Polecam

poniedziałek, 3 marca 2014

Panika. Warto korzystać



Dziś wiele spółek traci na wartości zupełnie bezpodstawnie.

Podstawowe pytanie - Przyłączyć się do sprzedających czy też nie ?

Pewnie zdecydowana większość " tnie straty " a ja się patrzę co by tu kupić i czy to tylko na dziś czy na dłużej.

Oczywiście mam nadzieję, że do wojny nie dojdzie, bo wtedy nie przydadzą nam się nawet nasze pieniądze. Żyjemy w czasach w których większe konflikty muszą być powstrzymywane. Mam nadzieję, że Rosja będzie potrafiła powstrzymać swoje zapędy inaczej sama narazi się na olbrzymie straty. W dzisiejszym świecie wojny nie wytrzyma nawet ich gospodarka. Ukraina nie jest krajem bez znaczenia, wątpię, aby świat zostawił ich samych sobie.

Jeśli byłaby wojna to świat upadnie, jeśli jej  nie będzie to wszystko potoczy się tak jak zawsze dalej. Zarobią ci którzy kupowali w przecenach. Zawsze tak jest, podczas każdego załamania, kryzysów, wtedy liczy się opanowanie, skupienie emocji na szukaniu walorów tańszych niż myśleliśmy, że będą, spółek takich które zwyczajnie będą musiały powrócić do wzrostów jeśli mają istnieć.

Jestem przeciwny wyprzedawaniu się na -15 czy 20 %. Każdy myśli, że odkupi taniej. Część może i tak, ale większość wejdzie w inny walor, może mniej przemyślany i zrobi jeszcze jedną stratę.

Ja dziś kupiłem trochę Vedii, która znów jest w okolicach 35 gr. Moim zdaniem to było i jest tanio, spodziewam się, że mogą paść informacje tym razem o zakupie i widzę tu potencjał do wzrostów.

Jeśli miałbym kupować teraz spółki to byłby to np. Yellowhat, walor na minimach, przyszłościowy biznes według mnie a nikt go nie rusza.

Petrolinvest uważam, również w każdej chwili może wrócić do wzrostów. Spodziewam się, że 28 gr może w niedługim czasie dać zarobić, dlatego nie wykluczam dokupienia tego waloru w tym tygodniu.

Tak samo Global Energy, które przez panikę znów cofnęło się a ja np. nie wątpię w to, że spółkę czeka świetna przyszłość. Nie spodziewam się, że ci, którzy się w nią angażują, spanikowali, wręcz odwrotnie, myślę, że mogą ten czas wykorzystać na kupno akcji.

Czy Mewa mimo przełożenia strategii i paniki może znów dosięgnąć dna ? Szczerze wątpię. Niektóre walory nie tracą potencjału mimo wyprzedaży, spadki ich cen są według mnie naciągane.

Dziś kupiłem też chwilowo Serinus przy 8,50 zwyczajnie według mnie spadł tak nisko, że nawet w trakcie sesji musiał się odbić i zrobił to, zawsze kilka % może wpaść.

W takich czasach jak te, też można się odnaleźć i mając jakiś plan, może obejdzie się bez cięcia strat...

Jeśli nie daj Bóg będzie wojna to wątpię, by pomogły mi jakiekolwiek pieniądze, zresztą nie mam w planach ucieczki na biegun, żyję dalej, robię swoje, panika jest tylko elementem strategii.

https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761

BLOG JEST MODEROWANY.CZYTELNIKU DECYDUJ SAMODZIELNIE.NIE JESTEM DORADCĄ.INWESTUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.MOJE PRZEMYŚLENIA NIE STANOWIĄ REKOMENDACJI,SĄ SPOJRZENIEM JEDNEGO Z MILIONÓW GRACZY.TYLKO NIEKTÓRE Z WYBRANYCH SPÓŁEK POSIADAM.NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW.KAŻDA Z INWESTYCJI WYMAGA CZASU.O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ.ZAWSZE MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ SYTUACJE,PO KTÓRYCH TRZEBA ZMIENIAĆ PLAN.ZAWSZE JEST RYZYKO STRAT.

foto-coslychacwbiznesie.pl





16 komentarzy:

  1. Zastanawiam się nad LETUS'em, dziś ładna promocja, tak samo jak na MIT, DEPEND czy GlobalEnergy.
    Co do Yellowhata to warto brać po 4gr?

    Pisałeś autorze, że masz PSA CAPITA ze średnią koło 5gr, także 3gr to MEGA PROMOCJA?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam podobne zdanie. Niestety wszystkie wolne środki już zainwestowane a nie chcę zwiększać zaangażowania bo i tak przekroczyłem samemu narzucony limit:). Pozostaje czekanie i reagowanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. letus...jaka promocja, nikt tego sprzedac nie chce, obroty 2 tys. zl. Co do wyprzedaży , to osobiście czekam na rozwój sytuacji, w kolejnych dniach może być taniej. Póki co skupiam sie na msx

