Polecam

czwartek, 13 marca 2014

UNITED SA - DZIWNE ZAŁAMANIE KURSU - Czy odreaguje ? Zalecam ostrożność.





Na United S.A spadają noże.

Spore obroty, dynamiczne zniżki kursu. Ciekawe czy będą powiadomienia o zejściach dużych akcjonariuszy poniżej progów.

Pod koniec stycznia Polish American Investment Fund LLC zszedł poniżej 50 %.
Jako, że nie mam pojęcia co tu się wyrabia, widzę już 21 gr i spadek o ponad 36 % jedyne na co mógłbym tu liczyć na dziś dzień to odreagowanie.

W Kwietniu 2013 r. było tu 20 gr.

Następnie mieliśmy okres pięknych wzrostów do powyżej 2 zł.
Ostatnio walor dosłownie runął i dziś znów jest praktycznie na historycznych minimach.

Oczywiście, że może się odbić, bo ta przecena jest bardzo duża, może odreagować nawet do 43 gr, ale co będzie jeśli pójdą informacje o zmniejszeniu zaangażowania ?

Dlatego trzeba być ostrożnym, cholera wie co tam się dzieje. Z jednej strony jest pokusa i warto rozważyć taką cenę, ale z drugiej strony trzeba zdawać sobie sprawę, że nie wiemy w co tu się gra.

Być może akcje wyrzuca Idea wtedy nie byłaby to wcale zła informacja i moglibyśmy się spodziewać ponownych wzrostów. Grunt, aby nie uciekł  Polish American Investment Fund oraz Global Energy.

https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761?ref=tn_tnmn

JEŚLI CI POMAGAM WYŁĄCZ ADBLOCKA.BLOG JEST MODEROWANY.CZYTELNIKU DECYDUJESZ SAMODZIELNIE.INWESTUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.MOJE PRZEMYŚLENIA NIE STANOWIĄ REKOMENDACJI,SĄ SPOJRZENIEM JEDNEGO Z MILIONÓW GRACZY.TYLKO NIEKTÓRE Z WYBRANYCH SPÓŁEK POSIADAM.NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW.O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ.ZAWSZE MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ SYTUACJE,PO KTÓRYCH TRZEBA ZMIENIAĆ PLAN.ZAWSZE JEST RYZYKO STRAT.

foto-coslychacwbiznesie.pl



42 komentarze:

  1. Sam osobiście jestem w szoku, bo zainwestowałem po 84gr i teraz na TKO widzę 16gr. Mało zainwestowałem, ale tak czy inaczej 1.5k PLN w plecy i nie wiem czy to koniec... Realizować stratę sensu nie ma, myśl o czekaniu rok lub więcej na odrobienie choć części denerwuje, czy dokupić licząc na odbicie - ryzyko :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym też obstawiał że Idea wyrzuca, jak również Lermacter który ostatnio schodził 10% i 5%. Podejrzewam że "prostują" udziały. Może sami się już pogubili w tym kto kogo ma i Krzysztof Jarzyna ze Szczecina (szef wszystkich szefów) powiedział dosyć :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idea mi pasuje, bo wyrzucanie na minimach może im odpowiadać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się że dzisiaj była promocja. Jeżeli okaże się że wychodziła Idea to kurs powinien wrócić na poziom ok 1 zł w niedługim czasie. Sam dzisiaj kupiłem trochę żałuję bo mogłem poczekać moja średnia to 28 gr. Jutro jak dalej poleci to sobie uśrednie. Myślę że spółka da jeszcze zarobić w tym roku i to z nawiązką :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ponoć planują wejść na rynek główny???

    OdpowiedzUsuń
  6. EHHH TEZ MYSLALEM ZE LOS SIE DO MNIE USMIECHNAL KIEDY KUPILEM DOSC SPORY PAKIET 2 DNI TEMU PO 30 GR...A TU NIE BYLO SIE Z CZEGO CIESZYC.SPADAJACY NOZ TYLKO PRZESLIZGNAL MI SIE PRZEZ DLON ;] MOJA NAJMNIEJ TRAFNA INWESTYCJA DO TEJ PORY. BRAK SŁÓW

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak ten zjazd przekłada się na Globala biorąc pod uwagę jego spore zaangażowanie w United ? Zapewne sporo się wyjaśni po komunikacie kto tak agresywnie wychodził, ale jednak kurs mocno przydołowało i strata z tego tytułu jest.

