Polecam

środa, 19 marca 2014

Moje i wasze typy cz. kolejna.





Kolejne świeże miejsce na dawanie własnych typów w komentarzach. Gdy jest ich za dużo to mi się blog wiesza, więc lecimy jeszcze raz i tak będzie zawsze co jakiś czas. Poza tym to ułatwia odnajdywanie ciekawych spółek, bo jak nawalimy 100 komentarzy z typami, to i wy i ja już nie wiemy gdzie co jest.



Ja uparcie ponawiam IDMSA, które jest jeszcze niżej :)

Pewnie wiele osób zaskakuje też Mewa. Wspominałem, że mimo przełożenia strategii może wcale nie być dużo taniej a niektórych mogą zostawić bez akcji. Tak też się dzieje. Giełda jest nieprzewidywalna, jak wpadamy w schemat od aneksu do aneksu to łatwo nas gdzieś zgubić.

Dlatego też liczę na Petrolinvest, który mam i nie chodzi mi absolutnie o Embę.

Z ciekawych walorów dodam dzisiejszy Alumast, który pojawił się na głównej.

Również obecna cena DSS jest jak dla mnie kusząca. Ciężko określić kiedy może ruszyć, ale jak się patrzę teraz na wykres to jest o włos od historycznych cen minimalnych... Wystarczy iskra, wszystko w swoim czasie, wszędzie są duzi akcjonariusze którzy prowadzą całą grę.

Telgam pomiędzy 15-16 to również jak dla mnie dobra cena.

Dużo by wymieniać. Wasza kolej.


https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761?ref=tn_tnmn

JEŚLI CI POMAGAM WYŁĄCZ ADBLOCKA.BLOG JEST MODEROWANY.CZYTELNIKU DECYDUJESZ SAMODZIELNIE.INWESTUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.MOJE PRZEMYŚLENIA NIE STANOWIĄ REKOMENDACJI,SĄ SPOJRZENIEM JEDNEGO Z MILIONÓW GRACZY.TYLKO NIEKTÓRE Z WYBRANYCH SPÓŁEK POSIADAM.NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW.O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ.ZAWSZE MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ SYTUACJE,PO KTÓRYCH TRZEBA ZMIENIAĆ PLAN.ZAWSZE JEST RYZYKO STRAT.

foto-coslychacwbiznesie.pl

77 komentarzy:

  1. UNITED - spółka mega zdołowana sam jej majątek wart jest kilkadziesiąt mln zł, mają wszystko głównie w akcjach, m.in: Mostalexport oraz IDMSA i inne spółki nienotowane na GPW np. Pralnie Polskie. Spółka zdrowa, bo nawet pomaga stanąć na nogi innej spółce - pożyczyła niedawno 12mln zł IDMSA.
    Dziś wyszło INFO, że główny akcjonariusz nie sypał na tym dołku, a jeszcze dokupił nawet akcje, od jutra pewnie zacznie w końcu się wybicie, spółka spadła w 3miesiące ponad 90% jak jakiś bankrut którym nie jest jak widać po wartości posiadanych udziałów w innych spółkach i nie tylko.. Okazja, myślę że odbije do ok 1-2zł w ciągu max. paru miesięcy.. co da 500 do 1000%zysku - takie zyski się zdarzają na giełdzie w krótkim czasie tylko trzeba trafić w dołek, a ten jest już raczej za nami..
    http://spolkigrahama.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się skusiłem na UNITED po 0,19 - historyczne minima - czekamy na info kto nabył akcje ... sporo ich się mieliło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przewijał się już kilkakrotnie UNITED po bardzo mocnej przecenie. Niedawno było oświadczenie zarządu i dwa infa o zwiększeniu zaangażowania. Wygląda na to, że sytuacja w spółce się nie zmieniła, za to wycena bardzo. Liczę na odbicie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczaki Graham wyprzedził mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dopiero teraz dzięki wam zobaczyłem tę informację. Dodatkowo dzisiejsza sesja na United była bardzo pozytywna i zebrano masę waloru.

    Tak to jest bardzo dobry typ, jutro może być gorąco już od rana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam:)
      Ja dzisiaj kupiłam po 0,21.
      Fajnie ,że założyłeś "taki blok":)

      Usuń
  6. Ze swojej strony poza oczywiście MINOXEM, gdzie obecna cena akcji do jej realnej wartości jej wręcz śmieszna polecam także PRESTO, liczba akcji tylko 34kk, FF 11,7%, więc bardzo niski, wartość księgowa jest niemal 2 razy wyższa niż jej obecna cena. A co najważniejsze, ma ona ścisłe powiązania właśnie z MINOX, więc ewentualne większe podbicia powinny się odbić również na tej spółce.

