Polecam

czwartek, 8 maja 2014

IDMSA - Naciągany spadek.





IDMSA to jeden z walorów, na których grają bardzo twardo.

Przeżywaliśmy wzloty i upadki.

http://gpwinwestycje.blogspot.com/search/label/IDMSA

Teraz mimo upływu czasu nadal nie możemy być w 100 % pewni przyszłości IDMSA. To na pewno nie jest spółka bez ryzyka, ale zanim kryje się też potencjał do wzrostów. Wszystko zależy od tego czy na IDMSA ktoś wykonuje i wykona plan podniesienia spółki z kolan czy jednak ten walor zostanie odpuszczony. Ja nie sądzę, aby został pozostawiony sam sobie po tym co tu zobaczyłem.

Tak tutaj miał prawo pojawić się u niektórych strach. Ja jestem jednak zdania, że jeszcze wielu rzeczy nie wiemy.

Jest to jedna z kilku spółek będących w kręgu zainteresowań grupy, która wyciska resztki nadziei z ludzi na Global Energy, United czy Inventi. Wszystkie te spółki i nie tylko te są według mnie pionkami w strategii mocnych inwestorów.


Wracając do dzisiejszych spadków to gdy widzę, że niecałe 167 tys. zł zaniżyło kurs IDM o 51,39% to na 99% twierdzę, że takie zagranie po resplicie, było ustawione i ktoś nie chciał zbytnio się wysypywać, chciał mocno zaniżyć cenę. Jak widać to się udało.

Ja w tej chwili jako osoba wierząca, że przed IDMSA jest giełdowa przyszłość uznaję, że cena jest bardzo atrakcyjna. Wiele osób pewnie widzi to jako stąpanie po cienkim lodzie i dużo w tym prawdy. Jednak zawsze wspominam, że w spółkę albo się wierzy, albo rezygnuje, jak ktoś ma obawy, że przez IDM zbankrutuje to ma do nich prawi i zawsze można walor opuścić.

Kto wie jak długo jeszcze krew będzie się lała i czy będzie. Nie wiemy czy czekają nas jakieś bardzo ważne informacje i czy będą w końcu jakieś pozytywne. Musicie sami decydować czy ryzykujecie, ile możecie ryzykować, czy możecie ( choć na gpw zawsze ryzykujemy ).

Ja mam wrażenie, że IDM ma już napisaną gdzieś w czyichś planach swą przyszłość i, że może ona być dla nas zaskakująca. Należy jednak pamiętać, że w trudnych czasach inwestorzy wycofują się nierzadko z wcześniej rozpoczętych działań.

Także ja nie wiem co będzie dalej, ale takie spadki na tak niskim obrocie jak dziś dla mnie są wskazówką, która mówi, że komuś zależy by waloru za wiele nie stracić, ale chce on niską cenę, chce paniki. Raczej w celu obkupowania się na dnie, zbierając od tych, którzy oddają, bo nie widzą nadziei.

Nie zdziwią mnie wzrosty będące odreagowaniem tego spadku w przepaść i sam być może będę chwilami czy dłużej posiadaczem akcji IDM.

35 gr. było, zobaczymy co będzie się działo w najbliższej i bardziej odległej przyszłości, ja nadziei na żywy IDM nie straciłem.


https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761?ref=hl

JEŚLI CI POMAGAM WYŁĄCZ ADBLOCKA.BLOG JEST MODEROWANY.CZYTELNIKU DECYDUJESZ SAMODZIELNIE.INWESTUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.MOJE PRZEMYŚLENIA NIE STANOWIĄ REKOMENDACJI,SĄ SPOJRZENIEM JEDNEGO Z MILIONÓW GRACZY.TYLKO NIEKTÓRE Z WYBRANYCH SPÓŁEK POSIADAM.NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW.O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ.ZAWSZE MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ SYTUACJE,PO KTÓRYCH TRZEBA ZMIENIAĆ PLAN.ZAWSZE JEST RYZYKO STRAT.

foto coslychacwbiznesie.pl

29 komentarzy:

  1. do szału wręcz doprowadza mnie taka niekonsekwencja GPW, jeśli notowania miałyby urosnąć o niewiadomo ile % to są one automatycznie zawieszane, natomiast w drugą stronę nie ma żadnego problemu żeby poleciało i rozbiło sobie gębę o podłogę....

