Polecam

czwartek, 10 kwietnia 2014

Calatrava - może ktoś z was skorzystał - do usług :)





Od ostatniego wpisu do dziś Calatrava zaliczyła bardzo ładny wzrost. Nie wiem czy ktoś z was kupił wtedy te akcje, ale jeśli tak to nie żałuje.

http://gpwinwestycje.blogspot.com/2014/04/calatrava-na-ciagych-kurs-odrabia-straty.html

Od poniżej 2 zł, było mniej więcej 1,9 zł kurs urósł już do 3,44 zł. Są niezłe obroty także handel trwa w najlepsze.

Ktoś mi zdadał pytanie czy znam się na AT i dlaczego podaję spółki w trendzie spadkowym :) Ja często podaję spółki z dużym potencjałem wzrostów, zapowiadające zmianę trendu, spore zwyżki, te w których są duże przemiany. Choć nie jest to żadną regułą, nie uznaję działania według schematów, tylko szukam walorów mogących dać zysk. Niektórzy jeszcze do teraz tego nie zauważają, lub nie chcą, no, ale to nie jest mój problem.

W dłuższym terminie Caltrava pewnie jeszcze urośnie, ale pamiętajmy, że korekty mogą występować. Pewnie niejedna osoba kupująca poniżej 2 zł jest zadowolona i realizuje spory zysk. Być może ktoś mocny akcje odbiera, kto wie, nie mamy dostępu do wszystkich informacji nie mniej jednak CTC to walor, który od 1 do 10 Kwietnia zanotował fajny rajd.

Nie ma za co :)

https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761?ref=hl

JEŚLI CI POMAGAM WYŁĄCZ ADBLOCKA.BLOG JEST MODEROWANY.CZYTELNIKU DECYDUJESZ SAMODZIELNIE.INWESTUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.MOJE PRZEMYŚLENIA NIE STANOWIĄ REKOMENDACJI,SĄ SPOJRZENIEM JEDNEGO Z MILIONÓW GRACZY.TYLKO NIEKTÓRE Z WYBRANYCH SPÓŁEK POSIADAM.NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW.O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ.ZAWSZE MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ SYTUACJE,PO KTÓRYCH TRZEBA ZMIENIAĆ PLAN.ZAWSZE JEST RYZYKO STRAT.

foto-coslychacwbiznesie.pl


11 komentarzy:

  1. Autorze dziękuję, ja mam jeszcze po 2 grosze, ale symboliczną ilość, bo po scaleniu to tylko kilkaset akcji. A ponieważ Autor pisał, że będzie w tym roku jeszcze po dychu ;) to chyba jeszcze potrzymam ?

    Głównie czekam, kiedy świętować będziemy Mewę, Petrola, MSX i inne, ostatnio ciężko doświadczone walory... No ja wiem, może też po dychu... ;) Podaję w złotych bez resplitu... ;)

    Coś się może zacięło, bo nie mogę dodać komentarza w odpowiedzi w poprzednim wątku, więc tu nadmienię, że ani się nie gniewałem, ani nie gniewam za bycie jebniętym prądem z betoniarki... ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będziemy według mnie i na nich przeżywać święta i to konkretniejsze :)

      Usuń
  2. a ja mam nadzieje ze i na IDMSA bedziemy swietowac :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam cie Autorze. Mi dzięki twoim wpisom udało sie troszke zarobic lecz na dzien dzisiejszy jestem już bez papierka. Ale w okolicach 3 zł planuje znów kupic mały pakiecik :) także dzięki serdeczne. A i jeszcze taka mała prośba, jakby mógł sie Pan wypowiedziec na temat weedo gdyż dzis zakupiłem pakiet po 21-22gr i chciałbym poznac Pana opinie. Z góry dzięki i Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprzedałbym to Weedo w cholerę nim znów spadnie na 19 gr. Lepiej dokupić United póki jeszcze tani...

      Usuń
    2. Ja bym na weedo czekał już nie raz pisałem, zalecam cierpliwość.