    Od czerwca zeszłego roku kurs utrzymuje się niemal na minimach.
    Szczerze mówiąc, czekałem aż pojawi się większa podaż na 11 i 12 groszy, ale chyba się nie doczekam i trzeba będzie wejść po 13-14 groszy. Moim zdaniem perspektywy są dobre, może na razie nie na powrót do ceny sprzed kilku lat, ale 100% wzrostu w tym roku jak najbardziej realne. A że akcji w obrocie mało, to raczej nie jest to okazja inwestycyjna dla posiadających duży kapitał, tylko szybciej dla osób, które chcą przeznaczyć kilka tysięcy na coś perspektywicznego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Minox walczy o przebicie oporu na 19-20 gr i nie pierwszy raz tam podchodził. To kluczowy opór w końcu pójdzie i najbliższy będzie już powyżej 30 gr. Patrząc na wykres myślę, że już długo na to nie poczekamy.

      Usuń
    2. Z MINOXEM jest śmieszna sytuacja, ktoś bardzo czujnie blokuje kurs przed pójściem w górę, Autor pewnie nie śledzi codziennie jeśli nie ma tej spółki w portfelu, ale za każdym razem kiedy wejdzie 17groszy(wcześniej 18) na stronę popytową prawie automatycznie ląduje na podaży 1 lub kilka pakietów po 20k aby popyt po 17 zgasić. Strasznie to denerwujące, nawet bardziej niż takie zrzucanie wielkich pakietów w celu dołowania kursu;)

      Ale jestem pewien że tu będzie dobrze i wysoko, tak jak na PRESTO

      Usuń
  7. Chciałbym się przyłączyć nie będę ukrywał że sam posiadam United moja średnia cena to 0.22 gr. pierwszy pakiet kupiłem za 0.28 gr. trochę się pospieszyłem z zakupem ale ciężko jest kupić na samym dołku. Myślę że też Weedo powinno dać zarobić w najbliższym czasie obecna cena 0.26 gr. jak dla mnie to okazja. Pozdrawiam i życzę samych zysków na GPW.

    OdpowiedzUsuń
  8. ;) ja jutro wchodzę na maksa w United o ile dadza mi wyjsc po zblizonej cenie na biomaxie, bo zanizac kursu nie bede najwyzej sprzedam kiedy indziej chociaz ta spolka tez odbije za jakis czas, ale mysle ze United jednak raczej szybciej, bo w spolce nic zlego sie nie dzieje a spadla niemilosiernie, glownie pewnie przez sypacza w postaci IDEA, tez powinno byc na dniach info ze wyszedl ze spolki i nastana wzrosty w koncu ja wychodze w przedziale 0,70 - 1,00zl predzej nie ma co, bo mysle ze do tej ceny moze odbic a kto wie moze nawet i wyzej..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyne co chyba można zarzucić na chwilę obecną United, to to, że wygląda tak dobrze. Czy to możliwe, żeby coś było aż tak dobre na giełdzie ? Bankomat ? ;)

      Usuń
    2. Ja śledziłam tą spółkę od 40 gr i zakup był dopiero w zeszły piątek po 22 gr, trochę dobrałam jeszcze po 20 ale tutaj jakieś dziwne transakcje chodzą pakiety po 14, 13 akcji - jakiś automat sie bawi czy ktoś chce Nas zniechęcić?? Może wiecie coś więcej na temat ??

      Usuń
    3. Takie rzeczy tak naprawdę nie mają żadnego znaczenia. Zauważyłem, że wielu z was się na to patrzy, widocznie po to to jest, żebyście się głowili, lub dla zabawy, komuś się nudzi, nie ma co szukać w tym jakiegokolwiek głębokiego sensu.

      Usuń
    4. no i rzeczywiście... wystrzeliło jak z procy i oparło się o widły na 0,26 ale okazał się to "słomiany ogień" koniec sesji czwartkowej na 0,22. A jak odczytywać ostatnią sesję? zamiast dalszych wzrostów - zamknięcie na 17gr.
      po informacjach, że drastyczne spadki są niczym nieuzasadnione oraz o zwiększeniu zaangażowania przez LLC, z tak niskiego poziomu powinny być już tylko kolejne szczyty. Albo ktoś czesze naiwnych i wystawia na próbę cierpliwość drobnych akcjonariuszy, albo tu jest jakieś drugie dno, którego jeszcze nie znamy. Jak już żadne pozytywne i wydawałoby się logiczne wnioski nie znajdują potwierdzenia w kursie to zawsze jest jeden argument, z którym ciężko polemizować: "no cóż - giełda jest nieprzewidywalna". Liczę jednak na to, że podobnie jak na mewie 17gr było ostatnio już chyba 3 razy, to tutaj będzie podobnie z poziomem 26gr. (pierwszy raz był przedwczoraj ;) Życzę wszystkim wytrwałości.

