Polecam

wtorek, 6 maja 2014

Odpowiedź na komentarz - ważne raczej.

diabel86 napisał :

"Co pan myśli o tych zagrywkach na united bo ja to już zgłupiałem, przez te wahania. Obroty bardzo duże a infa o zwiększeniu zaangażowania lub o nowym akcjonariuszu nie widać."

Odpowiedź miała być w komentarzu, ale za dużo znaków mi wyszło a, że to ważne to dajemy jako wpis, taki luźny, sorry jak są błędy, ale nie sprawdzałem :) :




Spokojnie Diabełek gpw nie gryzie, nie myśl za dużo.

Większość ludzi reaguje na każdy "zwód". To tak jak w boksie, jak będziesz reagował na zmyłki rywala, będziesz słabym zawodnikiem, jeszcze wejdziesz mu na cios.

Ty masz mieć swój plan, który modyfikujesz tylko wtedy gdy zachodzi potrzeba.

Np. smskredyt polecałem już dawno a jest niżej niż był. Ba ! Dziś tak spadł, że ja mając go np. po 1 zł dziś bym pierwszy raz uśrednił. Dziś również mógłbym w niego wejść, to jest plan, to jest modyfikacja ( uśrednianie ).

Podstawą jest wiara w spółkę i znalezienie sobie czasu. Zawsze na dobrych walorach wymęcza się pojedynczych graczy. Przecież to jest oczywiste, że po to są zwody, aby inni zwątpili.

Fakt jest taki, że może z 3 % poleconych przeze mnie walorów, może żaden, będzie niecelny. Ale tu nie chodzi o cenę podaną we wpisie, tym bardziej gdy spółka była raz wymieniona. Jeśli inwestor ma mózg i przeanalizował spółkę, widzi, że jest dobra, to na spadkach może co najwyżej dokupić jak zorganizował sobie czas...

Tak więc.

1. Staramy się kupić jak najtaniej.

2. Nie ładujemy się w jeden walor za dużym kapitałem jak nie mamy czasu na czekanie, musimy mieć na uśrednianie na wypadek gdybyśmy weszli sporo czasowo powyżej dna.

3. Robimy swoje i to jest do ciebie. Co nas obchodzi, że na United ostro grają. Ja pamiętam, że kupiłem tego trochę po 18 gr. kiedyś pisałem w komentarzach śmiejąc się , że proszę niżej. Jeśli jesteśmy na + to już nasze ryzyko, nasze przemyślenia ile tego plusika chcemy.

4. Nie dziwmy się, że są korekty wzrostów. Nie dziw się, że United, które spadło nawet na 14 gr po wzroście do ponad 30 ma korektę ! Nie dziw się, że na 23-25 jest wyczekiwanie, że chcą cię tu zostawić jeśli nie starczyło ci ponad 100 % i nie wyszedłeś powyżej 30 gr. Czy jeśli nie starczyło ci kilkadziesiąt % jeśli kupiłeś po np 25 a było 3x. Jedni realizują zyski, inni chcą kupić, są tacy, którzy chcą zbić znów niżej by wejść taniej.

5. To nasz plan ma przewidywać i zakładać, czy kupujemy, chcemy najniższą średnią i czekamy czy gramy.

6. Granie na DT, zabawa z tymi, którzy znają ruchy a ty nie to wyższa szkoła jazdy. Najczęściej pojedynczy inwestor jest gubiony na wahaniach w których za cholerę nie znajdziesz powtarzającego się schematu. Od tego, żeby cię zmylić są konkretni ludzie, programy, algorytmy, automaty.

7. Dlatego też nie możesz się zastanawiać nad tym co oni robią. Jeśli wierzysz w spółkę, masz tanio to albo realizuj zysk, albo czekaj a jak chcesz korzystać z korekt to najpierw naprawdę naucz się je przewidywać.

8. Nie bądź zachłanny. Nie myśl, że walor który ma potencjał 1000% zrobi to w miesiąc. Wiedz, że gra będzie długa i trudna. Więc albo masz czas i czekasz rok czy dwa na 1000% albo ciesz się ze 100 % czy mniej, ciesz się zyskami, nie od razu Kraków był tak zajebisty.

9. Powiem ci co ja widzę na United.

Spadek
Czas na kupno
Chwila czekania i pozycja zysku.

Szczerze w tyłku hejterów mam schowane co dziś grają , jak grają, jak wiem co się dzieje w spółce, jestem jej pewny i mam plan.

Myślisz, że ja prowadziłbym jakiegoś bloga, z którego nic nie mam, bo ludzie to żule, gdybym myślał co dziś grają ? Ja mam spółki i spojrzę na nie czasem, kilka razy w ciągu dnia, czy się świat nie wali, oglądam filmy, nie ma mnie np. 2 dni, lub szukam innych perełek, coś tu napiszę, mam jeszcze kupę innej roboty.

Ja nie wiem jaki był dziś wolumen na United. Ja wiem, że kupiłem po 18, wiem, że zrealizowałem zysk, bo nie chciałem tu czekać, wszedłem jeszcze w oil, ale wiem też że jalkbym czekał to i tak byłbym nawet teraz do przodu . Czym miałbym się martwić, że mam kilkadziesiąt % zysku ? Nie zawsze jest 100 czy więcej.