    A jeżeli to wychodziła Idea, to Global wiedząc że sami nie wychodził :) (ani Polish American Investment Fund), mogą zebrać od dołu po taniości zanim pojawi się jakiekolwiek info. Nie wiem, czy dobrze rozumuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ktoś kupił drożej to nie ma się co łamać tylko szukać rozwiązań.
    Historycznie jest bardzo tanio, także trzeba sobie zadać pare pytań.
    Czy wierzymy, że będzie tu bankructwo z dnia na dzień ? Ja nie wierzę.
    Tak więc gdybym miał to po 30 gr, na pewno po 19-21 bym uśrednił. Proporcje to już sprawa indywidualna, ja po prostu jak się czegoś czepie to nie płaczę i nie odpuszczam. Chyba, że United ma paść , ale mi nic o tym nie wiadomo.


    Jeszcze jedno, cholera wie czy ktoś nie wie nic o jakiejś emisji. Tu nominał to 10 gr. Także ewentualna duża emisja w takiej cenie byłaby gwoździem i naprawdę mogłoby paść na łeb nawet poniżej nominału, ale to tylko szukanie rozwiązań , bo nie wiem co się dzieje.

    Dlatego zalecam ostrożność, uśrednianie nawet musi być przemyślane, bo 19 może nie być najniżej.

    Oczywiście jakby wyskoczyli z jakąś mega emisją po 10 gr. to wtedy nie ma co uśredniać a ciąć straty.
    Zresztą to też zależy na jakim poziomie rynek sie dowiaduje jak już na 10-12 gr, to nie wiem czy warto się wysypywać, wszystko trzeba przemyśleć. Póki co to nie wiemy nic.
    Tylko skąd my mamy to wiedzieć, ja jestem z boku, nie wchodzę, ale staram się wam nakreślić jakieś możliwe scenariusze.

    Równie dobrze może nie być emisji, wyjścia ważnych dużych, wtedy będzie duży plus. Radzę wyczekiwać informacji, jak będą w trakcie sesji refleks może decydować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z wielu inwestycji pozornie najgorszych można wyjść na plus. Zwyczajnie jak coś spadnie już naprawdę nieprawdopodobnie nisko, nawet gdy mamy straty to zastanówmy się czy warto poddawać się na danym walorze, bo często jest tak, że akurat my się poddamy a spółka zaczyna marsz w górę. Także na jednym walorze można i stracić ale i na nim też często najszybciej te straty odrobić. Taka ciągłość bywa zbawienna. Nie ma nic gorszego niż oddanie na dnie i poddanie się, obrażanie na walor, bo jeśli nie jest bankrutem to najczęściej przeżyje odwrót.

    OdpowiedzUsuń
  10. Średnią mam 26 gr i liczę tylko na odreagowanie. Wskaźniki są tak przegrzane, że do 0,39 może podskoczy. A jak nie to trudno :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy ta dzisiejsza informacja zarządu zmienia coś zasadniczo w obrazie spółki ?

    OdpowiedzUsuń
  12. [14-03-2014 10:58] UNITED SA oświadczenie zarządu spółki w sprawie spadku kursu akcji
    14.03. Warszawa (PAP/EBI) - Raport Bieżący nr 10/2014
    Zarząd United SA oświadcza, że nie doszło w Spółce do zdarzeń, które uzasadniałyby znaczący spadek kursu akcji, jaki został odnotowany w lutym i marcu 2014 roku.
    Zarząd uzyskał oświadczenie Polish American Investment Fund, LLC, głównego akcjonariusza spółki, w którym wyraża on zdziwienie sytuacją nagłego załamania kursu akcji oraz oświadcza, że w okresie w ciągu ostatniego miesiąca nie zbył ani jednej akcji spółki UNITED S.A.
    Jednocześnie Zarząd United SA zapewnia, że sytuacja finansowa Spółki jest stabilna a spółka rozwija się zgodnie z planem. Zgodnie z przyjętą strategią w najbliższym czasie zostaną podjęte kolejne przedsięwzięcia inwestycyjne. Od 2012 roku United SA odnotowuje regularną poprawę wyników finansowych oraz rozszerza grupę kapitałową o nowe podmioty.
    § 3 ust.1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje Bieżące i Okresowe przekazywane w Alternatywnym Systemie Obrotu na rynku NewConnect".
    Więcej na: http://biznes.pap.pl i http://biznes.pap.pl/espi
    kom ebi mra

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak to jest dobra informacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To że ona jest dobra, to nawet sam wiem - trochę pod to kupiłem :)
      W kontekście jednak tego co zostało napisane wcześniej, zastanawiałam się, czy nie było by miło, gdyby oświadczenie obejmowało też udziały Globala ? Czy można w tej sytuacji z dużą dozą pewności przyjąć, że skoro Polish American Investment Fund nie wyrzucił, to i Global też nie ?

      Usuń
    2. Może jeszcze mają wszystkim napisać po ile kupić i sprzedać ? :) Grunt, że dali taką informację to już bardzo dużo.