      Usuń
  9. CO Autor sądzi o Synektik, spółka z niskim FF, siedzi w niej ponad 10 funduszy, perspektywa przejścia na rynek główny, widzę podobieństwa do Medicalgorythmics, które w 2011 kosztowało poniżej 20zł a teraz jest po 270. Czy tu możemy zobaczyć podobny rajd??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostało zwołane NWZA i w projektach widzimy, że coś tam mają zamiar emitować, co może samo w sobie powstrzymać wzrosty, trzeba brać to pod uwagę, poza tym spółka nieźle urosła, może i będzie rosłą dalej ale ja akurat nie byłbym nią teraz zainteresowany, co nie znaczy, że to jest zła inwestycja.

      Usuń
  10. alejasamochodowa.pl dobra spółka na minimach, wejście tylko drobną sumką

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jeszcze zwrócę uwagę na nieszczęsny Nokaut, szorujący po ziemi, jak zaczęło się coś dziać to przyszedł Władymir. Widzę tez potencjał w Global City, z końcem miesiąca kończy się wezwanie na akcje CCI za 35zł i mają przekazać informację o wynikach, ponoć mają być rewelacyjne... myślę więc że kurs wystrzeli.

    OdpowiedzUsuń
  12. Co autor sądzi o Minoxie, temat wiele razy poruszany. Sam już nie wiem. Boje się że znów spadnie do 13gr-14gr. Zastanawiam się nad sprzedażą po 19gr - 20 gr. Czy jednak cierpliwość popłaci ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli Minox spadnie do 13-14 gr (co jest mało prawdopodobne) to dokupie ile mogę :). Co do UNITED,świetnie to wygląda,dobre informacje zawsze są w cenie (wzrostu akcji). Moim zdaniem jeśli się jutro odbije to szybko nastąpi korekta,bo mniej wytrwali będą chcieli szybko zrealizować zysk kilkunasto procentowy. Więc można zarobić 2 razy. Oczywiście pewności nie ma..giełda :).

      Usuń
  13. Witam Autora i Czytelników,

    W moim portfelu obecnie tylko MSX. Akcje kupione 'niestety' w szale wzrostów (21 gr.). Wnioski na przyszłość wyciągnięte. Teraz już wiem, żeby dzielić moje środki na kilka części pod katem inwestycji w inne spółki, uśredniania ceny zakupu itd.. wiem też, że euforia i chęć dołączenia do akcjonariuszy, którym plus rośnie z minuty na minutę też musi być zbastowna soczystym liściem w mózg.

    Zaczynając grę na giełdzie (kilka miesięcy temu), ze względu na powiązanie ze służbą zdrowia, postanowiłem, że będę grał tylko na spółkach medycznych. Zacząłem od Medicalg, której zacząłem się przyglądać na początku grudnia (~150 zł). Kupiłem dopiero przy ok 170 zł, sprzedałem po 280 zł. Później złamałem swoja zasadę i wszedłem w spółki pozamedyczne, z niewielkim zyskiem wyszedłem przenosząc całość na Mewę. Jakiś czas temu złamałem kolejną swoją zasadę i wyszedłem z Mewy ze znaczącą stratą przenosząc 100% środków na MSX. Teraz właśnie jedyną nadzieję pokładam w MSX.

    Staram się być dobrej myśli i potraktować całą grę jako lekcję kupowania, cierpliwego czekania i chłodnego myślenia.

    Obecnie sądzę, że kilka ostatnich dni i zwolnione obroty wróżą dobrze. Kto się miał wypstrykać, ten się wypstrykał. Może ktoś coś jeszcze dobierze, ale wydaje mi się, że teraz impulsem musi być info, na które wiele osób czeka. Widać wyraźnie blokady wrzucone przez górę. Wcześniej bardzo ładnie było widać duże zlecenia kupna lub sprzedaży, które potrafiły się pojawiać i znikać kilka razy w ciągu tygodnia. Ktoś siedzi za sterami, pytanie tylko jaki kurs obierze i kiedy wciągnie kotwicę.
    Może dzisiejszy wzrost na Mewie, będzie syreną? Czekam cierpliwie.

    Pozdrawiam!

    Ole!

    Jako osoba grająca na giełdzie od kilku miesięcy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie masz złej sytuacji i w tym roku o 21 gr niektórzy będą marzyć ( że będzie tak tanio ). Spokojnie.

      Usuń
  14. Witam ekipę :)
    Ja posiadam minox o którym coś się piszę i faktycznie kurs wydaje się sterowany i trzymany w ryzach oraz też wszedłem w vedie ze śr 0,38 a o której coś nic nie słychać a teraz jest już trochę niżej bo po 0,36 i wydaje się nadal osuwać i teraz mam trochę zgryza - wychodzić z niewielką stratą z przesiadką tylko na co i żeby nie na górce :) myślałem o united, tylko czy zdążę przed odpaleniem silników.
    Pozdrawiam
    ps. coś dla ucha :)
    Pytanie:
    Skąd się biorą dzieci ???
    **************************
    **************************
    odp.:
    z żalu
    **************************
    **************************
    żal wychodzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w Vedię nie wątpię. A, że trzeba czekać taka robota.