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie powinni tego puszczać w takiej sytuacji, ale może tak miało być. Ta niekonsekwencja wynika z braku równości, moim zdaniem działają kontakty, koledzy dogadują się z kolegami. Kombinatoryka na maksa. Nie wierzę w takie przypadki, wiem natomiast, że ludzie święci nie są i to nieważne na jakim szczeblu, wszędzie są manipulacje, przekręty, ale niektórych nikt nie zauważa. To też musi mieć przyczynę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest wysoce prawdopodobne,że tak jest,ehh...no nic,trzeba poczekać,bo bądź co bądź sporo osób chce to teraz kupić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Była dziś okazja duża okazja na IDM, według mnie spokojnie odbije do min. 50-60gr w parę sesji..
    Niestety nie kupiłem, bo nie miałem za co i poza tym ciężko kupić coś na 2fixach zwłaszcza jak inni chcą PKC-em kupować :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciency jeteśmy by to zrozumieć

    Najpierw united kupuje akcje i obligacje DM idm.

    IDM sprzedaje akcje UNITED i pewnie innych zaniżajac kurs.

    PAFI wchodzi w TFI idm-u.

    Global ratuje PMI probując odzyskać kase po machlojkach TM.

    Wszysko obgadywane przy kawie w drogich hotelach, restauracjach....

    Wiadomo, ze podatków placić nie chcą stąd te wspólne interesy.
    Drobni nie rozumieją. Panikują.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak oceniacie wspomniane we wpisie Inventii?
    Obserwuję spółkę, ale na razie nie sprawdzałem dokładnie paru kwestii, w tym inwestorów - a tu widzę, że to Ci sami, co przy United chociażby...

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się w 100% z autorem komuś bardzo zależy żeby małych inwestorów tzw ulicę wystraszyć na papierku..Wystarczy wejść na forum bankiera i przeczytać posty pewnych osób.Musimy pamiętać że korekta na papierku idm rozpoczeła się dużo wcześniej od poziomów 12,11,10,09,08,07 groszy przed resplitem.Obecna wycena papieru jest smieszna oscyluje między 3-4 grosze przed resplitem i ma duży potencjał wzrostowy.Myślę ze idm stać na powrót w okolice 0,70-0,84pln czyli przed resplitem 7-8 groszy.Przyznam się wam że dzisiaj chciałem zakupić akcje idm być może jutro mi się uda zrealizować zlecenie i dobrać po okazyjnej cenie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Spółki bankrutujące stają często na kolana, bo im niespodziewanie słonko zaświeci. Podobnie jak już spółka ogłosi bankructwo czy upadłość, to znajdzie się inna spółka która chętnie przejmie te upadające pozostałości po spółce i wywinduje to jej kurs (np monnari).

    OdpowiedzUsuń
  9. Moim zdaniem tu nie chodzi o zakup na dołku , wiele tego nie da sie kupić o czym potencjalny nabywca sie przekonał na wyższych poziomach . 22 maja będzie wiadomo co z serią akcji L . U ważam że o to tu chodzi . 50% obecnego stanu .Gdyby wydarzenia potoczyły sie inaczej byłaby powtórka z 2012 i strata czasu oraz kapitału.Raport za 2013 poraził wszystkich ale cóż poczekamy zobaczymy .

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam zbyt duży pakiet akcji, żeby sobie "odpuścić". Zgadzam się, że wielu rzeczy nie wiemy, o co tak naprawdę toczy się gra. Dla mnie kluczowe jest to, czy zarząd IDM SA podejmie walkę o tę spółkę i rzeczywiste działania restrukturyzacyjne.
    Mam nadzieję, że z inwestycji nie wyjde z ogromną stratą ;-). Czekam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety dzisiejsza sesja pokazuje, że nie będzie lekko.......sytuacja na IDM potrafi zdołować, właściwie prawie wszystkie ostatnie informacje były złe, albo bardzo złe. Oby były jeszcze jakieś pozytywne!

      Usuń
    2. Szczerze życzę i wierzę, że będzie dobrze.

      Usuń
    3. Dziękuję. Ja liczę na to, że i tym razem intuicja Pana nie zawiedzie.

      Usuń
    4. Proszę pamiętać, że nie jestem alfą i omegą, musi pani samodzielnie kierować swoim portfelem, brać odpowiedzialność.

      Usuń
    5. Tak, oczywiście zdaję sobie z tego sprawę i decyzje podejmuję samodzielnie. W przapadku IDM w obecnej sytuacji bardzo trudno przwidzieć przyszłość.