      Usuń
    3. Autorze, dla nas leszczy ;) byłaby to wymarzona sytuacja, oczywiście przy założeniu, że cena zakupu byłaby niższa od sprzedaży... :)

      Żarty żartami, wiem że zadaję tu i w innych miejscach tego bloga trochę głupich pytań ;) ale nie biorą się one z lenistwa. Po prostu jest tak, że człowiek stara się czegoś nauczyć, dokonuje jakichś własnych niedoskonałych analiz, a pyta po to, by jakoś wszystko usystematyzować. W pewnym momencie przy pewnej "masie krytycznej" wyłania się jakaś tam jasność oglądu, której nie da się uzyskać dyskutując samemu ze sobą :) Z kolei zaś uzyskanie zwrotnej informacji od rynku, może być bardzo, bardzo kosztowne...

      Także sorry ;) za te pytania, poprzednie i następne :) I naprawdę wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi !

      Usuń
    4. Nie ma problemu, ja po prostu nie najlepiej się czuję, widzę, do tego kiepską atmosferę i jedyne na co mam teraz wenę to jakiś film i sen :) United widzę ładnie się zachowuje, dobrze , że jest jak jest.

      Usuń
    5. Polecam więc "Jabłka Adama" :) Arcydzieło jak dla mnie.

      Usuń
    6. Dzięki znalazłem, zaczynam :)

      Usuń
  14. Wydaje mi się że IDEA TFI ogranicza udziały tak jak w MSX. Ja również mam średnią 0,26 gr, ale już 50% portfela w United.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorobiłem sobie taką teorię, że ludzie wycofują środki z funduszy bo obawiają się konfliktu, a te muszą szybko ograniczać udziały, bo nie mają za co odkupić jednostek inwestycyjnych.

      Usuń
    2. Z 3 akcjonariuszy odpadł PAIF, Global jako powiązany bezpośrednio też by można wykluczyć, zostaje Idea. Mostostal sprzedawał FIZAN a jak sama prezes mówi http://stooq.pl/n/?f=859750 tam są trudne aktywa :-)

      Usuń
  15. Też stawiam na IDEA TFI ze wychodzi, myślę nawet że Global dokupuje w ostatnich dniach akcje z rynku no i ulica dodatkowo też jak zwykle, w przyszłym tygodniu powinno byc info kto sprzedal i moze kto kupil, trzeba czekac.. a kurs i tak moze juz rosnac w tym czasie..

    OdpowiedzUsuń
  16. Te wszystkie TFI i inne to się wogóle chyba na giełdzie nie znają :D pamiętam jak przed kilkoma laty wychodzili na ACE w dolku bessy przy kursie 1zł ja wtedy kupiłem i kurs urósł do 20zł ale nie wytrzymałem tyle sprzedałem dużo wcześniej :P
    TFI zawsze w dołkach sypią, to najlepsza rekomendacja kupna, innych wogóle nie biorę nigdy pod uwagę.. :D
    To samo pewnie robia teraz na United, a potem bedzie dzida w gore na 1zl lub wyzej.. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obracają nie swoimi pieniędzmi, to są chore instytucje, ciężko być tak głupim, aby wykonywać ruchy podobne do nich. Śmierdzą korupcją na kilometr.

      Usuń
  17. http://wyborcza.biz/Gieldy/1,114507,15612381,Poturbowana_Idea_TFI_zmieni_nazwe___Nie_odcinamy_sie.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Autorze, dzień bez Pana wpisu, nie jest już tak ekscytujący... ;)
    Namnożyło się jakichś naśladowców, ale nie da się tego czytać...

    Chwilowo więc musimy się zadowolić rosyjskim (radzieckim) desantem w okolicy Krymu i nawalanką w Doniecku... Za taką ekscytację, to bym jednak raczej podziękował, szczególnie jak się rozkręcą...

    Życzę miłego oglądania filmów ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zombicol ty i tak jesteś u mnie takim wyróżnionym czytelnikiem. Wiesz ja mam pamięć pewnie porównywalną z bibliotekami świata, także pamiętam wiele i wiedz, że jak trzeba będzie to rękę do ciebie wyciągnę.

      Na dziś dzień Krym, Chiny, Spadki dookoła, przełożenie terminu Emby na Oilu gdzie mam majątek i wiesz co ja na to ?

      Czy coś się stało...? :) Czekam na pieniądze mam dostać niebawem troszkę grosza i oczywiście akcji dokupię. Oil lub MSX, tyle :) Taka moja strategia, tajemnica .