      Usuń
  15. Agroton!

    Dzieje się bardzo dużo i trzeba być ostrożnym, ale potencjał jest ogromny.
    Osobiście mam pół na pół Petrolinvest i Agroton. No może trochę więcej w tym momencie w Agrotonie ale dlatego że wzrosła cena.
    Petrolinwest mam ze względu na wskaźnik AD i wymagania dla groszówek ;)
    Agroton czekam do wyników i zmianę ratingu.

    Obie spółki szanse na wzrosty w tysiacach %

    OdpowiedzUsuń
  16. ROBYG, WIELTON co pan mysli o tych spółkach , z góry dziekuje za komentarz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi się wypowiedzieć na temat tych walorów. Moje podejście do nich jest neutralne, brak krytyki i brak zainteresowania, takie boczne :)

      Usuń
  17. WITAM.ja się dołączę do leszka kao.ten sam problem,czy może powód do zadowolenia.wszedłem po 0.20gr.wierzę w autora,jego wiedzę intuicję i przemyślenia.mój rozum też mi podpowiada,że będzie dużo wyżej,że msx da w tym roku dobrze zarobić,oczywiście lepiej jakby to było szybciej niż później,część środków jak na razie zamrożone.myślę,że to już jest dobry czas aby powoli uśredniać.ja mam czas,mogę czekać.w spółkę wierzę,więc zakończę tak jak autor-spokojnie i dodam,że pieniądz lubi ciszę.pozdrawiam darek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Pieniądz lubi ciszę a duży pieniądz absolutny spokój ... " dlatego też dzielmy się nim z biednymi :))

      Usuń
    2. Czy są tu jakieś aluzje ? Polecam wypowiedzi na temat spółek.

      Usuń
  18. a ja szybki strzał na GET IN wykonałem. I na razie pozytyw. obstawiam, że na min zarobie zadowalającą kwotę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Polimex ma pokazać jutro wyniki, zobaczymy czy coś się ruszy, nie wykluczam tego.

    OdpowiedzUsuń
  20. BIOMAX (BIM). Walor spadl na bardzo malych obrotach, nastepnie na minimach zostal zbierany (duze wolumeny), w kazdej chwili moze odbic.

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam Wszystkich,

    Ja mam podzielony kapitał na KSGAgro oraz MSX. Z niepokojem spoglądam na KSG i sytuację na Ukrainie. Widać, że spółka jest niedowartościowana, ale sytuacja geopolityczna nie sprzyja jej kursowi, do widać że kurs obsuwa się przez zlecenia niecierpliwych. Niecierpliwość też mi się udziela, bo sam zastanawiam się nad pozbyciem się części pakietu, aby odrobić straty na Mewie, która dostała lekkiej korekty od wczorajszego wzrostu. Co do MSX jest pewne, że w tym roku zobaczymy go na wyższych poziomach, choć większość chciałaby wcześniej to zobaczyć niż później. ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Akurat ja mając KSGAGRO na pewno korzystałbym jeszcze z niższych cen. Zrobiłbym z tego troszkę dłuższą najwyżej, ale solidną inwestycję z wysoka stopą zwrotu. Uśredniał nawet małymi pakietami, jeśli byłby akurat interesujący minus. Tu naprawdę nie ma podstaw do spadków, tylko panika, akcji nie jest dużo, kto wie czy będzie spadało niżej. Ostatnio jakby świat przeszedł w obojętność wobec Krymu, mam wrażenie, że życie potoczy się zwyczajnie dalej a spółka zostanie przez rynek wyceniona odpowiednio.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja siedzę sobie w GLE. Jutro raport za 2013 r., a 27 marca NWZA. Niedawno też sprzedali akcje Agrotonu z, jak mówią, siedmiocyfrowym zyskiem. Kupiłem po 77 gr i czekam sobie na dobre wieści.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja już dłuższy czas czekam na pozytywne ruchy w Cigames. Bardzo proszę o podpowiedź czy nie na darmo czekam? Co Autor myśli o tej spółce?
    Pozdrawiam i z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  25. Jakiś potężny wolumen dzisiaj na Mewie ?

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam,ja od jakiegos czasu posiadam finhausa(kupowalem jeszcze jak bylo w dolku dobrze ponizej 1zl),jest bardzo niski ff i nikt nie chce oddawac ponizej 1,60 a powyzej tez az do 3,60 chca oddac tylko znikoma ilosc.Czy autor moglby sie wypowiedziec jeszcze raz o tej spolce?Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widzę powodów, urosła sporo odkąd wspominałem i nie wiem po co miałbym o niej teraz pisać. Każdy widzi co się dzieje, że to dobry walor a obecną cenę musi sobie rozważyć sam. Nie naganiam na walory, wyłapuję okazje i o tym piszę.

