Polecam

niedziela, 6 kwietnia 2014

IDMSA : 5-6 gr ? Możliwe wzrosty.





Nadal nie zmieniam zdania co do atrakcyjności ceny akcji IDMSA.

Zaznaczam, że jeśli spółka tanieje a ja zdania o niej nie zmieniam oznacza to, że obecne ceny są według mnie bardziej atrakcyjne niż wyższe - wcześniejsze.

O spółce pisałem wielokrotnie.

http://gpwinwestycje.blogspot.com/search/label/IDMSA

Zacząłem w Grudniu przy 8 gr. Później były fajne wzrosty, można było realizować zysk, ale w terminie kilku miesięcznym walor cofnął się poniżej grudniowej ceny minimalnej.


Wiem, że niektórzy obawiają się, ze stracą na tym walorze. Tak więc powtarzam, że ryzyko na giełdzie istnieje praktycznie zawsze i trzeba się liczyć ze stratami w inwestycjach.  Nie mniej jednak ja w obecnej sytuacji IDMSA jedyne co mógłbym zrobić to kupić akcje tej spółki, na pewno nie sprzedałbym ich w tym momencie. Tutaj potencjał wzrostów zdecydowanie jest większy od ryzyka upadku, bankructwa, strat, jeśli mamy czas i nie musimy codziennie zerkać i martwić się o kurs, sprzedawać i realizować strat. Czas w inwestycji to podstawa. Tak naprawdę nawet patrząc od Grudnia do dziś minęło go niewiele...Bywają inwestycje, które realizuje się latami...

Kapitalizacja jest już bardzo niska, obecnie nominał to 10 gr. ale spółka chce scalić swoje akcje. Wielu twierdzi, że scalenie oznacza pewne spadki, ale jest to wierutna bzdura.

Na IDM grają twardzi gracze, mamy tu prawdopodobnie podobnie silnych rozgrywających co na GLE, United ,Agrotonie itd. którzy w ostatnim półroczu kapitalnie ogrywają i wyniszczają niezdecydowany akcjonariat. Moim zdaniem obecnie wykres jest bardzo pro wzrostowy i nie zdziwią mnie zwyżki w najbliższym czasie.

Na forach o IDM pisze się bardzo źle. Co rusz dochodzą nowe tytuły "czytelników" a według mnie zwykłych naganiaczy na spadki. Zobaczcie choćby na stronę Bankier.pl i profil IDM.

Scalenie 12 do 1 w mojej ocenie zdecydowanie poprawi sytuację mniejszych akcjonariuszy. Teraz wahania kursu są dobijające. Kupisz po 6 gr a na 5 gr masz już dużą stratę, to naprawdę może łamać tych mniej wytrwałych, mniej pewnych siebie, bojących się ryzykować, lub uważających, że obecne ryzyko jest za duże.

Ja tam nie wierzę, że IDM upadnie w 2014 r i że posiadający ten walor zbankrutują. Jeśli jednak miałyby się dziać najgorsze rzeczy to należy pamiętać, że więksi gracze też będą chcieli wyjść z waloru, na pewno nie będzie ich interesowało sprzedawanie jak najtaniej. To jest jednak jedynie pokazanie, że nawet w najczarniejszych scenariuszach warto szukać pozytywów. Ja tu nie widzę bankruta a spółkę próbującą wyjść na prostą, taką która pracuje nad tym, aby zarabiać !

Należy się zastanowić dlaczego spółka, która ewidentnie poprawia wyniki, co widzimy w ostatnim raporcie ma zostać likwidowana ? Należy przemyśleć czy warto słuchać głosów krzyczących na forach o likwidacji ? Trzeba wiedzieć, że te głosy nie są głosami naszych przyjaciół...