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,
    Mewę sprzedałem, wydaje mi się że w ciągu 2 miesięcy kupie jeszcze taniej niż 13 gr.
    Poza tym kupiłem każdego waloru z portfela po trochę. Dodatkowo kupiłem akcje 2 spółek z Ukrainy Imcompany oraz Astrata, również uważam że w tych czasach do wojny nie dojdzie i spółki odreagują wcześniej czy później. Teraz mamy bardzo dużo okazji, szkoda że środków brak. Pozostało nam tylko czekać. Pozdrawiam Autora i czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  5. Troche mnie dziś przygnioły te spadki, dobrze ze mam msx bo Coal Energy spadl do kwaty za jaka go kupilem tydzien temu.zastanawiam się nad rezygnacją z mewy po kosztach i przeznaczeniu funduszy na PSA lub Global energy ... co o tym myslisz ? wydają mi się to firmy z większym potencjalem do wzrostow niz Mewa, która mimo związku z MSX jest dla mnie trochę tajemnicą i obawiam się zamrozenia funduszy w firmie ktora będzie trzymać te 13 gr i niz wiecej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja pozbyłem się Midasa na rzecz MSX. Nie panikowałem, miałem to w planach :) Myślałem że z Mewą też się pożegnam ale jak dla mnie bardzo dzielnie się broni.

    OdpowiedzUsuń
  7. po pierwsze trzeba mieć wolne fundusze na promocje jak na razie zmuszony jestem czekać 10 procent w portfelu straty to nie jest jeszcze złe ale kto powiedział że sytuacja się poprawi ruskie mendy nie odpuszcza Krymu bo parę lat temu dali go w prezencie Ukrainie czyli cena promocyjna może być dopiero za kilka dni bo nie wierze że to był pierwszy i ostatni dzień tego zamieszania

    OdpowiedzUsuń
  8. Sądzę, że to rozdanie na Krymie się nie skończy. Będą większe aneksje, a przynajmniej dojdzie do "przypadkowej" wymiany ognia i nie będzie to wtedy dobrze wyglądać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rosja dąży do odbicia całej wschodniej Ukrainy czyli wszystko na wschód od Dniepru. UE dała Putinowi czas do czwartku - więc sądzę że co najmniej do tego dnia będzie mieszanie w kotle.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zobaczymy co przyniesie ten dzień i następne. Zgadzam się, że spadki wywołane taką paniką należy wykorzystać do zakupów, jednak zawsze pozostaje pytanie: a jak jutro będzie taniej........

    OdpowiedzUsuń
  11. Nadal przyglądam się Yellow Hat - też widzę duży potencjał w tym co robią

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam,

    Jestem naprawdę zdumiony Waszymi wpisami. Zastanawiam się jak funkcjonujecie w świecie inwestycji giełdowych. Nie kupuje się czegoś tylko dlatego że cena spadła bo zawsze może jeszcze spaść i tego przecież nigdy nie wiemy. Kupujemy dlatego że metodologia którą się kierujecie zakłada, że dane warunki rynkowe odpowiadają wszystkim warunkom brzegowym do zajęcia pozycji jakie są stosowane w Waszej metodologii. Po zajęciu pozycji bronicie jej na odpowiednich poziomach, jeżeli rynek zszedł do tych poziomów bezwzględnie egzekwujecie swój plan. Nie macie prawa czuć rynku i kupować czegokolwiek na wyczucie jeżeli nie jesteście na rynku co najmniej 10 lat. Aby przetrwać na rynku 10lat trzeba mieć zasady i egzekwować je z żelazną konsekwencją. Wnioskuję z Waszych wpisów iż wielu z Was tego nie robi, a to już prosta droga do katastrofy. Naśladowanie autora nic Wam nie da, on nie będzie Was prowadził za rączkę, to Wy musicie wiedzieć kiedy kupić i kiedy sprzedać.
    W wyniku wczorajszych spadków zamknąłem 3 pozycje, bo tak mi nakazywał mój plan gry i nie gdybam czy dalej spada czy rośnie tylko reaguję i egzekwuję. W długim terminie brak dużych strat jest dużo ważniejszy niż jednorazowe wystrzały na których zgarniacie po kilkadziesiąt procent. Systematyczne zarabianie na giełdzie bez względu na sytuacje rynkową jest sztuką, która wymaga ogromnej pracy i poświęcenia. Każdy może się tego nauczyć.

    Pozdrawiam
    Maciej

    OdpowiedzUsuń
  13. PRÓCHNIK podał lepsze wyniki za 4 Q , jest nisko , rozwija sie organicznie , moja propozycja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak bys mógł przenalizowac tą spółke, z góry dzieki

      Usuń
  14. Witam,

    Według metody którą stosuje pojawił się sygnał kupna dla NWR. Jest on o tyle istotny, że występuje aż w 3 interwałach czasowych, na 4h,1d, 1w. Tak silna polaryzacja sygnałów może oznaczać zmianę trendu długoterminowego. STOP jest dosyć odległy, bo poniżej minimów z 24 lutego, oznacza to że pozycja nie będzie zbyt duża.

    Pozdrawiam
    Maciej

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam,
    Ja mocno siedze w KERNEL-u -niestety zakup byl przed "promocja". Jak myślicie trzymać czy sie wyzbyć i przerzucić na JWC lub Lubawe. Globala mam ale czekam...

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.