      Wspominałem o niej przy 56 gr. więc nie rozumiem, po co kolejny raz nie pierwsza osoba chce bym o niej pisał przy 1,5. Kto kupił ten dobrze zrobił a mój blog nie służy podbijaniu cen wbrew przeświadczeniu wielu osób.

      Usuń
    2. Rozumiem gdy ktoś spytałby gdyby spadła na 30 gr, miałby obawy, ale teraz ? Jeśli ten walor jest twoim typem to go opisz, postaraj się, ale nie wymagaj tego ode mnie, ja już tu swoje uważam zrobiłem.

      Usuń
  27. Witam Autora i śmiem zapytać co sadzi o spółce INC. Zysk na akcje w 2013 to 24gr a obecna cena 80gr która dla mnie jest zbyt niska jak na tą spolke. raport był dzisiaj. Z góry dziękuje za w miare mozliwosci wyczerpujacą odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam Autora i pozostałych Inwestorów
    w moim portfelu znajdują się:
    1) MSX - 55%,
    2) Mewa - 20 %,
    3) IDMSA 15%,
    4) Petrolinvest 10%.

    Zastanawiam się nad rozstaniem się z Mewa (obecnie na "zero") i przeniesieniu funduszy do jednej z pozostałych firm.
    Mogę prosić o radę czy to rozwiązanie sensowne i czy aby brak widocznych zysków nie sprawił że zrobiłem się trochę zniecierpliwiony?
    pozdrawiam
    Kuba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam też te spółki, w tym Mewę. Wszędzie tutaj gra idzie na całkowity przełom związany z nowymi fundamentami. Autor kiedyś słusznie zauważył, że jesteśmy niecierpliwi, że chcemy wejść i brać kilkaset procent w tydzień. Dlatego łatwo nas zmęczyć i wyrzucić ze spółki.

      Wybrałem swoje walory (przy olbrzymiej pomocy Autora) i staram się zdecydowanie ograniczyć codzienne gapienie się na wyceny, bo to niepotrzebnie obciąża. Sprawdzam głównie komunikaty. Już nieraz kupowałem właściwe spółki, często wyskakiwałem z nich jak ktoś tylko z bicza strzelił ;) a parę miesięcy - rok później mogłem je widzieć po minimum 100% wyżej. To nie jest miłe uczucie...

      Będę wiec sobie teraz czekał, ile trzeba. Na Mewie również jak najbardziej, o ile coś się nie zmieni. Ale pewnie będą jeszcze nas męczyć na tych wszystkich walorach, jak długo dadzą radę...

      Usuń
    2. Ja bym z Mewy nie wychodził, ale to już twoja sprawa. Portfel w moim guście, ale trzeba albo umieć czekać, albo umieć na tym grać, korzystać z wahań, kupować taniej, sprzedawać drożej. Nie odwrotnie...

      Usuń
  29. Ja w portfelu posiada PETROLA, GTC , KGHM , IDMsa, Mediatel, Redan, Serinus, Mbank, Zamet i Echo.
    Mam pytanie do autora.
    Które spółki by Pan wyrzucił ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałem też Energe od samego początku i czytając poprzednie wypowiedzi autora, dziś ja sprzedałem na zamknięciu.
      Teraz popatrzę co poleci autor

      Usuń
    2. A zapomniałem jeszczena pisać ze mam 1000 akcji IMPEXMETAL kupiony po 3,2.
      Przejrzałem Pana poprzednie wypowiedzi i widziałem ze nie wypowiada sia Pan zbyt pozytywnie o tej spółce.
      Teraz nie wiem co robić. Sprzedać czy czekać aż odbije.

      Usuń
  30. Powoli z tematu moje i wasze typy zrobiło się pytanie Jaki mam portfel i co mam robić ?

    Nie tak miało być koledzy i koleżanki. Tu jest miejsce głównie na wasze typy, potwierdzone jakimiś konkretami, krótkimi czy dłuższymi - jak kto woli.

    Ja nie jestem doradcą, musicie myśleć sami, bo nikt za wasze pieniądze nie bierze odpowiedzialności. To, ze czasem wyrażę swoje opinie co myślę o kogoś inwestycjach, nie znaczy, że mam rację ani, że będę to robił nagminnie.

    Sam tytuł wskazuje, że to mają być typy. Co uważacie za ciekawą inwestycję, także więcej wkładajcie siebie, przecież każdy z was może od drugiego coś dobrego wyciągnąć po własnych analizach. Wydaje mi się to logiczne.

    OdpowiedzUsuń
  31. Autorze chyba warto dziś lub jutro przypomnieć się o GLOBAL ENERGY niedawno o nim wspominałeś, jutro raport a dziś wybicie z chorągiewki na wysokim obrocie, widać było zbieranie ładnych pakietów. Jeszcze cena jest bardzo dobra na dobieranie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie bardzo dobra. Ja tu widzę złotówki, nie 1 nie 2, tylko trzeba czasu.