Warto przeczytać ostatni raport,

http://www.bankier.pl/wiadomosc/DM-IDM-SA-wyniki-finansowe-3073438.html

Optymizm może wprowadzić również komentarz do niego :

http://www.idmsa.pl/dm-idmsa-opublikowal-wyniki-za-iv-kwartal-2013-r.html

Optymistycznie wygląda sam wykres tej spółki.
Są historyczne minima, mamy dno...Szczerze wątpię w spadki poniżej 5 gr. chociaż na fixingach mogą robić cuda. Jednak jeśli nawet otworzą walor z luką, na sporym minusie to popyt prawdopodobnie będzie zżerał tak tani IDM, bo dla wielu ludzi jak i dla mnie ta spółka to obecnie jeszcze większą okazja do zarobku niż wcześniej.


https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761?ref=hl

JEŚLI CI POMAGAM WYŁĄCZ ADBLOCKA.BLOG JEST MODEROWANY.CZYTELNIKU DECYDUJESZ SAMODZIELNIE.INWESTUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.MOJE PRZEMYŚLENIA NIE STANOWIĄ REKOMENDACJI,SĄ SPOJRZENIEM JEDNEGO Z MILIONÓW GRACZY.TYLKO NIEKTÓRE Z WYBRANYCH SPÓŁEK POSIADAM.NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW.O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ.ZAWSZE MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ SYTUACJE,PO KTÓRYCH TRZEBA ZMIENIAĆ PLAN.ZAWSZE JEST RYZYKO STRAT.

foto-coslychacwbiznesie.pl




16 komentarzy:

  1. Dzięki za wpis. Sam posiadam IDMSA i nie wiem co myśleć o tej spółce.

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi się wydaje że ten tydzień będzie należał do VEDII, dużo pozytywnych informacji duże nowe kontrakty, dość długa stagnacja w trendzie bocznym - jeśli można tak to nazwać. Ostatnia sesja 3x większe obroty, czy budzi się do życia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj zakupiłem vediie....na razie batoniki stopujące. Może znikna po następnych komunikatach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Racja UNITED, IDM i pochodne to nie firmy tylko maszynki do obracania wartościami, kto ma refleks to wygrany, kto niecierpliwy to przegrany,!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś pojawiło się info o scaleniu: http://www.bankier.pl/wiadomosc/DM-IDM-SA-Rejestracja-przez-sad-zmiany-wysokosci-i-struktury-kapitalu-zakladowego-Emitenta-przekazanie-tekstu-jednolitego-Statutu-DM-IDMSA-3099207.html
    Na razie zastanawiam się nad dokupieniem i zbiciem średniej ceny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam Panie Autorze,

    Jak jest Autora opinia na temat scalenia. Na forum pisza nawet ze 17 kwietnia akcjonariusze straca wszystkie pieniadze w akcjach IDMSA gdyz nie otowrza jej notowan spowrotem. Ot takie bajki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam,a na jakim forum tak piszą? jakiś link? Co do tej "rewelacji" to w mojej ocenie jest mało prawdopodobna. Po pierwsze, niepotrzebne byłyby te wszystkie zabiegi bo ogłosić upadłość można składając wniosek do sądu, nie trzeba w tym celu robić "szopki" ze scaleniem,wypuszczaniem dodatkowych akcji,jaki byłby tego cel. Kolejna kwestia jest taka,że raczej przed upadłością spółka powinna trochę wzrosnąć,bo ci gracze którzy mają więcej info od nas-maciupkich-i by chcieli się wyzbyć,a tutaj jakoś aż takich ruchów nie było,właściwie żadnych ruchów nie było. Taka jest moja opinia,ale mogę oczywiście się mylić. Będę wdzięczny za jakąś ewentualną informację jeśli posiadasz,bo nie będę ukrywał,że mimo wszystko moja psycha jest ciut zmęczona tym tematem :)

      Usuń
  7. http://forsal.pl/artykuly/792922,dm-idmsa-spolka-ogranicza-dzialalnosc-maklerska-zwolni-83-5-proc-zalogi.html jakieś przemyślenia ? Czy to próba ratunku?? Czy będzie sukcesem? Pewnie to wszystko się okaże, ale czy na tą chwilę cieszyć się że spółka robi coś w kierunku utrzymania na rynku, czy też spodziewać się jeszcze gorszego?