Setki razy byłem na wirtualnym minusie na walorach w które wierzyłem i setki razy modyfikując plan wychodziłem na swoje. Co nas obchodzą jakieś wahania, konflikt kilku gru inwestorów na walorze, jak my mamy robić swoje.

Na United nie gra jedna ekipa. Widać to już po komunikatach o zakupie akcji, widać to w agresji gry. Czy my jesteśmy z którejkolwiek ? Nie sądzę, nie ja.

Więc jakim prawem mamy umieć przewidzieć każdy zwód. Tak się nie da. Jakiś Fredek w gajerku w danym momencie zaatakuje ze swymi kolegami wykształciuchami, zrobią kocioł i ty myślisz, że to trzeba rozwiązać ?

NIE DA RADY. TO TAK JAKBYŚ SIEDZĄC W DOMU CHCIAŁ KONTROLOWAĆ KONSYSTENCJE BETONU LANEGO 300 KM DALEJ NA AUTOSTRADZIE X NA KM X. CZASEM KTOŚ SIĘ WSTRZELI DWA RAZY ZAROBI KUPUJĄC PO 24, SPRZEDAJĄC PO 26 A ZA TRZECIM RAZEM UCIEKNIE MU NA 33 :)

Także musisz wybrać strategię, ale nie wybieraj tej w której reagując na każdy zwód rywala chcesz go pokonać, bo to nierealne.

Rozgrywający wiedzą co zrobią za moment a ty nie wiesz. Oni mają konkretne zagrania, które mają cię gubić. Warunkeim tego, że cię zgubią jest to, że ty będziesz starał się je zrozumieć !

Nawet oni tego nie rozumieją, dostali plan rano i go robią a ty chcąc pojąć coś co jest nie do pojęcia już zwiększasz szansę porażki. Raz ci się uda, drugi, zarobisz 10 % i stracisz za trzecim 30 %.

Ty masz mieć swój plan, wiedzieć co ty robisz, mieć przeanalizowany walor , pewność, wolne fundusze, czas, różne formy zabezpieczeń. Dbaj o swój portfel a to czy onie sprzedali/kupili dziś milion czy 10 mln akcji, jak nie mamy przewrotu w spółce to mi koło dupy lata, tobie też powinno.

Pozdrawiam.

https://www.facebook.com/pages/GPW-inwestycje/631645910206761?ref=hl

JEŚLI CI POMAGAM WYŁĄCZ ADBLOCKA.BLOG JEST MODEROWANY.CZYTELNIKU DECYDUJESZ SAMODZIELNIE.INWESTUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.MOJE PRZEMYŚLENIA NIE STANOWIĄ REKOMENDACJI,SĄ SPOJRZENIEM JEDNEGO Z MILIONÓW GRACZY.TYLKO NIEKTÓRE Z WYBRANYCH SPÓŁEK POSIADAM.NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYNIKI INWESTYCYJNE CZYTELNIKÓW.O SWOICH PORTFELACH DECYDUJECIE SAMI I JA NIC NIE GWARANTUJĘ.ZAWSZE MOGĄ POJAWIAĆ SIĘ SYTUACJE,PO KTÓRYCH TRZEBA ZMIENIAĆ PLAN.ZAWSZE JEST RYZYKO STRAT.

17 komentarzy:

  1. Dobry artykuł
    Już się nie będa zastanawioł nad teoretycznym kursem otwarcia na OIL bo chyba to nie mo sensu :-)
    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pytanie kiedy ruszy...

      Usuń
    2. Liczę że niebawem :) Ja ze swą chorą pewnością mam głównie oila i to coraz więcej ostatnio z czego nie wyjdę w oil :)

      Ale co zrobię, że wiem, że zarobię. Takie życie cholera, szlag by to. Wisi coś w powietrzu, wykres fajny, takie wyczekiwanie, niskie obroty i ten fixing...Strach nie mieć.

      Niech o np. 13 podadzą jakiegoś inwestora, czy powyżej 5 %, nawet spłaconą Embę, cokolwiek pozytywnego.

      Nasze notowania wariowały na oilu na ciągłych wielokrotnie a tu będzie zawiecha jak Budvarcen.

      10 zł mi wystarczy za akcję :)

      Usuń
    3. dobrze powiedziane. Ja też już tak nie siedzę całymi dniami podniecony. sprawdzam se tylko jak zakończyło i tyle:)

      Usuń
    4. Przeraża mnie Pańska pewność co do oila, wchodzilem kilkakrotnie i wychodzilem ale na dłużęj sie bałem, ale im dalej tym bardziej kusi, Boże 10zł nie mozliwe:) podziwiam i jeszcze raz Pana podziwiam

      Usuń
    5. Nie ma pewniejszej spółki jak dla mnie :)

      Usuń
  2. Nie można na każdym kroku ulegać emocjom.
    Kupowanie waloru zaczynałem jakieś dwa miesiące temu po 22-23gr. Po kilku tygodniach kurs spadł na 17-18gr. Uśredniłem i miałem średnią poniżej 20. Później było nawet 15. Miałem to gdzieś.
    Pewnie gdybym wiedział, że po skoku na 33gr zacznie spadać na 20 to bym sprzedawał i teraz odebrał.
    Na spółce zaczęła się ostra gra. Trzeba mieć kokosy a nie jaja żeby momentami wytrzymać ciśnienie.
    W głowie musi być jedna myśl - ja na tej spółce zarobię. Nie dam się wypykać z papieru.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba mądrzej wytłumaczyć się nie da. Dzięki Autorze za kolejną lekcję z życia giełdy. Warto ten wpis sobie wydrukować i żyć normalnie.