      Usuń
    2. Autorze, bardzo dziękuję za czytelnicze wyróżnienie ! :)

      Prawdę mówiąc, nawet ja wiem, że nic się nie stało. Martwi mnie trochę jedynie to, co strać się może (kiedy naprawdę coś się stanie) biorąc pod uwagę, jak wygląda obecna reakcja rynków na „nic” ;)

      Martwię się jednak głównie tym, że za mało się martwię, bo może powinienem bardziej..? To tylko pozornie absurdalne stwierdzenie. Brak emocji u Autora bierze się (jak sądzę) z doświadczenia i wiedzy. Mój (nie całkiem, ale jednak) obniżony próg odczuwania ma swe źródło w ewolucji stosunku do pieniędzy. Nie kreuję się tu na Gandhiego ;) bo nie chciałbym się wcale przekonać, mając na giełdzie większość środków, czy i gdzie zaczyna się prawdziwy ból…

      Co do Petrolinvest, MSX, Mewy, to wprawdzie brak mi doświadczenia, ale jakoś wydaje mi się, że kluczowe informacje (jeśli) pojawią się, to wcale niekoniecznie w zapowiedzianych terminach, a „przyjdą jak dzień Pański” czyli niespodziewanie „jak złodziej w nocy”… ;)

      Odnośnie moich ostatnich posunięć, to jednak nie mam pewności, czy było to takie mądre, że zaangażowałem się dodatkowo dość mocno w United (10%) (na obecnym poziomie wyceny) i Opennet (5%). Być może wypiąłem tylko mocniej tyłek na straty… To mnie głównie martwi.

      Usuń

  19. Wielu ludziom pewnie ciężko wyobrazić sobie moje opanowanie w inwestycji, ale tego nie kupicie. Tego nie ma nikt. Jestem potworem bez emocji, maszyną, psychopatą, geniuszem, czymś więcej niż hybryda ich wszystkich, jestem by zwyciężać. Tyle

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam. Czy autor może coś powiedzieć na temat pakietów 13szt akcji? Bardzo dużo transakcji o takim wolumenie. Jak to rozumieć? Co to może oznaczać? Chodzi o united.

    OdpowiedzUsuń
  21. No dzisiaj były spore wolumeny i na UNITED (8,3 mln) i na IDM (19,7 mln). O ile na pierwszym gra toczy się od kilku dni to na drugim przyszła jak błyskawica dzisiaj. Niestety na obu spadki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz niżej jest do airelektron, tak dodało. Apropo tego co piszesz Sobiesław, to jakie wnioski z tych wolumenów i ogólnej sytuacji spółek wyciągasz ? Mi to śmierdzi wzrostami.

      Usuń
    2. Na United szał chyba wyhamował tak że dożynki. Na IDM natomiast przyszły żniwa. Prywatnie bym nie wchodził na razie w oba dlatego że United nie wiem czy dno już ubite a IDM będą chcieli brać pewnie po 7 i 6 gr.
      Jeśli do końca tygodnia nie spłynie info czy ktoś wychodził np. < 5% to dalej się będziemy motać w domysłach.

      Usuń
  22. Poważnie ? Może ktoś ci mówi , że masz w życiu pecha. Tylko czy warto w to wierzyć ? Pytanie z dupy za przeproszeniem. Zero poziomu, weź się w garść nie myśl o takich pierdołach i nie trać mojego czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałem że ten wolumen to są jakieś jaja ale teraz to jestem tego pewien.

      Usuń
    2. Zastanawiające jest to jak kurs odbil się do 30 gr i od razu na Parkiecie nagonka jak to po informacji tylko o planach kurs mógł skoczyć o 100%.....

      Spadek z 1.5 na 13 gr im nie przeszkadzał, a wzrost z 13 do 30 gr już tak....

      Kto manipuluje?

      Usuń
    3. Też mnie zastanawia, co się teraz stanie :)
      Dziwiłem się Grahamowi, jak wyszedł przy 0,27, ale ... poczekałem 2 sesje i zrobiłem to samo - bo ewidentnie ktoś przestał kupować akcje.
      Mamw planach kupienie waloru, ale ... czuję, że znowu potestujemy niedawne minima....

      Usuń
  23. W United Polish American Investment Fund nieznacznie zwiększył zaangażowanie, czyli nie obniżył :)

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/UNITED-S-A-Zawiadomienie-o-zmianie-dotychczas-posiadanego-udzialu-ponad-33-ogolnej-liczby-glosow-o-co-najmniej-1-ogolnej-liczby-glosow-3085369.html

    Będzie pewnie wkrótce jeszcze info, kto zebrał resztę. Pozostaje chyba tylko Global.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wczoraj Polish American Investment Fund zwiększył swoje udziały w UNITED,

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/UNITED-S-A-Zawiadomienie-o-zmianie-dotychczas-posiadanego-udzialu-ponad-33-ogolnej-liczby-glosow-o-co-najmniej-1-ogolnej-liczby-glosow-3108483.html

    pytanie: czy wg Autora może to być sygnał do fali wzrostów??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyłączam się do pytania ;)

      ps. mimo iż rzadko się ostatnio udzielam, czytam bloga codziennie. pozdrawiam Autora

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.