      Usuń
    2. A teraz być może już będzie szło właśnie na 1 zł. Chociaż tu wiele informacji dopiero na nas czeka. Gracze na GLE to elita.

      Usuń
    3. tak się składa że GLE to rejestracje samochodowe w Lęborku gdzie aktualnie mieszkam, więc licze że to będzie strzał w 10.

      Usuń
    4. Tomek, to się raczej luźno wiąże z tematem Global Energy, ale mam niesamowity sentyment do Lęborka, który to wiąże mi się z Łebą, a ta z morzem w mojej ukochanej części Wybrzeża. Łącznie spędziłem tam kilkanaście miesięcy. Tak więc zazdroszczę i pozdrawiam ! A Globala oczywiście mam ;)

      Usuń
  32. Mój typ to Interbud Lublin. Jutro wyniki.Wskaźniki ma bardzo dobre,milionowe kontrakty,sporo buduje w ramach MDM.. c/z 0,27

    OdpowiedzUsuń
  33. A co Pan sadzi na temat Synthosa??

    OdpowiedzUsuń
  34. Uważam, że warty zainteresowania ze względu na cenę jest poruszany przez autora bloga 01CYBATON. W dłuższej perspektywie zapewne urośnie a obecna cena jest dla mnie atrakcyjna. Ja będę uśredniał:).

    OdpowiedzUsuń
  35. Moim typem jest INC, jakiś czas temu również wskazywane przez autora.
    Zysk netto 8mln przy kapitalizacji 27 mln; wartość księgowa 35 mln.
    Z raportu można wyczytać,że planują stworzenie włąsnego domu maklerskiego DM INC. Ponadto od dzisiaj wznowiony jest skup akcji własnych. Moim zdaniem spółka jest niedowartościowana obecnie 80gr akcja, w 2011 było 2-4 zł za akcje.

    OdpowiedzUsuń
  36. Dziękuję Autorowi że milczał w sprawie CIG bo nie sprzedałem i teraz jestem zadowolony. Mam nadzieję że kurs CIG od poniedziałku jeszcze znacznie się poprawi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Temat tej spółki już był gdzieś kiedyś poruszany przeze mnie. Poza tym ten twój komentarz jakby zawierał jakiś żal a nie masz prawa nic ode mnie oczekiwać. Dziwny ton obrałeś, zastanów się następnym razem.

      Usuń
  37. Nie wiem czy tutaj można :) ale zamieszczam linki do dwóch artykułów, które w jakiś sposób mogą nawiązywać do ogólnych tendencji i kierunków w spółkach energetycznych.

    http://wyborcza.biz/biznes/1,106928,15629116,GDF_Suez_gasi_swiatlo_w_Europie.html#BoxBizTxt

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15663660,UE_zapowiada_ograniczenie_swej_zaleznosci_od_gazu.html#BoxBizTxt

    Czyli mogą też w stosownym zakresie dotyczyć chociażby ewentualnych planów Globala, Mewy czy Petrolinvest ? Tego oczywiście nie wiem, ale i bym się nie obraził...

    Przejście na wysoko efektywną produkcję energii odnawialnej, to w pewnym momencie będzie na pewno niesamowity zwrot technologiczny. Uniezależnianie się od rynku rosyjskiego, podobnie. To nie będzie oczywiście jednorazowy akt, ale pewien proces. Zapewne są tacy, którzy ustawiają się w blokach, a może już nawet wystartowali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to może mieć znaczenie. Dodawanie artykułów, które nie są jakimś naganianiem to nic złego, szczególnie jeśli dodajesz komentarz. Same wklejanie linków uważam trochę za bez sensu i często ich nie dodaję.

      Usuń
  38. witam,ja polecam dwie spółki
    novavis-akcje są moim zdaniem ostro zbierane
    oppenet-w perspektywie rynek główny
    pozdr
    p.s
    proszę o komentarz

    OdpowiedzUsuń
  39. Autorze, czy piątkowe wyniki Petrolinvestu wpływają na jego przez Pana postrzeganie ?
    To nie są wyniki budujące, choć trudno przecież spodziewać się lepszych. No i przecież nie z samych wyników biorą się liczne Pana poprzednie spostrzeżenia, a zapewne głównie z możliwych perspektyw i interpretacji rynku. To jest jednak spółka skrajnie trudna do analizy dla amatorów, więc może jakiś upgrade ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej spółce, przy tym profilu działalności, w obecnej sytuacji, na obecnym etapie wyniki nie mają prawa być dobre, straty są oczywiste i dla mnie raport nie ma praktycznie znaczenia.

      Usuń
    2. Tak też przyjąłem, dziękuję.

