Polecam

środa, 5 marca 2014

Petrolinvest S.A. - Cisza przed burzą ? ( Taki miał być tytuł )





O tej spółce pisałem wielokrotnie i jak wielu czekam, aż coś się zacznie dziać :

http://gpwinwestycje.blogspot.com/search/label/PETROLINVEST%20SA

_________________________________________________________________________________

Taki tytuł i tak zacząłem wpis jeszcze wczoraj. Możecie wierzyć, lub nie.

Ostatnie dni pokazały jak mocne było wsparcie na 28 gr. Dlaczego Petrolinvest rośnie ? Odpowiem  - bo musi...

Ma mocną podstawę, której nie połamała Rosja, długi okres korekcyjnego przestoju i znów zbliża się ten nieszczęsny termin :)

Czy jednak wzrosty muszą być pod Embę ? Nie... Wystarczyło, że duża siła twardo trzyma się do 28 i nie ma jak spadać. Może gramy pod Embę, może pod technikę, mnie natomiast nie zdziwi zupełnie nowa informacja jak przekroczenie 5 %... Być może coś większego.

Na tej spółce według mnie nastąpiło odwrócenie kart historii.
Wcześniej - Lata spadków i jedynie ich odreagowywanie, szukanie dna, dramatyczne podbitki i ratowanie kapitału.
Teraz - Pięknie ubite minima, podnoszenie się waloru na dużych wolumenach, czyszczenie poziomów, liczę na lata wzrostów i jedynie ich korekty. Dobrze by było w końcu wyjść powyżej 40 i tam zostać, szukać kolejnych szczytów.

Trzeba jednak samemu wybrać jedną z kart i zastanowić się na co stawiamy. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że analiza Oila nie opiera się tylko na faktach, ale w dużej mierze na intuicji. Tu można więcej wyśnić, wywróżyć niż ugrać na zdrowy rozsądek.

Ja tam mam sentyment do tej spółki.

https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761

BLOG JEST MODEROWANY.CZYTELNIKU DECYDUJ SAMODZIELNIE.NIE JESTEM DORADCĄ.INWESTUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.MOJE PRZEMYŚLENIA NIE STANOWIĄ REKOMENDACJI,SĄ SPOJRZENIEM JEDNEGO Z MILIONÓW GRACZY.TYLKO NIEKTÓRE Z WYBRANYCH SPÓŁEK POSIADAM.NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW.KAŻDA Z INWESTYCJI WYMAGA CZASU.O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ.ZAWSZE MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ SYTUACJE,PO KTÓRYCH TRZEBA ZMIENIAĆ PLAN.ZAWSZE JEST RYZYKO STRAT.

foto-coslychacwbiznesie.pl

3 komentarze:

  1. Nie wiem czy poczyniłem jakieś "odkrycie", pewnie nie ;) ale przeglądając sporo i czytając na tematy inwestycyjne odniosłem takie wrażenie, że istnieje obecnie co raz silniejsze parcie na poszukiwanie surowców energetycznych. Podejrzewam, że trend ten został dodatkowo silnie wzmocniony sytuacją Rosja - Ukraina i uzmysłowionym sobie dopiero teraz przez wielu zagrożeniem płynącym z tamtej strony. EU jest bardzo ograniczona w swoich poczynaniach, głównie poprzez uwrażliwienie na rosyjski import surowcowy, którego tanio się zastąpić niczym nie da. Wyjście EU z sytuacji zakładnika byłoby możliwe tylko w sytuacji znaczącej dywersyfikacji źródeł. A to oznacza ropę i łupki. Źródła amerykańskie będą i tak zapewne kosztowne, a po drugie szybkie otwarcie rynku stanowi zagrożenie dla bardziej regulowanej, opodatkowanej i droższej EU. Na tle tego zapotrzebowania mogą więc rzeczywiście pojawić się znaczące i szybkie ruchy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś rzutem na taśmę podwoiłem liczbę posiadanych akcji OILa no i proszę, od razu takie wzrosty. Autorze, ogromny szacunek za intuicję i wyczucie waloru. Bardzo również dziękuję za cenne wskazówki, którymi się z nami dzielisz. Czytanie tego bloga jest dla mnie jedną wielką nauką. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.