kupujący nie planują stratnej inwestycji.

      Usuń
  10. Dopisuję się do zdania Autora.
    Myślę podobnie, lecz w momencie otrzymania komunikatu było spore zamieszanie zarówno na forum jak i u Grahama, gdzie zaopiniował negatywnie sprzedaż akcji przez akcjonariusza Queros Investment Limited 85,78 % kapitału zakładowego Spółki Minox S.A. (czyli wszystko). Co spowodowało, że prawie sprzedałem wszystko co miałem- wystawiłem sprzedaż po 20gr a w międzyczasie przeczytałem komunikat na spokojnie i uznałem że żaden bogaty by nie sprzedał poniżej 25gr. Wycofałem i zdążyłem nic nie sprzedając:) Minoxa mam ok 70% portfela i z chęcią sprzedałbym za co najmniej 25gr 50% Minoxa a dokupiłbym MSX za te 16 może 17gr jak spadnie jeszcze. Mam teraz MSX kupione po 15gr ale tylko za kilka tys. zł.
    Ciekawe czy mój plan jest trafny w opinii Autora?

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak, emocje wzięły w moim przypadku górę, nie wczytałam się dokładnie w informacje. Mam nauczkę na przyszłość, z której wyciągam wnioski. Przepraszam za mój wpis.

    OdpowiedzUsuń
  12. Za co pani przeprasza ? Spokojnie nic się nie stało przecież. Niejeden i tak spanikuje już o to dbają na wszelkich forach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorze, zauważyłem (także u siebie), że dość często pojawiają się tutaj pytania, w których zawarta jest na nie odpowiedź... :)

      Toteż pytam :) czy jak faktycznie w poniedziałek będzie jakaś mini panika na Minoxie, to czy nie było by warto coś sobie jeszcze uszczknąć ? Nie wiem na ile to jest słuszne przypuszczenie, ale wsparcie takiej reakcji (o ile nawet nie jej wywołanie) było by na rękę nowym posiadaczom akcji, dopóki sytuacja pozostaje niewyjaśniona w zakresie kto i po co ?

      Usuń
  13. A czy nie zastanawia Was fakt ze ten Yalcyn TL niedawno wychodzil z akcji po 16 gr , a teraz kupuje po 25 gr !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/MINOX-S-A-Informacja-o-zmianie-stanu-posiadania-akcji-przez-akcjonariusza-3073661.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie zastanawia cię, że 14 lutego na tej spółce był obrót ponad 1,5 mln zł i, że ktoś te akcje odebrał ? Myślisz, że jakby puścili ponad 5 mln akcji w dniu nieumówionym z innym podmiotem to miałbyś + 13 % na Minoxie przy takim obrocie ?

      Usuń
    2. Mnie to głównie wciąż zastanawia, czemu tyle umów. Zebrało się 19 podmiotów i powiedzieli sobie; hej, kupmy sobie po kawałku Minoxa, będzie fajnie, będziemy się przepychać na walnych i ciągać po sądach ? Najwyżej stracimy po 5 baniek ;) Jakoś wątpię.
      A może jeden inwestor wyprodukował tyle podmiotów by się nie ujawniać ? To przecież spory koszt, a i cel niejasny.
      Albo jeden inwestor i 19 umów, żeby zasiać panikę i coś jeszcze z rynku zebrać, zanim się okaże, jak jest naprawdę ?

      Za mało o giełdzie wiem, żeby na 100% obstawiać jakiś wniosek. Ale jak widać po wpisach i forach, wrzutka na dezorientację działa bardzo dobrze...

      Usuń
  14. Do osoby piszącej pod nickiem cola

    Możesz sobie darować kolejne komentarze, które nie będą i tak dodawane, pomyliłeś strony. Naganianie na spadki możesz prowadzić gdzie indziej, tutaj nie dodam już żadnego twojego wpisu.

    Otrzymując wpisy " Dla mnie wartość spółki to mniej niż zero " gdzie argumentami są wykrzykniki, wiem, że mam do czynienia z kimś pokroju ludzi, których wyrywam na tym blogu jak chwasty.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ma problemy z soba:)cola:)moze wtopiła duzo kasy:)wybacz jej:)
    Pytanie jest ile beda trzymac ten kurs obserwujac zlecania na s pakiety sa żenujaco małe wiec na pewno nie sypia duzi.

    OdpowiedzUsuń
  16. Swoja drogą jak Pan ocenia obecnie sytuacje na Petrolinvest nie posiadam tych akcji i nigdy nie posiadałem ponieważ RK to 1 drukarz RP.Ale obecnie leca duze pakiety FF jest 99,8% nikt sie nie ujawnia przemielili duzo papierów obecnie mam Mewe i tak chwilowy zastój choć tam wystarczy iskra i wzrosty jak ostatnio z niczego.
    I zastanawiam sie na OILem ale strach do czego sie przyznam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Odpisałem wpisem na temat Oila. Czytelnik czy czytelniczka, bo Karolin jest niejasne.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziekuje:O Karolina:) Co do minoxa to juz sama nie wiem:)potrzymam jeszcze z 2 miesiace:)i zobacze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolino jak masz czas to nie bój się Oila :)

      Usuń
  19. Witam Autora i wszystkich czytelników. Zwracam się z ogromną prośbą o ocene spólki MINOX. Co Autor sądzi o najbliższej przyszłości tego waloru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co o tym myśleć. Wczoraj przez chwile na historycznym dnie a przecież spółka nie bankrutuje. Przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Zobaczymy po 3Q jak będzie z raportami. Póki co czekam bo kupowałem znacznie drożej.

      Usuń
  20. http://www.gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl/index/news/info/630594,minox-sa-plany-dotyczace-grupy-kapitalowej-emitenta-

    OdpowiedzUsuń
  21. witam Autora, bardzo prosił bym o krótkie zebranie myśli na temat spółki MINOX, jest po raporcie, widzę jakieś ruchy na wolumenie. Serdecznie proszę o podzielenie się analizą.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.