      Zastanawiam się też, jak w przypadku Petrolinvestu wygląda możliwość wyprowadzenia (potencjalnego) "graala" ;) ze spółki, a jej samej pozostawienie z całym pozostałym, zadłużonym, dobrodziejstwem inwentarza.
      Bardzo dobrze wiem, jak taki proces wygląda w przypadku spółki z o.o. Jest tak prosty i w zasadzie bezpieczny, że naprawdę można się zdziwić... Oil to oczywiście inna skala, ale też pewnie i lepsi macherzy... ;)

      Druga kwestia, w sumie chyba obecnie nie do rozstrzygnięcia, na ile kapitał rosyjski mógłby być zainteresowany, w tym także chociażby Mewą (?). I na ile obecne zawirowania, również w jego przepływie, mogłyby takie zainteresowanie stłumić. Chociaż z drugiej strony w zakupie działu wydobywczego od RWE to im jakoś nie przeszkodziło. Wspominałem wcześniej w innym miejscu o naturalnej tendencji uniezależniania się od dostaw z Rosji. Mogą (z punku widzenia Rosji po prostu muszą...) być one blokowane / spowalniane zarówno politycznie, ale głównie przecież poprzez wchodzenie bezpośrednio w europejski rynek. Tu oczywiście nic nie rozstrzygniemy, ale walka na pewno jest.

      Usuń
  40. no to mamy problem dla tych groszowek,
    kto ma duze pakiety to bedzie duzy problem z plynnoscia
    http://forsal.pl/artykuly/786146,gpw-walczy-z-groszowymi-spolkami-27-na-liscie-alertow.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będzie co upłynniać, to i adekwatna płynność się znajdzie.

      Usuń
  41. Potencjał ma to do siebie, że charakteryzuje się dużymi wzrostami a do tych trzeba obrotów a te tworzą płynność.

    To co ja polecam zawsze ma potencjał, ale też ryzyko. Staram się je jednak minimalizować, korygować co doskonale mi wychodzi. Przynajmniej w moich rękach to działa.

    OdpowiedzUsuń
  42. Zwróćcie uwagę na spółkę ATON HT

    Ostatnio sporo się tutaj dzieje.
    Cena na dotychczas była blisko dna, dopiero kilka miesiecy temu zaczeła odbijać od dna i weszła w trend wzrostowy.
    W grudniu, styczniu i lutym były zawiadomienia od członków rady nadzorczej o zakupie akcji.

    W międzyczasie sporo pozytywnych informacji nt technologi Atona i chęci jej testowania przez różne firmy.

    Spółka tez szuka cały czas inwestora, który pomoże wdrożyć unikalną technologie Atona.

    Dzisiejsze przebicie oporu na 0,38 zł daje spory potencjał wzrostów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i proszę ot wa dzisiejsze raporty:

      Raport bieżący nr 20 / 2014
      Data sporządzenia: 2014-03-26
      Skrócona nazwa emitenta
      ATON-HT S.A.
      Temat
      Korekta raportu nr 19/2014 z dnia 24.02.2014r.
      Podstawa prawna
      Art. 160 ust 4 Ustawy o obrocie - informacja o transakcjach osób mających dostęp do informacji poufnych
      Treść raportu:
      Zarząd spółki ATON-HT S.A. z siedzibą we Wrocławiu ("Spółka") informuje, iż w wyniku pomyłki przy sporządzaniu raportu błędnie przekazane zostały informacje na temat ilości akcji zakupionych przez Członka Rady Nadzorczej. Skorygowana treść raportu zawierająca prawidłowe ilości nabytych akcji została przedstawiona poniżej:
      Zarząd spółki ATON-HT S.A. z siedzibą we Wrocławiu ("Spółka") informuje, że w dniu 24 lutego 2014 roku otrzymał od Pana Macieja Kowalskiego, pełniącego funkcję Członka Rady Nadzorczej ATON-HT S.A., zawiadomienie dotyczące zakupu akcji Spółki. Zgodnie z treścią otrzymanego zawiadomienia, transakcje kupna akcji zostały dokonane w dniu 21 lutego 2014 roku odpowiednio:
      - 10 000 sztuk akcji na okaziciela Spółki po cenie zakupu wynoszącej 0,30zł,
      - 30 000 sztuk akcji na okaziciela Spółki po cenie zakupu wynoszącej 0,31 zł.