    OdpowiedzUsuń
  8. "W obecnej sytuacji, w której biznes podstawowy wymaga zaangażowania ogromnych środków OBROTOWYCH, nie jesteśmy w stanie dalej EFEKTYWNIE FUNKCJONOWAĆ. Nasi partnerzy, po kolejnej karze nałożonej przez KNF, WYCOFALI SIĘ z dalszego finansowania DM IDMSA" . przeczytałem pod innym postem, że najnowsze infa IDM-u to dobre informacje (opinia autora). O ile zwolnienia ,retrukturyzacja ,rezygnacja z części działalności maklerskiej, wyjscie z Inventum TFI (choć w nienajlepszym czasie) może okazać się dobra w dłuższej perspektywie to powyższy cytat chyba wprowadzi zamieszanie po scaleniu akcji.
    A teraz pytanie do autora : jak kurs może się zachowac po scaleniu , a jak w dłuższej perspektywie (pytanie trochę wróżbiarskie ,ale chodzi mi o opinie)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyłączam się do próśb o komentarz na temat obecnej sytuacji.

    OdpowiedzUsuń
  10. Od infa odnośnie restrukturyzacji dla mnie o wiele ciekawsze i ważniejsze jest te o planowanej kolejnej emisji akcji.
    http://pulsinwestora.pb.pl/3656111,15409,dm-idmsa-planuje-emisje-akcji

    I tu taj mam zagwostkę... normalnie takie info odstrasza tym bardziej w sytuacji gdy planowana jest emisja (nazwijmy to bardziej brutalnie - dodruk) aż do 26,5 mln akcji co stanowi bagatela 50% aktualnej liczby akcji na rynku (dane z bankiera).
    Wiadomo że przy danej wycenie spółki jak dojdzie jeszcze tyle akcji to ich cena powinna się uśrednić -> ale tutaj mamy niespodziankę bo cena nominalna wyniesie 1,2 a obecny kurs akcji po resplicie powinien wynosić około
    0,6gr x 12=72gr
    A kto chciałby sprzedać po takiej cenie akcje gdy zapłacił za nie ponad 50% więcej...?

    Akcje serii L będą z wyłączeniem prawa poboru, tylko kto normalny je kupi po takiej cenie? Nie znam kogoś takiego kto w obecnej sytuacji spółki wyłożył by tyle pieniędzy...
    Informacja o tej emisji jest dla mnie bardzo zastanawiająca -> jedyny sens jaki w tym widzę to że akcje zostaną wyemitowane za pieniądze wirtualne... a potem zostaną rzucone na rynek. W tedy nikt na nich nie straci - czysty zysk :/

    W takiej sytuacji kurs poleci...ale jeśli byłaby to "normalna" emisja to może osiągniemy złotówkę :) Czekałbym na info kto i w jaki sposób obejmie te akcje...problem może polegać na tym że rynek zweryfikuje te rewelacje już wcześniej.
    Czekam spokojnie...bo mam tylko mały pakiet akcji IDMSA, najpierw na ponowne otwarcie notowań a potem na infa w sprawie emisji... - jestem przygotowany na ewentualną sprzedaż.

    A jakie są wasze opinie?

    Pozdrawiam autora i przy okazji potwierdzam że "odwala" tutaj dobrą robotę -> Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznam, że mnie niepokoi bardzo sytuacja IDM. Informację o emisjii akcji odbieram bardzo negatywnie.
    Mam duży pakiet, uśredniany od 11 gr w dół. Moim celem było wyjście z inwestycji bez straty, stąd dobieranie po niższychc cenach. Cena 6gr wydawała się bardzo niska, wydawało się, że potem musi być odbicie. teraz niestety sytuacja wyglada dużo gorzej, a ja zostałam z naprawdę dużym pakietem akcji.

    Bardzo proszę Autora o komentarz, jaki scenariusz teraz przewiduje Pan na IDM.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bym czekał, zobaczymy co będzie dalej, ale to pani decyduje sama.

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam,
    Jak Pan ocenia obecnie IDM po raporcie rocznym? Zostać, uciekać... ?
    Dziekuję.
    D.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem trochę podłamany tym co się dzieje. Myślę, że nie tylko ja liczę na Pańską ocenę raportu rocznego i perspektyw.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.