      Usuń
  4. Myślę że Redan tym razem złamię opór :)

    OdpowiedzUsuń
  5. weedo jest dobre do dziennego zarabiania po 5% ... od tygodni waha się p[omiedzy 19 a 24 grosze, takze mozna smialo dziennie 5% zarobic w odpowiednim momencie kupujac i sprzedajac ;) o ile sie zalapiesz na odpowiedni moment;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie mam nadzieje że kupiliście united po 0,15-0,16pln gratuluje zysku:)
    Ja kolejny raz proponuje wam spółkę z New Connect epigon..Spółka spadła z poziomów 0,28pln na 0,17pln..Dlatego uważam że promocja na papierach tej spółki dobiega końca:)Ostatnio ukazał sie bardzo ciekawy artykuł odnośnie roportu rocznego za 2013r.
    Prezes Epigonu przyznaje w raporcie, że miniony rok był trudny dla rynku produktów łososiowych. Rosnąca cena surowca spowodowała, że utrzymanie dynamiki sprzedaży było niełatwym zadaniem i odbyło się m.in. kosztem części marży.

    W rachunku zysków i strat za 2013 rok znajdziemy kwotę ponad 145,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o niemal 45 mln zł w stosunku do stanu sprzed dwunastu miesięcy. Jak wspominaliśmy na początku, zwyżka obrotów została utrzymana kosztem spadku marżowości. Prezes dodaje jednak, że pozyskany w ten sposób udział w rynku powinien zrekompensować ten fakt w momencie ustabilizowania się cen surowca.

    Na poziomie sprzedaży widniał wynik w wysokości 5,93 mln zł wobec 5,69 mln zł poprzednio. Oznacza to, że rentowność sprzedaży spadła z 5,6 do 4,1 proc. Nieco inaczej sytuacja prezentowała się na poziomie operacyjnym. Tutaj EBIT Epigonu spadł bowiem z 5,68 do 5,54 mln zł. Ostatecznie na czysto Spółka zyskała 4,52 mln zł wobec 4,31 mln zł poprzednio. Poprawa na tej pozycji to głównie efekt nieco niższych kosztów finansowych.

    W bilansie widać spadek wartości aktywów z 27,5 do 22,8 mln zł, przede wszystkim za sprawą zniżki aktywów obrotowych (zniżka zapasów i należności krótkoterminowych). Na koniec roku Emitent dysponował kwotą 4,33 mln zł środków pieniężnych. W porównaniu do stanu z 2012 roku lepiej prezentowały się także przepływy operacyjne. Wzrosły one bowiem z -1,24 do 1 mln zł. Pogorszył się nieco wskaźnik płynności bieżącej, który wzrósł z 1,7 do 3,28. Z 39 do 29 spadła rentowność kapitału własnego, a z 15,7 do 19,9 proc. wzrósł z kolei zwrot z aktywów. Epigon kontynuował także trend zniżki poziomu zadłużenia. W 2013 roku było to bowiem 31,7 proc., czyli o około 28 p. proc. mniej r/r.

    Jak czytamy w dokumencie, Spółce udało się zwiększyć sprzedaż na terenie Unii Europejskiej w obszarze Europy Środkowo – Wschodniej, głównie dzięki pozyskaniu kolejnych odbiorców. Zdaniem prezesa, Emitent dąży do sytuacji, w której wartość eksportu stanowi istotną pozycję w przychodach.

    Tadeusz Studziński, szef Epigonu, dodaje także, że pomimo przejęcia pakietu kontrolnego przez Morpol S.A. (podmiot ten posiada 78,26 proc. głosów na walnym zgromadzeniu), sytuacja ta nie wpływa na realizację przyjętej strategii rozwoju.Myślę że warto zainteresować się tym papierem i mieć go w posiadaniu...

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam!
    Jakie są Wasze przewidywania odnośnie kursu CALATRAVA w związku z opublikowanym przed chwilą raportem finansowym?

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam,
    Jak autor ocenia obecnie tę spółkę po ostatnich informacjach? Szansa na powrót do wzrostów czy dalsza przecena…?
    Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.