      Uważam , że warto znać opinię kogoś innego, zwłaszcza jeśli jest to ktoś, czyje zdanie sobie cenię. pozdrawiam

      Usuń
    6. nawet jeśli skończy się to źle to:
      http://demotywatory.pl/4327055/Tylko-silni-wiedza-ze-porazka-to-kolejny-etap-na-drodze-do-celu ;)

      Usuń
    7. Ale porażek nikomu nie życzę. Jednak zdarzają się. Nie ma co się łamać przeciwnościami.

      Usuń
    8. Czy poza nadzieją i pobożnymi życzeniami są jakieś merytoryczne przesłanki ku lepszemu ? Mam trochę tego papieru i już mi ręce opadają.

      Usuń
  11. A widzisz jakieś ? Jeśli masz trochę papieru jak napisałeś to chyba tak ? Jako inwestor chyba wiedziałeś co kupujesz i na co liczysz. Także na takie pytania musisz sobie odpowiedzieć sam. Co widzisz, na co czekasz, ile jesteś w stanie wyczekać, musisz mieć jakiś plan, ja nikogo za ręce nie ciągnę ani nie zmuszam do kupna, poświęć czasu na analizę, podziel się z nami. Odpowiedz czemu masz akcje i na co liczysz. Często mam wrażenie, że po pierwsze ludzie oczekują gotowego a po drugie zrzucają na innych odpowiedzialność.
    Takie komentarze mnie irytują, często ich nie dodaję.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wydawało mi się, że wiem co i po co kupuję. Odpowiedzialności broń Boże na nikogo nie zrzucam. Miałem tylko nadzieję, że może ktoś wie więcej niż ja. Co do analizy, to nie tacy jak ja analizowali i wpadali po uszy. Staram się słuchać mądrzejszych choć akurat internet jest kiepskim wyborem. Trudno tu oddzielić ziarno od plew. Tak czy siak pozostaje mi cierpliwość i nadzieja. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. United jeszcze tu jest. Twarda gra, tak jak tam, GLE Invent itd. Zobaczymy co z tego będzie, sprzedawanie teraz to jak dla mnie nierozsądna decyzja. Jest wielu szczekaczy na tych walorach dniami i nocami opluwających akcje, posiadaczy. Nie sądzę, aby wszystkie te spółki były wpadką :) Może, żadna nie będzie, tego oczekuję.

      Usuń
    2. Już kiedyś wspominano, że najpierw trzeba oddłużyć IDMSA, moim okiem to się dzieje.

      http://www.pb.pl/3543279,19532,polsko-amerykanska-gra-gieldowa

      Usuń
    3. Zobaczymy, pożyjemy, decydujcie sami :)

      Usuń
  13. EMMERSON WIERZYTELNOSCI HIPOTE (dawne PSA CAPITAL) też dołował po scaleniu, tera ładnie rośnie, za chwilę wyjdę na 0 (kupione przed scaleniem po 0,04, szkoda, że nie po 0,03 bo już byłby jakiś plusik :) ), a później w końcu mam nadzieję oczekiwany zysk i to niemały:) Na IDMSa od dawna ostro pogrywają, mi to wygląda na skupywanie, odpał jeszcze będzie, choćby po to, żeby nie stracili Ci którzy "nie powinni", tylko cierpliwość i wyczucie czasu Nas uratuje, ale ja wierzę, że jeszcze wyjdę na swoje (kupione przed scaleniem po 0,07gr )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak a o PSA pisałem dawno temu i ten walor wciąż posiadam. Od lat :)

      Cierpliwość to złota cecha, nie zawsze wybroni, ale często.

      Usuń
    2. Ja też mam średnią 7 gr przed scaleniem, wtedy wydawało mi się, że jest nieźle..........teraz mam różne przemyślenia, sytuacja na IDM nie wygląda dobrze. Szukam takich optymistycznych wypowiedzi. Osobiście liczę na to, że tu się będzie jeszcze toczyć gra "pod coś" i znajdzie się dobry moment na wyjście. Taką mam nadzieję.

      Usuń
  14. Warto zerknąć jak jest ustalany bieżący kurs przed fixem, jakie zlecenia sprzedaży się pojawiają. Celowe działanie na zbicie kursu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz na myśli sztuczne zaniżanie kursu?
      Też to widzę i ... kupiłem trochę akcji dzisiaj i wczoraj.

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.