      korekta dotyczyła odowiednio
      - 3 000 sztuk akcji na okaziciela Spółki po cenie zakupu wynoszącej 0,30zł,
      - 9 300 sztuk akcji na okaziciela Spółki po cenie zakupu wynoszącej 0,31 zł,

      i dzisiejsze zakupy


      Raport bieżący nr 21 / 2014
      Data sporządzenia: 2014-03-26
      Skrócona nazwa emitenta
      ATON-HT S.A.
      Temat
      Zarząd spółki ATON-HT S.A. z siedzibą we Wrocławiu ("Spółka") informuje, że w dniu 24 lutego 2014 roku otrzymał od Pana Macieja Kowalskiego, pełniącego funkcję Członka Rady Nadzorczej ATON-HT S.A., zawiadomienie dotyczące zakupu akcji Spółki. Zgodnie z treścią otrzymanego zawiadomienia, transakcje kupna akcji zostały dokonane w dniu 21 lutego 2014 roku odpowiednio:
      Podstawa prawna
      Art. 160 ust 4 Ustawy o obrocie - informacja o transakcjach osób mających dostęp do informacji poufnych
      Treść raportu:
      Zarząd spółki ATON-HT S.A. z siedzibą we Wrocławiu ("Spółka") informuje, że w dniu 25 marca 2014 roku otrzymał od Członka Rady Nadzorczej ATON-HT S.A. zawiadomienie dotyczące zakupu akcji Spółki. Zgodnie z treścią otrzymanego zawiadomienia, terminy oraz warunki dokonanych transakcji kupna akcji prezentują się następująco:
      - 24 marca 2014 roku - 21229 sztuk akcji na okaziciela Spółki po cenie zakupu wynoszącej 0,30 zł,
      - 24 marca 2014 roku – 10000 sztuk akcji na okaziciela Spółki po cenie zakupu wynoszącej 0,31 zł,
      - 25 marca 2014 roku - 4763 sztuk akcji na okaziciela Spółki po cenie zakupu wynoszącej 0,32 zł,
      - 25 marca 2014 roku - 11499 sztuk akcji na okaziciela Spółki po cenie zakupu wynoszącej 0,34 zł,
      - 25 marca 2014 roku - 50509 sztuk akcji na okaziciela Spółki po cenie zakupu wynoszącej 0,35 zł,
      - 25 marca 2014 roku – 2000 sztuk akcji na okaziciela Spółki po cenie zakupu wynoszącej 0,36 zł.
      Transakcje nabycia akcji Spółki nastąpiły w formie transakcji sesyjnych zwykłych w Alternatywnym Systemie Obrotu na rynku NewConnect. Osoba dokonująca zawiadomienia nie wyraziła zgody na publikację danych osobowych.

      Coś sie ewidentnie dzieje pozytywnego w spółce.

      Usuń
  43. Witam serdecznie autora i czytelników blooga:)Chciałbym kolejny raz zaproponowac spółkę z New Connect Epigon.Spółka obecnie znajduje się dość nisko gdyż obena wycena waloru waha się w okolicach 0,16-0,17pln...Na poziomie 0,16pln można było zauwazyć ukryty skup papiera,w międzyczasie przemiliło się tam kilaset tys akcji.Papier prze ostatnie 2 miesiące spadł z poziomu 0,27-0,29pln
    Dużym plusem papiera jest niski ff który wynosi zaledwie 21,79%..,c/zysk - 4,10
    Spółka miała bardzo dobre wyniki finansowe za rok 2013
    Przychody Spółki ze sprzedaży za Q4 2013r. wyniosły 37.892.263,34 PLN
    (Q4 2012r. 35.074.719,23 PLN) wykazując na 8% wzrost w stosunku do analogicznego
    okresu roku poprzedniego. Porównanie przychodów Spółki na koniec grudnia 2012r.
    (100.411.217,91 PLN), oraz na koniec grudnia 2013r. (145.134.675,57 PLN) wykazuje
    wzrost sprzedaży o 44,54%.
    Porównanie zysku netto na koniec grudnia 2012r. (4.309.677,41 PLN) do osiągniętego zysku
    netto na koniec grudnia 2013r. (4.536.202,62 PLN) wskazuje na wzrost o 5,3%. Zysk netto
    wygenerowany w Q4 2013r. wyniósł 751.797,45 PLN, co oznacza spadek o 55% w
    porównaniu do Q4 2012r. ( 1.676.524,36 PLN).
    Zgodnie z założeniami z początku roku 2013, w reakcji na dalszy wzrost cen surowca rynek
    reagował spadkiem popytu. Mimo to Spółce udało się osiągnąć opisany powyżej wzrost
    sprzedaży dzięki obniżeniu swojej marży. Pomimo osiągnięcia przez to niższego zysku w
    analizowanym okresie, w przyszłości zwiększony w ten sposób udział u w rynku przełoży się
    bezpośrednio na wzrost przychodów Spółki.
    Spółka ma bardzo dobry kontakt z akcjonariuszami i odpowiada im na zadawane drogą mail pytania.http://biznes.interia.pl/szukaj/news/informacja-o-udzieleniu-odpowiedzi-akcjonariuszowi-na,2000288.
    Chciałbym autorze znać twoją opinię na temat tej spółki...Z góry dziękuje za odpowiedz:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Moim zdanie warto wrócić do wspomnianego już na blogu waloru WIKANA. Jest szansa na wzrost. Być może się zaczął. Liczę znacznie więcej. Informacje dobre a i AT daje pozytywne sygnały. Tak ja to widzę.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.