    Szukając prawidłowości w skokach notowań, a dodatkowo czytając te durne wpisy na forach (zapowiedzi bankructw, komornicy, straszenie, jakieś komunikaty, itp.) można faktycznie zgłupieć. Tu nie ma logiki. Tu jest brutalna walka na wyniszczanie.

    United, to nie wyjątek. Obecnie na Kopahausie jest podobnie. Przykłady można mnożyć.

    OdpowiedzUsuń
  4. A pochwalę się, że wyczułem korektę i sprzedałem po 31 gr (kupione za 17 gr). Kapitał nieduży, ale zawsze.
    Jednak najwięcej kapitału mam w Minoxie. Dziś dobre info "wycofanie wniosku o wprowadzenie do obrotu na rynku NewConnect 184627660 Akcji zwykłych na okaziciela Serii D.". Jestem przekonany, że za niedługo będzie info o wykupie obligacji i kurs poszybuje >30 gr :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był Twój błąd kolego. Wystarczyło tylko poczekać a sprzedałbyś za dużo, dużo drożej.
      Po dzisiejszych informacjach kurs nie ma wyjścia, musi rosnąć.

      Usuń
    2. Nie to jego strategia.
      Dziś było 23 a on oddał po 31.
      Taka cena była ponad tydzień wstecz. Miał zysk i tydzień na zarobki gdzie indziej.

      Nie błąd, nie oczekujmy od innych inwestycji na wzór naszych.

      Poza tym nawet United zawsze może odkupić taniej niż 31 gr.

      Trafił ładnie, jest do przodu a ty piszesz błąd ? Twój Arku :)

      Oddał po 31 a jak weźmie po 25 ? Czysty zysk, trudna sztuka czucia kursu.

      Brawo amplus !

      Usuń
    3. Zarobił swoje. Masz racje. Byłem jednak przekonany, że wczorajsze informacje wywindują dziś kurs już na otwarciu na poziomy powyżej 30gr. I tym motywowałem swoją negatywną opinie tak szybkiej sprzedaży.
      Jednak gdyby na giełdzie funkcjonowała tylko logika to by było za proste.
      amplus miałeś nosa. Mi pozostaje dalej być cierpliwym.

      Usuń
    4. Zawsze trzeba się liczyć z ryzykiem. Zdaję sobie sprawę, że kurs mógł wbrew moim odczuciom pójść w górę, jednak tak się nie stało. Zastanawiałem się nad sprzedażą już dzień wcześniej po 27gr, ale patrząc na wykres stwierdziłem, że powinno dobić do oporu (patrz link). Jako, że nie mam czasu na obserwowanie notowań w czasie sesji, to dzień wcześniej ustawiłem zlecenie na bezpiecznym poziomie 31 gr i poszło. Jak się potem okazało można było spokojnie sprzedać za 33 gr. Dla mnie korekta co najmniej 2-3 dniowa była pewna.
      Teraz patrząc na wykres widzę, że sytuacja wyklaruje się w ciągu kilku dni. Obecnie poziomy już wydają się korzystne, ale osobiście poczekam czy nie przebije poziomu 61,8% - wtedy ustawię kupno po 18 lub 19 gr. Chociaż bardziej prawdopodobne wydaje mi się czekanie na tych poziomach lub wybicie w górę ;)

      Link do AT:
      http://s11.postimg.org/bxi20o6s3/united_7_05_2014.jpg

      Usuń
  5. Świetny tekst. Ja trzyma UTD i kombinują skąd wziąć kasiorę by dokupić :). Gra jest tam twarda.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też mam united - i nie zamierzam poniżej mego planu oddać. Mogłem być 100 % do przodu, ale to nie to ... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To są jakieś jaja co się dzieje z kursem united, najpierw spada z grubo ponad 2zl na leb na zyje praktycznie bez korekty na nowe minima nastepnie w ciągu kilku sesji kurs rosnie o 100% po czym spada do punktu wyjscia przy pozytywnych informacjach. Przecież to kradzież w białych rękawiczkach. Przerzucanie papieru z jednego wora do drugiego. Ja się jakoś trzymam ale chyba daje sobie spokoj z patrzeniem w notowania przez parę sesji. Jedyne wytlumaczenie spadku united to powiazania z idm i jego dzisiejszy spadek tak to widzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 9 mln papiera się przewaliło. Ja czekam cierpliwie.

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.